Het grote zwarte pieten topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik vind't wel wat ;) (leuke foto!)

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kunnen we nou gewoon weer over zwarte piet praten?

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik krijg echt een onbehaaglijk gevoel bij deze discussie, niet alleen hier op zp maar ook op tv en andere fora etc. Ik vind het werkelijk waar verontrustend dat iedereen op z'n achterste poten staat en met een belerend vingertje wijst naar anderen. Het blijkt maar weer dat het Multiculturele Nederland waar allerlei culturen vreedzaam naast elkaar leven en waar we met z'n allen zogenaamd zo trots op zijn, helemaal niet zo vreedzaam is. Ik vind het erg jammer dat er totaal wordt afgeweken van de discussie en dat de moslims en de islam zelfs hier weer bij worden betrokken, het slaat kant noch wal. Ik voorspel een steeds groter groeiende rechtse beweging en als gevolg daarvan een heel intolerante en negatieve sfeer in Nederland.

Ik kan me indenken dat er mensen zijn die niet blij zijn met zwarte piet zoals hij nu is. Neem bv deze zin uit een sinterklaasliedje: "ookal ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed". Mijn vriend wees me hierop, en ondanks dat ik er nooit zo over na heb gedacht kan ik me indenken dat onder andere dit als kwetsend wordt ervaren.

Wat mij betreft mag piet worden aangepast. De pieten die onder de regenboog zijn doorgevaren en daarom gekleurd zijn vind ik een goed idee. Kinderen zullen het slikken als zoete koek en op deze manier is de groep die wel moeite heeft met zwarte piet ook tevreden.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind die gekleurde pruik echt heel leuk. En geen oorbellen meer, dan is het toch klaar?
    Of gaan de donkere mensen die hun haar geverfd hebben dan klagen?

HabibiAna, je woont niet eens in Nederland, je ben 'heel blij' dat je er weg bent, je vind de Nederlanders volgens mij maar een vervelend volkje. Wat heb je hier dan nog op zwangerschapspagina te zoeken? Daaaaaaaag *zwaait*

5. Ja, ik vind die pruiken ook echt ontzettend gaaf eigenlijk!! :D

En dat verhaal van 'onder de regenboog doorgevaren' vind ik ook heel leuk. Alleen vind ik dat ie wel ook gewoon zwarte huidskleur moet blijven.... Juist vanwege de racisme. Zwart en wit die samen en vooral gelijkwaardig samenwerken om kinderen een fijn feest te bezorgen... dat is toch juist heel mooi?

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Het komt toch echt van twee kanten lieve schat. Dus je opmerking gaat niet op. We hebben er kennelijk bij elk ´ras´ wel een paar rotte appels tussen zitten. Aan het einde dan de dag zijn we ook maar gewoon allemaal mensen heh.

Ben ik nou gek, maar volgens mij ging het toch best gemoedelijk ondanks dat het over moslims ging?
    De negatieve ondertoon is mij vanmorgen compleet ontgaan in ieder geval.

7. Partyrocker

Ontopic. Die pruik is ook iets wat ik zelf al van het begin af aan voorstelde. Dat staat toch kick! Geef de jongens een groene hanenkam en klaar. Ik denk dat de kinderen zichzelf daar ook prima in kunnen uitleven.
    De meisjes Pieten met leuke sieraden erbij, de jongen Pieten lekker stoer.
    Kick toch?

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eens! Ik vind het er leuk uitzien! :D

9. Soms moet je ergens een plaatje bij hebben voordat je het ermee eens kan zijn ;) Zullen we allemaal dat plaatje van die Piet met roze haar op Facebook zetten en kijken of dit misschien een positieve vibe kan opwekken?? :)

10. Partyrocker

Ja toch? En het past ook helemaal in het 'Piet van nu' idee.
    Met de Zwarte Pieten Style en dat soort dingen. Lekker modern.

Krijgen we in plaats van kluspiet e.d. punkpiet. Leuk :D.

11. Partyrocker

Gabberpiet, alto Piet kan ook nog :D.

Of kunst piet. Met van dat lange sluike haar en een brilletje erbij :p.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja die pruiken vind ik een leuk idee, oorbellen weg (of variaties van verschillende oorbellen voor vrouwelijke pieten, knopjes, hangers, kleine ringetjes, zilver, met kleurtjes, enz.), verschillende kleuren lippenstift (roze lijkt mij heel mooi staan!)..

Kijk kijk, we komen er wel! :p

13. Partyrocker

Ja precies! Dat de meisjes Pieten ook echt voor meiden aantrekkelijk worden. Stel jezelf maar voor. Als piet verkleed betekend voor de meiden ook echt dat ze mogen uitpakken dan :D

14. En travestiet-piet :D

15. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

..................

16. Partyrocker

COC ook blij, want die worden er bij betrokken.
    Of zo'n lekkere flamboyante jongenspiet erbij met roze haar. Broadwaypiet noemen we hem dan maar :D.

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Zijn straks de punkers beledigd :p

Geef ze dan rode, witte en blauwe pruiken (model mogen ze zelf bepalen) blijft het anders en toch nederlands (?)

18. Partyrocker

Nee, dat vind ik zoooo saai. Juist lekker opzichtig en opvallend en zo worden alle soorten en maten mensen erbij betrokken toch?

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nou-hou, waarom moet je nou zoiets zeggen? :(
    Sinterklaas heeft niets met geloof te maken. Er is toch ook geen Paus-piet, Pastoors-piet, Boeddha-piet?

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jaaa, leukleuk :D

Deel Deze Pagina