Goeie tip Die man heeft echt leuke goede tips, maar wat is die manier van filmen vreselijk zeg Of ik wordt te oud voor zulke filmpjes
Gaat zo vreselijk snel.. Ik zit ook met mijn vinger bij de pauze knop of moet ze 4x kijken maar wat word ik er toch blij van, van de tips. Heb nu standaard mijn lente ui in water en knip af wat ik nodig heb. Groeit als kool weer aan. En heb Romaine sla in water gezet (kontje), zou nu in aarde moeten. Ga ik van het weekend doen. Maar super handig om te weten dat je er dus 2x van kan eten. Gesneden avocado in water/tupperware in de koelkast zodat het niet verkleurd . Citroenen in water zodat je ze langer fris kan houden. Avocado invriezen. Wortel in nat keukenpapier in een Zip-lock in de groente la zodat ze niet uitdrogen en je ze lang kunt bewaren. En een andere tip die ik had gezien is je komkommer melken: Waarom je een komkommer eerst moet 'melken' voordat je 'm eet (libelle.nl) Daarna kneuzen en na het snijden met een beetje zout in de koelkast zetten. Dan komt er een smaak vanaf !!
O zo’n Mary Poppins tas Ja die heb ik ook, al kan ik hem nog aanvullen met dingen van jou, dus bedankt! C is altijd weer verbaasd wat ik eruit vandaan tover en heb ik iets een keer niet, dan zegt ie; heb je dat geeneens in je tas Paar maanden geleden enorm last van m’n schouder gehad. Moest ik weer dry needling doen, maar dat doe ik zo’n 3x per jaar. Zegt ie: ja vind je het gek met zo’n tas
Een komkommer melken. Daar had ik nog nooit van gehoord. Maar ik las in het artikel dat schillen sneller gaat dan melken. Nou ik blijf mijn komkommer wel schillen. Ik vind die schil idd niet lekker. Maar gaan melken om toch de schil te kunnen eten gaat mij te ver....
Hahaha ik melk hem altijd en schil echt nooit, en is zo gepiept, kontje eraf en tegen elkaar aan wrijven tot er een melk achtige substantie uit komt. Je proeft echt verschil met een plakje voor en na. Maar schillen kan ook gewoon natuurlijk
, had een inbussleutel set voor de fiets in mijn tas. Hoeveel mensen ik daar al niet mee heb kunnen helpen die gestrand waren.
Daarvoor gebruik ik ze weer te weinig dus uit de vriezer is echt ideaal! In het verleden kocht ik ze wel eens los met het idee het in het water te doen maar dan bleven ze altijd liggen en kon ze dan dus rot weg gooien.
Haha hier ook altijd mega tassen mee, niet voor niks een nekhernia gehad 1.5 jaar geleden. Ik kijk altijd met grote vraagtekens naar mensen met kleine kids zonder tas of een mini tasje. Zo een moeder op school komt elke dag met een baby haar kids naar school brengen is zeker 20min heen 20 min terug en niks mee voor die baby, ik zeg stel je krijgt pech met de bus, of hij huilt van de honger, kotst zich onder, nou daar heeft ze nooit aan gedacht. Dat gen mis ik dan echt heb zoveel mee.
Ik zou zo'n moeder kunnen zijn. Zolang ze er niet aan dood gaan redden we t wel tot thuis. Gaan we langer op pad dan heb ik wel meer mee hoor. En bij nood onderweg kun je een hoop kopen. En een beetje flexibel/vindingrijk zijn helpt. Bijv. Honger: Vervelend? Ja vast. Maar niet levensbedreigend.
Ik neem ook niet vaak wat mee als ik echt ergens heen ga dichtbij of heel kort weg ben. Als ik bijv naar de stad ga en iedereen gaat mee, dan pak ik gewoon 1 tas met 2 luiers (maat 4 voor baby M en maat 5 voor mini O). Doekjes mee. Maar dat doe ik meer omdat ik van te voren echt niet kan inschatten of we bijv nog ergens wat gaan drinken ofzo. En ja, als er dan 1 poept dan is het wel heel vervelend als je niks mee hebt. Maar grote kans dat ik zeg; oh als we nu vertrekken dan is er geen nood aan de man. Maargoed, zul je net ergens zitten en je bestelling komt.. Maar idd als ik enkel een ritje school doe, iemand ergens afzet, even een korte boodschap doe in de stad of een rondje drogist enzo doe, dan neem ik ook niks mee. Poep, kots, honger of moe? Gewoon naar huis keren .
Oh en nog 1 ding. Ik heb wel de regel dat er slechts 1 ‘baby/dreumes/peuter/kleuter-tas’ (oh God, ik heb die straks echt allemaal) meegaat waar alles in moet passen. Dat is hier een leuke leopard print tas, maar daar blijft het wel bij. Ook om te voorkomen dat we teveel meenemen. Ik weet nog dat we onze oudste net hadden. Toen namen we echt voor een kort ritje stad al 3 voedingen, 3 setjes kleding, 8 luiers en 2 hydrofieldoeken, een monddoekje en een washand mee. Sowieso gebruik ik de laatstgenoemde in hydrofiele variant niet meer sinds baby 2. Gewoon een paar swaddles kopen en daar kun je álles mee doen. Afdrogen, inwikkelen, op laten boeren, op verschonen, in de kinderwagen, in de ledikant tegen mondjes geven… moet ik nog even doorgaan? Wij namen toen echt spullen mee alsof we 3 dagen op pad gingen
Hier ook zo'n bag of holding maar ik wil eigenlijk een andere tas ipv rugtas, maar ik heb DE tas nog niet gezien. Bril reparatie set...gewoon een metalendoosje wat je zo kan kopen (man draagt bril). Voor de rest alles om 8 uur met kinderen te overbruggen mocht het t enige zijn wat ik mee heb. Mini ehbo, Knaagvoer, compact spelletje, potlood en postits, setje voor kleine man, water. In de auto ligt ook een noodpakketje met wat luiers, extra setje dochter (onderbroek, legging, rokje, broek). Daar kan ik t ook even mee uithouden. Daar liter pak barleduc. Luiertas ook voor een ruime dag, met standaard lepeltje, water en zo'n nutrilon sachet. Het is de verkeerde voeding maar in elk geval een voeding en een fles die we niet gebruiken thuis. Tegenwoordig ook potje olvarit en een normale babylepel. Bij gepland weg doe ik er fles en voedingstoren bij. Maxicosi en kinderstoel hebben op zittinghoogte een sticker met naam en geboortedatum. Die zie je pas als je de deur opent. Als ik de cosi op de base van de wandelwagen zet zie je de informatie niet direct tenzij je goed gaat kijken. Mocht er wat gebeuren en ik "out" ben, kan een hulpverlener mn kind wel bij diens naam aanspreken om makkelijker te troosten, maar een wild vreemde in de winkel kan t niet direct zien op de cosi dan zit de adapter in de weg maar je ziet wel dat er een sticker zit, alleen de tekst niet. (Dochter vertelt normaliter in 30 seconden al wie zij is en hoe dr broertje heet...etc maar bij een ongeluk kan dat zo maar anders zijn.)
Haha, ik zit naast je onder die steen Bekijk het filmpje maar dan zie je precies hoe het moet. En dan is bij mij mijn eetlust al een beetje vergaan. Ik vind het er gewoon vies uitzien