daar zeg je wat Booey, al lees ik op zich liever de boeken omdat daarin veel meer duidelijk word, maar een film is wat meer ontspanning
Helemaal mee eens. Ik kan me dus ook echt verheugen op het moment dat de engelse uitgave in de bus ligt (ja, ook besteld bij bol.com... ) Ik begin een dezer dagen dus ook opnieuw in het engelse deel 6, om er weer een beetje in te komen! Enne... ik geloof ook in een happy end!
Ik ben ook fan van het 1ste uur. Ik heb het engelse boek ook besteld en kan niet wachten om hem te verslinden! Lekker mee op vakantie Ik ben vooral benieuwd waar al die gruzielementen zijn. Heb zo'n idee dat daar ook nog iets verrassends mee aan de hand is. En zeker is dat óf Harry dood gaat óf Voldemort. Want de profetie gaf aan dat de één niet met de ander kan leven. Vraag me eigenlijk daarom ook af waarom Harry de gedachten van Voldemort soms doorkrijgt. Misschien is zijn litteken een gruzielement? Wat een fantasie!
Ik ben bang dat Fynn even wat minder aandacht gaat krijgen als ik het boek in handen heb Enne...de engelse versie is echt leuker! De taalgrappen laten zich maar moeilijk vertalen.
@Eve: Weten we nu tenminste waar het aan ligt als we beiden eventjes niet meer te vinden zijn op ons mama-topic... Ik heb de nederlandse vertaling eigenlijk alleen nog maar gelezen, om er achter te komen wat een Pygmy Puff nu eigenlijk is. Maar van de nederlandse 'vertaling' Ukkepulk werd ik niets wijzer. Het engelse woord geeft in elk geval nog aan dat het beestje moet lijken op de puffs (soort spons) die je ook onder de douche gebruikt...
Je moet ze ook lezen haha! De boeken zijn zoveel beter en gedetailleerder dan de films! Echt een aanrader hoor!
mijn theorie: harry zal alle gruzelementen zoeken met zn vrienden.. sneep is niet slecht.. en had met perkamentus afgesproken dat als 't nodig was.. hem te vermoorden.. en hij zal harry helpen met Voldermoord te verslaan. Draco sluit zich aan bij Harry Potter..( tis maar een theorie) Ik ben ook al HP fan sinds het begin.. ik heb het eerste boek alleen in 't nederlands.. de rest in 't engels omdat ik niet kon wachten op de nederlandse versie( zoals nu heb dus ook het engelse boek gereserveerd) en woensdag ga ik naar de 5e Harry Potter film( ben nu al de dagen aan 't aftellen )
oooh hier een mega harry potter fan! Aankomende woensdag ga ik ook heerlijk met m'n beste vriendin naar de nieuwste film Heb alle boeken gelezen (behalve laatste deel) Hoe ik denk dat het afloopt? Gewoon kort weg, Harry Potter en Voldermort sterven samen omdat Voldermort niet kan sterven zonder Harry. Ze zijn nu met bloed verbonden. (Als ik terug denk aan del 4 ) Is ook maar gewoon een theorie hoor. Ik lees het 7e boek trouwens pas NA de 7e film. Heb ik nog iets achteraf Boek staan toch veel meer details in dan ze in de film kunne laten zien. Dat vond ik van het 4e deel best wel jammer. Er waren toch een aantal dingen die ik gelezen had in het boek, die ik graag in de film had terug willen zien (zoals de huiselfen) Maar denk dat deze nieuwe film weer veel spannender word dan het boek. Omdat ik het begin van het 5e boek nogal saai vond. Kwam er moeilijker in dan de rest van de delen. Het einde was een stuk spannender. Gelukkig hebben ze de meeste actie in de film gestopt. Ja, Harry Potte films zijn voor mij de eenige films die ook steeds spannender worden met elk nieuw deel. *Linda gaat zoooooooo genieten aankomende woensdag *
Hier nog een Harry Fan. Ook wij hebben de kaartjes voor woensdag alweer gereserveerd. Ben weer begonnen in het 5de boek, dan weer de 6de en dan komt de Engelse versie van het laatste boek uit. Ik denk ook dat Harry het niet zal redden, vind het sinds het vierde boek, allang geen kinderverhaal meer. Ik hoop wel dat Rowlings in het laatste boek, een blik op de toekomst zal geven. Wat ieder is gaan doen etc. Kortom ik kan niet wachten. Groetjes, Elvira
Er staan wel interessante geruchten op het i-net over perkamentus. Ik had ze vorig jaar een keer gelezen en heb ze net nog even opgezocht: Bij de Avada Kedavra spreuk komt origineel groen licht vrij en valt de persoon gelijk dood neer. "A swishing noise and a second voice, which screeched the words to the night: "Avada Kedavra!" A blast of green light blazed through Harry's eyelids, and he heard something heavy fall to ground beside him. Cedric was lying spread-eagled on the ground beside him. He was dead" Nu vloog perkamentus zelfs door de lucht. "Snape raised his wand and pointed it directly at Dumbledore. "Avada Kedavra!" A jet of green light shot from the end of Snape's wand and hit Dumbledore squarely in the chest. Harry's scream of horror never left him; silently he was forced to watch as Dumbledore was blasted into the air." Perhaps his spell was different because even though those were the words Snape said, he didn't perform the killing curse at all. Remember all the importance this book gave to "nonverbal" spells? Perhaps Snape said Avada Kedavra, but the curse he was really thinking, the nonverbal one, was a different curse, one that only made it appear that Dumbledore was dead. Vind het persoonlijk wel interessant om zulke theorieën te lezen. Er is allemaal toch wel erg diep over nagedacht. Of het klopt is iets anders natuurlijk . Ik kan in ieder geval niet wachten , maar ik denk dat het slim is dat ik dl 6 nog eens doorlees, want dat is alweer 2 jr terug en moet zeggen dat veel weggeëbt is . Nu moet alleen m'n meisje me nog de kans geven Dat wordt dan 's nachts lezen ben ik bang .
hahahaha dat is ook heel erg lang ja. En wie weet hou ik het niet eens vol. Maar ik vind het zo jammer dat het allemaal stopt na het laatste deel, dat ik graag nog wat achteraf hou. Dan is het voor mij toch nog niet helemaal over. Erg ben ik he haha Ik heb echt verder alle boeken en alle films (deel 1 t/m 4 iig Ik ben van plan ze allemaal te kopen en dan wanneer het allemaal over is ga ik een Harry Potter Marathon houden
hahahah.... ja ik vind 't ook jammer dat 't nu afgelopen is.. maja.. ik heb boek 1 en 6 al 100x gelezen en dat zal na 't 7e boek niet afgelopen zijn... en wanneer noa wat ouder is.. ga ik het haar voorlezen... de traditie voortzetten
Het thema in alle boeken is: het goede wint van het kwade. Dus de hoop op een goede afloop is er nog steeds! En Harry's litteken kan nooit een Gruzielement zijn. Volgens mij moet je een gruzielement bewust maken (het is niet zo dat iedere moordenaar het stuk van z'n ziel dat hij verliest, ook daadwerkelijk bewaart). Voldemort heeft er nooit op gerekend dat Harry het zou overleven, bovendien werd de vloek op hem teruggekaatst. Hoe zou hij dan tijd hebben gehad om het gruzielement te kunnen maken? Linda
wie heeft beweert dan dat harry's litteken een gruzelement is? iemand zei dat de één niet kon leven als de ander sterft.( dat stond in de profetie.. dus dat heeft niks met gruzelementen te maken)... vandaar dat iemand dus op die gedachte komt.. ik vind 't ook niet geheel onlogisch.. al hoop ik zelf ook dat Harry blijft leven natuurlijk.
ik ben ook HEEL benieuwd maar ik weet niet of het een happy end krijgt hoor. kinderboeken vind ik het allang niet meer als je ziet wat er in de opvolgende delen gebeurt (laat ik het zo zeggen: ik zou ze niet aan een kind onder de 10 voorlezen!). Ik vrees ook voor het ergste maar hoop niet dat HP dood gaat!