Het grote zwarte pieten topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja en? Elven zijn toch groen?

2. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Dat is wat ze beweren. Dat het blanke knechten zijn die zwart zijn door roet.

Ongeloofwaardig he?

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, zo gaat dat meestal in experimenten... je test dingen bij een representatieve groep en dan kun je extrapoleren naar een grotere groep... dit waren gewoon normale kinderen, dus ja dat zal opgaan voor het merendeel van de kinderen van die leeftijd (4/5)

4. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Dit noem ik appels met peren vergelijken.

5. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Begrijpend lezen kan ik prima, dankje. Het gaat mij om het principe van een traditie. En nee, dan heb ik met de Kerstman geen bal te maken.

6. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ze is gewoon zelf ontzettend koppig en wil zelf niet inzien dat het nergens overgaat waar ze het over heeft, ze vind het schijnbaar wel best als de magie voor onze kinderen eraf is, kan haar het wat schelen, als zwarte piet maar veranderd, ze is een ontzettend goed voorbeeld van iemand die ongelofelijk egoïstisch is en alleen aan haar eigen "probleem" denkt.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Een blank rendier?

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Jaja dus alle kinderen van die leeftijd zijn het zelfde.. goed om te weten!

9. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Voor magie kan je naar de Efteling :)

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee hoor.. beetje dom..

Zwarte piet = slavenij = discriminatie
    Blanke elf = slavenij maar mag want hun zijn blank :D

;)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wahahaha, ooh wat sneu dat je geen flauw idee hebt hoeveel magie het Sinterklaas feest heeft.
    Ik heb medelijden met je! Trolololol

Maaruh, we waren er toch al uit. Een mooie roze of blauwe pruik, geen oorbellen en niemand kan aan de slavernij refereren.

12. paula1984

+1:)

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In grote lijnen wel ja... :) kinderen gaan allemaal zo rond dezelfde tijd lopen (met een paar maanden verschil), leren allemaal zo rond dezelfde tijd praten (met een paar maanden verschil) en worden op min of meer dezelfde tijd zindelijk. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de uitzonderingen zijn niet de regel...
    Als kinderen niet min of meer hetzelfde zouden zijn, dan zou je al die opvoedboeken zo van de plank kunnen vegen...

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik erger me vooral aan de frontale aanval van figuren als Prem en die muts van de VN (die dacht dat we twee Santa's hadden...hoe dom kun je zijn?). Toen ik kleuter was woonden er veen Spaanse gezinnen in ons dorp. De mythe dat Sinterklaas uit Spanje kwam werd toen vrij gemakkelijk doorgeprikt. Sint verstond de spaanse kleutertjes niet:D
    Je kunt een feest en minder gewenste uitingen van zo'n feest ook op een veel subtielere manier aanpakken. Feesten veranderen vanzelf over de jaren. Geen hond die tegenwoordig nog zakjes zout in de schoenen van z'n kinderen doet als ze stout geweest zijn. Geen enkele kans meer op een enkeltje Spanje in de zak of een pak rammel met de roe. Dat waren zaken die toen ik kind was aangepast werden.

Ik zie niet in waarom partner van Sinterklaas niet zwart zou mogen zijn.
    Dat vind ik racisme. Iedereen in de 17e eeuw droeg dat soort kleren, en tegenwoordig dragen de soldaten van het Vaticaan ze nog. Maar ja, die zijn blond, niet zwart. Terwijl hun verleden ook doordrenkt is van slavernij.
    Wat voor het gemak maar weer eens vergeten wordt: het waren niet alleen zwarten die slaaf waren. Er waren even goed witte slaven.

15. Vlindertjuh1987

Hahaha!! En jij gaat voor mij bepalen wat ik magisch vind en waar ik dat kan vinden??

16. paula1984

Nee maar dan zijn straks geer en goor boos:p

17. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113

Over elven lees ik niks terug over een eventuele slavernij. En daarnaast bestaan elven niet.

18. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Heel goed gelezen dame ;)

19. paula1984

Zwarte piet ook niet :p
    Enne er zijn wel de degelijk mensen die geloven in elven en die zit je nu te discrimineren!

20. Vlindertjuh1987

Maar als zwarte piet, eigenlijk een blanke is met zwarte vegen, dan betekend dat dus dat wij gediscrimineerd worden en als slaven behandeld worden door een grote man op een paard!! Waar bemoeien al die mensen zich dan mee en waarom voelen zij zich dan zo gediscrimineerd, zal mooi worden zeg!! Hahaha, gelukkig voel ik me niet zo snel gediscrimineerd en zal het me allemaal een rotzorg zijn. Wat een doelloos onderwerp eigenlijk zeg.

Deel Deze Pagina