Het Harry Potter topic

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Yep ik ook. Weltrusten!
     
  2. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Weltrusten meiden! ;)
     
  3. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Oke nog 1 dingetje om het af te leren..

    Ik film 3 begonnen de toverstokken ook ineens hele rare geluiden te maken. Gelukkig hebben ze dat in 4 weer afgeschaft.

    Nu ga ik echt slapen..
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ohja nog 1 ding..

    in film 1, wanneer ze al die dingen moeten doen op 't eind.. om bij de philosephers stone te komen..
    blijven rond EN hermelien achter bij 't schaakbord..
    terwijl in 't boek.. hermelien nog meegaat om die drankjes te doen enzo... maak die film dan 4 minuten langer.. dat stukje kan je toch niet veranderen... vond 't echt raar !
     
  5. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat vond ik ook heel jammer,vond het in het boek net zo'n leuk stukje! :(
     
  6. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ik heb het boek besteld, maar ik ga de 20e weg naar limburg, en kom pas de 22e terug, en ga dan de 23e op vakantie :cry: hoe moet ik dat boek nou halen :( kijken of ik iemand zo gek krijg, want een hele vakantie nog wachten vind ik wel wat ovedreven... :oops: :D

    en wat een goed idee, een potter-maraton!
     
  7. ilona21

    ilona21 Fanatiek lid

    25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    hier ook een grote fan.
    ga morgen om 20.00 uur naar de film.
     
  8. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    nou ik heb me er niet aan gestoord hoor eerlijk gezegd....
     
  9. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb gisterenavond wat kleine stukjes van het einde van film 5 gezien. En ik ben heel bang dat ze daar ook absoluut het boek niet hebben gevolgd, nou ja ik ga het morgen wel zien..
     
  10. Blue Bird

    Blue Bird Niet meer actief

    Feiten bevestigd door de auteur zelf
    * Het gegeven dat Harry zijn moeders ogen (groen) heeft zal eindelijk uitgewerkt worden én is een onderdeel van het plot.
    * Harry zal in dit boek 17 jaar oud zijn en mag dus ook buiten Zweinstein toveren en kan een verschijnselbrevet halen.
    * Het laatste woord van het laatste boek is niet meer litteken (scar). Dit woord zal echter wel nog in het laatste hoofdstuk voorkomen.
    * De plot in boek zeven zal heel nauw aansluiten bij de plot van boek zes, als ware het "het tweede deel van één en hetzelfde boek".
    * Aan het eind van zijn zesde schooljaar keert Harry nog één keer terug naar de Duffelingen.
    * Harry woont de bruiloft van Bill en Fleur bij in juli.
    * Harry bezoekt na de bruiloft met Hermelien en Ron de Halvemaanstraat waar hij met zijn ouders heeft gewoond.
    * De beroepen van Lily en James Potter zullen bekend gemaakt worden alsmede meer details over hun levens omdat dit relevant is voor het plot. * Een heleboel informatie die over Lily gaat en van haar komt, zal een grote rol spelen bij wat Harry uiteindelijk moet gaan doen.
    * Zwerkbal zal niet in het boek voorkomen maar Viktor Kruml treedt wel weer op.
    * Ook Dorothea Omber en Rita Pulpers zullen weer opduiken.
    * Desiderius Perkamentus, de broer van Albus zal "waarschijnlijk" een rol spelen.
    * De Wemels zullen ook ditmaal in de vuurlinie staan.
    * Er zullen twee personages méér sterven dan Rowling oorspronkelijk van plan was; één personage dat oorspronkelijk zou sterven, zal het dan wel weer overleven. Over welke personages het gaat is niet bekend.
    * Het boek zal de laatste ultieme confrontatie tussen Harry en Voldemort bevatten.
    * Er komt informatie over de inhoud van de eerdere brieven die Perkamentus aan tante Petunia schreef.
    * Het zal duidelijk worden wat Harry's neef Dirk zag toen de Dementor hem benaderde.
    * De spiegel die Harry van Sirius kreeg om contact met hem op te nemen zal een rol spelen. Ook zal Zwarts mogelijk in het boek voorkomen hoewel Rowling nog niet wil onthullen in welke vorm.
    * Het wordt duidelijk wat er is gebeurd met de vliegende motorfiets van Sirius Zwarts.
    * De voorloper van Voldemort; Grindelwald, heeft iets te maken met de uiteindelijke plot.
    * Er wordt iets meer bekend over Harry's grootouders.
    * De schuld die Wormstaart heeft aan Harry, doordat die hem gered heeft, zal een rol spelen.
    * De triomfantelijke glans in Perkamentus' ogen aan het einde van boek vier is een belangrijk gegeven.
    * Harry zal weer in de tijd teruggaan.
    * Een niet-magisch karakter zal magie bedrijven onder wanhopige omstandigheden.
    * De auto van Meneer Wemel zal terugkeren.
    * Sneep zal een belangrijke en onverwachte rol spelen.
    * Eén van Harry's klasgenoten wordt leraar op Zweinstein.
    * Verder heeft Rowling aangegeven dat veel geruchten die op het internet de ronde doen, onzin zijn. De hierboven genoemde feiten zijn dan ook door de schrijfster zelf bevestigd, en afkomstig van haar eigen website of uit door de schrijfster gegeven interviews.
    * Er komt géén vervolg op de Harry Potter-boeken, hoewel Rowling zelf zegt te zullen blijven schrijven, mogelijk onder een pseudoniem.
    * Albus Perkamentus is definitief dood.
    * Er komt géén "prequel" (voorloper) op de Harry Potter-boeken. Wel zal Rowling zich gaan wijden aan een Harry-Potter encyclopedie

    Dit zijn een aantal feiten wat J.K. Rowling heeft bekend gemaakt (bron Wikipedia)

    BTW... ik ga de film a.s. vrijdag bekijken. Ben heel erg benieuwd

    gr.
    Bianca75
     
  11. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Spannend, kan niet wachten op het boek. Ben blij dat ik het besteld heb nu maar hopen dat het op tijd komt! :)
     
  12. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik ga vannacht om 0.05 uur naar de film!
    komt de nl versie van het boek van in november ja?
     
  13. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja die feitjes had ik al opgezocht idd :D
    vandaar idd dat ik denk dat sneep een goedzak is..
    maja we zullen zien..
    nog eventjessss :D
     
  14. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Wie zal er les gaan geven aan zweinstein?
    Ron? Hermelien? Daan?
     
  15. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik weet zeker dat Snape goed is...
    Op het moment dat hij tegen Harry zei: Blocked again and again until you learn to keep your mouth shut and your mind closed. Wist ik het gewoon, anders had hij hem daar wel gelijk vermoord. daarbij zei hij ook nog eens: No unforgivabe curses from You Potter, als hij slecht is zou hem dat echt niet interesseren.

    Snape werd ook zo boos toen Harry hem Coward noemde, hij had waarschijnlijk net het ergste moeten doen wat hij ooit gedaan heeft. En ook nog de reactie van Dumbledore, die zal nooit voor zijn leven smeken, Hij zei 'please omdat hij hem moest doden.

    Ik geloof echt niet dat Snape slecht is.
     
  16. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nee precies robyn.. dat denk ik dus ook..
    tis een goedzak :)( naja misshcien een beetje evil)

    en wie les gaat geven... nevile? herbology? :)
     
  17. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik wil ook wel eens weten waarom Perkamentus Sneep dan zo vertrouwd.


    Linda
     
  18. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Ja Crealinda dat vraag ik me ook af. Ik was oprecht verbaasd over Sneep in deel 6. Maar ik denk dat we het met deel 7 pas echt zullen begrijpen. Vond het wel heel akelig dat Perkamentus dood moest. Hoop niet dat Ron dood gaat of zo :( Of wie weet wie?!?

    ff opheldering hoor, maar hoe zat het nou ook weer in deel 6 met de liefdes? Dat ben ik een beetje kwijt. Mss ga ik het binnenkort nog eens lezen!

    Deel 5 eerst maar ns in filmvorm zien. Ben benieuwd!
     
  19. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ron heeft een tijdje iets gehad met Lavender Brown,maar dat is niets geworden.(Maar maakte Hermelien wel MEGA jaloers!)
    Harry&Ginny waren samen,maar op de begrafenis van Perkamentus heeft hij het uitgemaakt omdat hij haar niet verder in gevaar wilde brengen!
     
  20. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Vond ik wel een beetje een spiderman einde.. (oke ik vond ze ook wel heel erg goed bij elkaar passen..) Ze moeten gewoon niet zeuren en lekker bij elkaar blijven.. :)
     

Deel Deze Pagina