Het haar van mn dochter zal eraf moeten; kapsel uitzoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    #41 HabibiAna, 9 aug 2012
    Laatst bewerkt: 9 aug 2012
    Ben het hiermee eens. Vooral dat rommelige effect! Niet mooi..Heb het hier in een bob laten knippen, ziet er veel beter uit. Ga het zo bijhouden en laat haar pony wel groeien.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja dat ben ik wel met je eens. Het geeft dan heel vaak een rommeling en onverzorgd effect. Dat vind ik overigens sowieso al snel bij los haar. Behalve bij echt een korte Bob of kindjes die mooi dik stijl haar hebebn. (voor volwassenen overigens hetzelfde)

3. Bri

Bri Niet meer actief

#43 Bri, 9 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2012
    Ik ga met m'n kinderen naar de kapper, zeg ongeveer wat ik wil (beetje lengte, geen stekeltjes, oren vrij of juist niet, nek vrij of bedekt) en laat het vervolgens aan haar om een suggestie te doen voor het exacte kapsel. Het is haar vak om te beoordelen wat bij iemands gezicht en haargroei past, niet het mijne.
    En als het een keer tegenvalt, geen ramp: het is maar haar en het groeit wel weer.

Dochter heeft trouwens vrij kort haar (nek is net bedekt), beetje in laagjes, met pony'tje (recht overigens, ik vind een schuine pony niet leuk voor haar). Ze heeft een ongelooflijk onhandig kruintje, echt pluishaar (sorry meid, dat heb je van mij) en het piekt nogal. Gelukkig wel wat slag erin, dat geeft haar zo'n lekker vrolijk koppie. Maar gegeven haar sneue genenpakketje qua haar, heeft de kapper er de vorige keer wel wat leuks van gemaakt.

Ik snap trouwens nooit zo goed waarom die heel kleine meisjes al lang haar lijken te moeten, als ze er zelf meer last dan plezier van hebben. Mijn dochter houdt in elk geval niet van kammen. En een staartje in vindt ze enig, maar voor hooguit 3 minuten, dan wil ze 'm echt weer uit. Liever een leuk verzorgd kort koppie, dan lange sliertharen (dat zie je ook vaak bij kleine meisjes, die hebben gewoon geen volle bos). Lang laten groeien kan ook wat later, als ze daar zelf voor kiezen, toch?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.231
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft al redelijk lang haar, wel redelijk dun nog inderdaad, maar ik ga het echt niet kort laten knippen, dan kan ik er niets meer mee en dat gaat Lisa niet leuk vinden ;). Ze wil altijd hetzelfde als Eva en Eva wil absoluut geen kort haar. Iedereen zegt altijd dat ze zulke mooie haren hebben (vooral Eva, die heeft lang en dik haar).

Een pony vind ik alleen leuk bij hele kleine kindjes, tot een jaar of 2.

Helemaal kort knippen vanuit praktisch oogpunt zou ik nooit doen bij kleintjes, die fase gaat wel over en dan is het toch zonde als je het lang wil hebben.

5. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Mijn meissie heeft een lange bob, dus tot op haar schouder en haar pony is gewoon kort, dus lekker uit haar gezicht.

Ze heeft genoeg lengte voor een staart, vlechtje o.i.d. dus ik vind het helemaal prima zo (en zij ook):D

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    manlief heeft het hier al opgelost.
    Op een ochtend kwam ik beneden en hij had een stuk eraf geknipt (schots en scheef natuurlijk).
    Hij had er een hekel aan om die knopen eruit te kammen.
    Nu heeft ze een soort van bob waar ik de pony steeds van kort knip, tot manlief weer in een onbewaakt moment met de schaar aan de slag gaat.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuk topic en mooie foto's!

Mijn dochtertje is nog jong (3 maanden) maar ze heeft een enorme bos haar. Het begint de laatste weken bij de slapen iets uit te dunnen. Vanaf de geboorte had ze al veel haar, maar het wordt steeds langer en verandert van kleur (het wordt lichter) en structuur. Ook komt er een soort 'model' in, voorheen stond alles recht overeind, nu is het plat gaan liggen naar 1 kant:D

Hier een foto om te illustreren :D

Ben heel benieuwd hoe haar haar straks gaat zijn.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.176
    113
    Jouw dochter heeft gewoon meer haar dan die van mij (ruim 2) :$ jaloers!!:D

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wohoodoor dat haar lijkt ze ook echt een kindje, geen baby meer:D en ze zit ook al met 3 maanden?

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja klopt. Laatst vroeg iemand: heb je er een model in geföhnd, en ik zag me al staan met een föhn en krultang bij dat babyhaar:D. Toen het zo recht overeind stond heb ik wel overwogen van die haarlotion te gebruiken om het een beetje plat te krijgen, maar uiteindelijk niet gedaan. Er zal nog wel tijd overblijven om te frutselen denk ik zo.

Mijn tante zat overigens met haar dochter met 4 maanden al bij de kapper, omdat het echt veel te lang werd en ze ook al klitten kreeg.

En de stoel, ze 'zit' in een bebepod, echt een geweldig ding! Baby's die hun hoofdje al goed recht kunnen houden kunnen hier goed in zitten omdat het aan alle kanten ondersteunt.

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

FF off topic - Wij zaten toen onze zoon 10 weken was al bij de kapper. Zijn haar was nog langer als het haar van jou dochter op de foto :);) Sommige mensen dachten daarom dat het een meisje was haha. Het groeit nog steeds als een tierelier... Kan elke 6 weken met hem naar de kapper. Haar van onze dochter groeit trouwens voor geen meter, nu 3 jaar en pas 2 keer naar de kapper geweest ;)

12. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Haha ik dacht hetzelfde ;)

13. Yameerah

Yameerah Actief lid

30 jul 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft al best lange haartjes. Het valt van nature naar de zijkant. Dit zet ik dan vaak vast met speltje dat ze ook eruit trekt. Toch vind ze het heerlijk als ik dr haartjes kamt en staartjes etc zet. En ach 100x per dag speltje zetten, dat doe ik veeeeeeel liever dan die haartjes afknippen!!!!!!

Enne ik vind een pony ook helemaal niks!!!

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier houden we ook niet van een pony, dus gaan we al snel voor de zijscheiding. En later voor de vlechtjes of staartjes met een zijscheiding...

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    mijn jongste heeft echt nog van dat haar wat alle kanten opstaat dus daar doe ik nog niks aan...

16. Yameerah

Yameerah Actief lid

30 jul 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schatje :)

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Je hebt een prachtige dochter, maar ik vind ook als ik heel eerlijk ben dat dit er een beetje jongensachtig uit ziet. Ik zou dan als er perse een pony moet komen het haar daarachter in een kleine midden scheiding maken en dan 2 kleine vlechtjes maken en dan de rest van het haar los. Dan is een rommelige pony best grappig, want de rest van haar zit mooi in model.

Deel Deze Pagina