Het grote zwarte pieten topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jeetje zijn die brieven echt! ?

Echt... sommige mensen prenten hun kinderen in dat ze zich gediscrimineerd moeten voelen!

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Het is nog iets erger op een fb site tegen zwarte piet wordt gewoon een oproep gedaan dat als de nederlanders niet willen luisteren het tijd wordt voor een bloedbad zodat er nooit meer mooie herinneringen kunnen zijn aan het sinterklaasfeest :(. Dan heeft men het hier over respect, nou bij deze is het hier weg, ik snap echt niet hoe gekken dit kunnen roepen, ze willen gewoon kinderen dood maken om hun gelijk te halen. Ja van zulke mensen zeg ik enkeltje naar het land wat hun blijkbaar als eigen zien en er nooit meer inlaten :x.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zo zie je maar. Het gaat er echt niet om dat sommigen zich gediscrimineerd voelen. Het gaat hun er alleen maar om om een kinderfeest te verpesten wat bij Nederland en België hoort.

Waarom zullen mensen toch racistisch worden ?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gisteren de beelden gezien van die mensen die uit de rechtbank komen en gewoon dingen roepen dat ik mij afvraag waar ze mee bezig zijn. Zij voelen zich gediscrimineerd, de mensen die voor de zwarte pieten zijn zijn bereid om dingen te veranderen aan zwarte piet en dan durven die debielen nog dingen te roepen als '' Black power '' '' Iedere zwarte piet word op zijn bek geslagen '' en nog meer van dit soort idiote uitspraken.

Waarom willen mensen met geweld iets gaan bereiken? Kom op zeg!!!

Ben heel lang bereidt geweest om dingen aan te passen ( ook met tegen zin maar goed, ik wilde het toch doen en stond er achter ) maar als er nu door de tegenstanders zo gereageerd word kunnen ze het bekijken, mijn zwarte piet krijgt gewoon oorbellen, is geheel zwart gesminkt en loopt gewoon met zijn roe over straat. Problemen mee? Dan is dat je eigen probleem en niet die van mij!!!

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Oh wat zou ik toch graag even flink m'n mond open trekken..;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

en dan blijven er mensen die dit soort figuren begrijpen..een boete van 1000 euro per dag zeg ik.

Pluis, ga vooral je gang hoor

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mooi gezegd tupp ben het er helemaal mee eens.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jemig en ik maar heel naief denken dat die hele rompslomp is gaan liggen.

Vind dat toch wel enge dingen hoor...

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind jouw reactie en ook die van bijv. blayne en debakey erg raar. Er zijn laatst ook BLANKE Nederlanders geweest die de Sinterklaascommissie in Groningen bedreigt hebben omdat zij bereid waren om regenboog-Pieten in te zetten. Gaan we dan ook gelijk alle blanke Nederlanders over één kam scheren?

Deze discussie is wel degelijk begonnen omdat een aantal mensen het als racistisch ervaren. Dat zijn voor het merendeel gewoon normale mensen. Zij hebben onze eigen Nederlandse regels gevolgd door een rechtszaak aan te spannen en nu gaan ze in hoger beroep. Daar kun je het mee eens zijn of oneens zijn, maar dat is gewoon hun recht.

Vervolgens gaan er een aantal mensen met dit hele gebeuren aan de haal. Laten we het hooligans noemen. En net zoals een voetbal-hooligan in feite niks met voetbal te maken heeft, zo hebben deze hooligans niks meer met de hele pieten-discussie te maken. Je zult altijd mensen hebben die er op uit zijn om geweld te gebruiken en te rellen. Nu gebruiken ze -triest genoeg- de discussie rondom Zwarte piet hiervoor. En op een ander moment noemen ze het "Project X" of gaat het zogenaamd om voetbal.
    Die mensen zijn idioten, een ander woord is er niet voor.

En ik mag toch hopen dat het merendeel van de Nederlanders zo slim is om deze idiote Neanderthalers niet te volgen in hun gedrag, maar ze dood te zwijgen en als ze hun dreigementen proberen waar te maken te laten arresteren. Dan kunnen wij gewoon als normale mensen een fatsoenlijke discussie voeren. Want dat je het niet met elkaar eens bent, is prima. Daar hoef je niet voor te gaan dreigen of complete bevolkingsgroepen over één kam te scheren.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hoezo is mijn reactie raar?? Ik ben altijd bereidt geweest om mee te doen aan aanpassingen hoor, als er dan ineens zinloze reacties gegeven worden door die tegenstanders dan zou ik niet inzien waarom ik die aanpassingen nog zou moeten doen, het blijkt namelijk toch niet goed genoeg te zijn, het gaat hun niet om de aanpassingen het gaat hun er om dat het totaal afgeschaft word.

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik vraag me af of ouders nog durven naar een sinterklaasintocht te gaan met hun kinderen. Ik weet bijna zeker dat het niet zonder agressie zal aflopen en dat dan vooral in grote steden. Jammer dat het zo moet gaan.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar ik ben alweer weg uit deze discussie. Ik ga lekker op kado jacht voor de kids, daar steek ik liever meer energie in. Adios.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik wilde dit jaar met Sandro naar de intocht voor het eerst.

Maar ga toch nog even goed na denken of dat wel zo'n goed idee is:)

14. carebear

carebear Niet meer actief

hahaha slimmerd.

15. carebear

En zo werd een mooi.
    Of wat een mooi kinderfeest moet zijn.
    Een oorlog tussen kinderachtige volwassenen.
    Lekker vieren die feest.
    Niet mengen in een domme discussie.
    Geen actie reactie probleem.
    En veel plezier bij de intocht en op pakjesavond.

Zal helaas veel politie staan bij de intocht (misschien leuk als die zich schminken)
    Maar ik zou wel gaan.
    Ga me niet laten wegpesten

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik sta zaterdag hier in t dorp weer vooraan!
    Heerlijk!

Sommige mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd.

Als Nederland meteen had gezegd dat sinterklaas onder geen enkele voorwaarden verandert zou worden hadden ze dit gezeik veel eerder de kop in kunnen drukken... maar nee dit domme Nederland heeft geen ruggengraat!

17. carebear

Hier sluit ik me bij aan.
    Maar het volk heeft zich ook laten meeslepen.
    Daardoor is het uit de hand gelopen ook.
    Take it or leave it.
    Kinderachtig allemaal.
    Vier het openbaar of vier het thuis als het openbaar niet had gemogen.
    Maar dat gezeik ook.
    Zijn we echt verder mee gekomen.
    Verder uit elkaar als medemens.
    Zeker de bedoeling geweest.

18. carebear

Bedoel er trouwens beide kanten mee hé.
    Die tegen zijn en die voor zijn.
    Het ikke ikke de rest kan stikke mentaliteit ook.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niet alle tegenstanders reageren zo. Dat is maar een deel. Ik vind het raar dat je nu net doet alsof alle tegenstanders zinloze reacties geven en het hele Sinterklaasfeest willen afschaffen. Dat is helemaal niet zo.

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Juist, ze hebben echt geen ruggengraat. Dat was ook zo met het niet roken in cafés enz. Gaan ze het daarna weer terugdraaien ed. Slappe hap vind ik het. Wees een duidelijk en consequent.

Deel Deze Pagina