Dames, even een kleine tussenstand: We hebben inmiddels zeker 10 meldingen binnen gekregen over dit topic. Bij dezen het verzoek echt ontopic te blijven en er geen zaken, zoals geloofsovertuigingen, bij te betrekken. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat dit topic niet dicht hoeft.
Niet om te zeuren hoor en weet niet van wie de meldingen komen masr eerlijk gezegd zie ik in dit soort topics steeds dezelfden opduiken die even een opmerking maken om vervolgens te roepen dat anders gelovigen niet geaccepteerd worden. Volgens mij is het een beetje pesterij omdat het offerfeest topic zo snel dicht moest
En het ging zo lekker... Mwah even verder waar we gebleven waren. Nog een paar leuke Pieten SurfPiet GolfPiet Heavy MetalPiet (voor ieder wat wils toch? ) TuinPiet (dat wordt er een met groen haar en een groen pak) En om ook een tint Hollands erin te gooien; WietPiet (grapje natuurlijk)
Ik ben blij met het topic! Ik hoop dat er snel meer foto's van gekleurde zwarte pieten op komen! Franse-piet. Dat is een piet met een streepjes shirt, Frans snorretje en een baret i.p.v. een gewone pieten-muts
Heavy MetalPiet! Dat wil ik wel zien! Ik hoop uiteindelijk dat de zwarte pieten niet teveel veranderen! Soms zijn we toe aan verandering, prima! Maar niet te veel a.u.b.
Erg leuke ideeën allemaal maar ik denk dat de zwarte schmink het grootste probleem blijft onder de tegenstanders. Dan wordt er misschien weer gezegd dat we de spot drijven met donkere mensen door ze een clownesk uiterlijk te geven. Ik vrees dat het nooit goed is en mij lijkt het eerlijk gezegd beter om niets te veranderen,jammer voor de tegenstanders maar helaas..
Wij hebben onder andere oude wijze piet, en ook een elvispiet, met elvis kuif en wit pak met glitters
Er zijn zoveel producten in de maak of al gemaakt, dat zomaar veranderen niet (meer) kan dit jaar en misschien ook volgend jaar nog niet. Kleine dingen als; Sinterklaas pakpapier, snoepverpakkingen en schmink. Maar ook grote dingen als; de +1000 officiële Zwarte Pieten kostuums, tv attributen, (teken)films die in de maak zijn of net uit komen, dure reclames die nog moeten uitkomen/uit zijn gekomen, promotie materiaal voor etalages en op scholen, etc. etc. Zelfs voor volgend jaar Sinterklaas zijn ze al bezig. Er daarvoor zijn al honderdduizenden euro's in omloop. Dus geen zorgen, op as 5 december zijn heus niet alle Pieten opeens blauw en groen
En de voetbalpiet. Een bakkerpiet met koksmuts en die deelt taaipopjes uit. Een geldpiet beplakt met geld op een zwart pak en die deelt chocalde munten uit. Wij hebben erg leuke pieten en natuurlijk ook de standaard pieten maar ook vele variaties er op, elk jaar weer leuk om te zien wat ze nu weer bedacht hebben
Dat maakt me wel bewust hoeveel wij, van huismensjes tot organisatoren tot de pieten, tijd en geld in Sinterklaas stoppen! :O
Ik denk dat als dat de bedoeling was die discussie nog aan de gang was. Ik denk dat het eerder mensen waren die bang waren dat het weer de verkeerde kant op ging en het dan gesloten moest worden. Maarja weer ontopic. Ik denk dat zwartepiet dit jaar hetzelfde blijft en als er iets wordt aangepast dat het pas volgend jaar of het jaar daarna is.