Het grote zwembadtopic voor dummies en gevorderden

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    sunpleasecomebackillbegoodthistimeipromise.jpg
     
    Noorie en Yeuu vinden dit leuk.
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Of gewoon laten staan. Wie weet welk weer we nog krijgen vanaf augustus ;)
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik laat hem sowieso staan.. in augustus en zelfs september kunnen er ook nog mooie dagen zijn
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Donderdag is er een aanbieding bij de lidle groot zwembad voor 50 Inc zowat alles. Twijfelen zelf om hem aan te schaffen voor in onze nieuwen tuin. Aangezien onzen tuin er nu veel te klein voor is.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Welke?? De bestway 305 cm met pomp if die rechthoekige opzetter?
     
  6. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wie heeft een tip voor een (bodem)stofzuiger??? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
     
  7. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat voor zwembad heb je en hoe groot is het? Voor een klein (opzet) zwembad kun je een eenvoudige bodemstofzuiger (steel) kopen die je kunt aansluiten op de tuinslang. Deze werkt handmatig. Voor een groot zwembad zijn automatische reinigers (robots) te koop. En daar zit nog van alles tussenin. Bijvoorbeeld een elektrische (werkt op een accu, heeft een handmatig bediening en een interne vuilbak/filter) of een hydraulische (maakt het zwembad zelfstandig schoon, wordt aangesloten op de filterinstallatie), etc. Er zijn zoveel verschillende stofzuigers te koop... het is maar net wat voor zwembad je hebt en wat jouw wensen en budget zijn. ;)
     
  8. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Thnx voor je antwoord. Hebben gewoon een simpel opzet zwembad diameter 360.
    Budget maakt even niet uit hij moet gewoon schoon blijven. Ben over de pomp ook niet heel tevreden, dus heb er een flinke klus aan om het bad weer schoon te krijgen als het deze week (hopelijk) wel weer zwemweer wordt.

    Enige eis die ik heb is dat jij wel echt goed werkt..
     
  9. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Heb je er wel een afdekhoes overheen als er niet wordt gezwommen? Dat scheelt al enorm met de hoeveelheid vuil in het zwembad. En uiteraard een voetenbad voor het trapje. :)

    Waarom ben je niet tevreden over de pomp? Heb je gecontroleerd of deze wel geschikt is voor de hoeveelheid water in jullie zwembad? Heb je hem dagelijks een aantal uren aanstaan?

    Ik denk dat je voor een zwembad van 360 doorsnede prima uit de voeten kunt met een eenvoudige bodemstofzuiger, die je kunt aansluiten op de tuinslang. Je koopt dan een (telescoop)steel en een stofzuigermond. Maar een steel heb je waarschijnlijk al voor het oppervlakte schepnet. Het is dan handig om een stofzuigermond te kopen die past op de steel die je al hebt. Let erop dat het netje dat erbij zit fijne mazen heeft. Je zou eventueel nog een panty kunnen gebruiken voor de zeer fijne korreltjes. Qua vorm: koop geen driehoekige, die zijn voor rechthoekige zwembaden. ;)
     
  10. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Zodra het zwembad niet gebruikt wordt zit de hoes er altijd op. We hebben een voetenbadje bij de trap. En de pomp staat elke dag aan, maar (ook als we niet zwemmen) doet de pomp het na 2 a 3 dagen niet meer..eerst nog wel een beetje, dan wordt het water erin ingepompt en dan weer 20 seconde niks, en dan weer een spuit water erin.
    We hebben de pomp en zwembad als pakket gekocht en heb inderdaad gecheckt, maar hoort qua vermogen ook bij elkaar
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Dan is de pomp ws kapot ;)
     
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Volgende week wordt het weer zwemweer!
     
  13. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hoe ziet het filter eruit?
    Is die schoon?
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Zeggen ze :D:D
     
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Klopt, ik moet dat gewoon geloven anders word ik depressief:roflmao:
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Hahahahaha
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  17. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Wij hebben er ook 1 staan en ik ben echt verbaasd over hoe goed het gaat qua water! Het is de eerste keer dat wij zo’n bad hebben staan, staat nu een maand en t water is gewoon nog perfect. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua waardes. En t valt mij eigenlijk mee hoe makkelijk het onderhoud is.

    We gooien elke 5 dagen een nieuw chloortablet in de drijver en de pomp gaat dagelijks een paar uur aan.

    Net voor het eerst de bodem gezogen en ook dat werkte eigenlijk heel simpel en snel.
    Nu nog hopen dat t weer wat opknapt zodat we er ook nog in kunnen..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Hahaha wij hebben ook voor het eerst een bad. We zijn er zelfs nog niet in geweest... Hopelijk volgende week.

    Welke chloor tabletten gebruik je? Dat het 1x per 5 dagen hoeft? Ik heb alleen de snelle tabletten.
    En welke stofzuiger heb je voor de bodem als ik vragen mag?

    Hopelijk kunnen we er volgende week in plonzen. 28 graden klinkt goed.
     
  19. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Jeeeeetje. Even klagen.
    Onze hoes is er van de week tijdens de regen ingewaaid en ik zag dat dus niet meteen.
    Ik ben serieus 3 uur bezig geweest vanavond . Ph was goed maar de rest ..Algenreiniger, chloor, stofzuigen, met zo'n netje.

    Ik ben compleet verrot.
    Zo.. die frustratie ben ik kwijt en nu hoop ik heeeeel gauw en lang te slapen. Ben zo moe.
     
  20. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Oei dat is inderdaad balen. Hopelijk word het snel mooier weer zodat je kunt gaan zwemmen!
     

Deel Deze Pagina