Ja dweil heeft bij ons ook meerdere betekenissen hoor, het werd niet alleen voor slet gebruikt maar ook voor iemand die makkelijk over zich heen laat lopen en geen karakter heeft. Dat is ook een dweil waar ik vandaan kom.
Als je slettebak bedoeld, wordt t dan een dweilbak? (En dan zeggen ze dat schelden een gebrek aan woorden is...) Muggenbeten behandelen met azijn of een warme (tegen heet aan) lepel. (net in een ander draadje gezet) RVS gootsteen met zo'n bruine waas op de bodem en t putje. Beetje bakingpowder sprenkelen en als schuurmiddel inzetten.
Ossenhaas stick op boordjes van rompers. Kom je er eentje tegen (zo'n stick) en komt er een kleine bij jezelf of een kennis of heb je er eentje in de romper tijd...ideaaaaal, ook voor onderweg! (Ik had 'm vanwege evt vlekken op m'n trouwjurk gekocht op advies van m'n moeder) Bepaalde vlekken krijg je ook weg met pepermuntolie. Werkt ook voor spelden gaatjes. Franse klei (poeder) op vetvlekken. (Dille en Kamille had het bij de schoonmaak hoek) In je vinger geprikt en op kleding gedrupt. Kauw ZELF op een katoenen draadje en dep de vlek ermee. (Oud coupeuse trucje) We hebben getest, het moet echt je eigen speeksel zijn.
Nee hoor nieuwe telefoon met een eigen wil...Ben geloof ik elke zin aan t corrigeren maar bedoel idd ossengal (3× gecorrigeerd) Functie nog niet gevonden om uit te schakelen, altijd fijn ander merk.
Lolly's krijg je toch niet altijd fatsoenlijk open. Tegen de richting het folie draaien! En het gaat een stuk makkelijker.
En het glas schuin optillen en de flesopening er al een stukje in steken voor je hem gaat schenken? Zo doe ik het vaak als de fles nog erg vol zit, dan smeer ik ook makkelijk...
En ik maar denken: nahhh zal vast geen autocorrect zijn dit keer Hier net over van Android naar Iphone. Ook zo “fijn”
Ja dat doe ik al maar er zit er altijd wel eentje tussen die nog steeds onwillig is. Ik koop soms een pakje chupa chups voor ik de kinderen ophaal van school en dan staan we daar om de lolly uit de folie te proberen krijgen. Sinds ik dat een paar keer voor had heb ik altijd een schaartje in mijn tas zitten. Wat heb ik niet haha, pleisters, schaartje, vochtige doekjes, zakdoekjes, elastiekjes, een rolletje keukentouw, rolletje plakband, pritstick en secondenlijn en oh ja ook een schroevendraaier (klein model waar je omklikt van plat naar kruis).
Ik heb tegenwoordig altijd een klein tubetje tandpasta bij me voor het geval 1 van de kinderen zich prikt aan een brandnetel. Beetje tandpasta erop smeren en de jeuk wordt minder. Al probeer ik vaak weegbree te vinden om er op te smeren. Dat vind ik zelf beter werken dan tandpasta, maar de kinderen hebben vaak niet zoveel geduld en willen gewoon een beetje tandpasta
Best wel een grote haha. En volgens mijn man zit er ook een baksteen in omdat mijn tas zo zwaar is volgens hem.
Haha dat zegt die van mij ook. Heb je die losse dingen in een tasje zitten of zo veel vakjes dat je alles kwijt kan?
Maar als je zoveel.cotroen gebruikt kun je toch gewoon (en denk ik goedkoper) hele citroenen kopen en die zelf even snijden?
Spuit 11, begint net met lezen van het topic. Ik heb sindskort (van instagram/youtube) een sprayfles gevuld met stukjes (leftover) citroen, klein beetje azijn, zout en afwasmiddel. Rest gevult met water. Fris, goed voor het milieu en antibacterieel. Instead of throwing out lemon peels, do this! - Creative Explained Shorts - YouTube
Goeie! Ik gebruik hier azijn voor. Ik heb zo'n klein hotel-shampoo-flesje schoongemaakt (nadat de shampoo op was) en deze gevuld met azijn. Het flesje zit standaard in onze rugzak als we gaan wandelen. Helpt ook tegen dazen- en horzelbeten.