Het Harry Potter topic

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    oh.. maar ginny laat niet over zich heen lopen..
    die komen wel weer bij elkaar.. :D

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Als Harry het overleeft dan he :rolleyes: ;)

Bijna morgen hihi...kan niet wachten :D

3. principessa

5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    ow ja nu weet ik het weer, met Harry en Ginny. Ik denk dat ze vast weer bij elkaar komen (hóóp ik!)

maar Lavender Brown, wat is de NL naam ook alweer?

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Eeehm...dat weet ik eigenlijk niet meer,zal het effe opzoeken :oops:

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heb het gevonden:Belinda Broom! :D

6. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Hier ook mega fan van't eerste uur (engelse uitgaves) Al een paar x heks met haar eenhoornige paard (beetje crea bea met een geknutselde horen op het hoofdstel van m'n pony) gespeeld tijdens de harry potter nacht van de locale boekenwinkel. (altijd leuk met die kattenoog lenzen van de feestwinkel)

Het nieuwe boek is al besteld bij bol.com
    M'n lieve man wil het me kado geven voor m'n verjaardag, maar da's pas eind oktober! Dus even smeken of ik het aub echt niet al eerder kan krijgen? hi hi.

Echt "no clue" wat er in dit laatste deel gaat gebeuren.

de voorspelling zou zijn dat harry en voldemort verbonden zijn met elkaar in leven en dood. Maar kan me idd niet voorstellen dat harry dood zou gaan. (is toch een kinderboek eigenlijk)
    Denk meer dat hij auror wordt of idd in het hogwarts bestuur komt te zitten. Misschien wordt voldemort op een of andere manier toch uitgeschakeld of onschadelijk gemaakt?

De liefdes? Hermione met ron? en idd harry met ginny? echt geen idee.

Wat vinden jullie trouwens van de voorfilmpjes van de nieuwe film "order of the fenix" Ik weet niet of ik jonge kinderen daar nou wel naar zou laten kijken. Ze hebben het wel heel erg spannend gemaakt geloof ik!

7. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Tot boek 4 was het nog wel een kinderboek, boek 4 was op het rondje, maar boek 5 is volgens mij toch wel voor zo'n 11 jaar en ouder. En de films zijn inderdaad ook behoorlijk spannend.

Ik wacht de 21e geduldig af.. nu heb ik net die avond een avondje uit met mijn man gepland, dus kan ik niet lezen. Yuri is wel bij opa en oma, dus ik vermoed dat het wel moet lukken om hem zondag uit te hebben, want ik kan lekker doorlezen!

8. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    voor iedereen die vandaag naar de film gaan: heel veel plezier! :D
    ik wacht tot de ergste drukte voorbij is

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik zou jonge kinderen (denk van onder de 12) hier ook niet meer naar laten kijken.
    In engeland hebben ze alle boeken in kinderversie's en volwassen versie's.
    Ik persoonlijk vind het niet erg dat de films spannender worden, maar vind het wel oneerlijk voor alle kinderen die tot 3 en/of 4 hebben kunen mee kijken en die waarschijnlijk de rest niet eens mogen zien.

Nou ja, over een aantal uurtjes lekker met een vriendin Amsterdam in...en dan vanavond om 21:00 film kijken :D

Veel plezier voor diegene die vandaag ook in de bios zitten!

10. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    De kinder en volvassenenboeken verschillen alleen van kaft. De inhoud is precies hetzelfde.

Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe film is. Van de laatste trailer kreeg ik wel een beetje kippevel. Ik las in de veronicagids dat dit de beste film tot nu toe was. Dat het minder rommelig was als de vorige 2 films. Ik ga het wel zien..

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik ben zIEK !
    heb vanacht alles ondergekotst...en heb nu ongelooflijke buikpijn.. en voel ze niet lekker :(
    ik hoop zo dat 't beter wordt.. ik wil naar de film..
    en zo zonde van de kaartjes die we al hebben gekocht !

12. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben afgelopen nacht naar de nachtpremière van de film geweest. Ik kan alleen maar zeggen: Wauw! Net als bij de vorige films zijn er een aantal verhaallijnen komen te vervallen ten opzichte van het boek, maar de verhalen die wél verteld worden komen prima overeen. Dolores Umbridge, Luna Lovegood en Bellatrix Lestrange zijn briljant gecast en het visuele spektakel is weer overweldigend.

Ik wens iedereen die vandaag of komende week naar de film gaat heel veel plezier.

13. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    O nee, wat erg!
    Heel veel beterschap. Ik hoop dat je vanavond alsnog kan.

Belle: Dat is een goed bericht.

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Een leuke film....alleen jammer dat het boek afgeraffeld wordt in de film.
    Heb er wel van genoten hoor!
    En voor het tijdstip zat de bioscoop nog 3/4 vol :D

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb de film vannacht gezien... het boek was redelijk trouw aangehouden en veel tekst kwam letterlijk uit het boek. Ik vond de film erg goed en de nieuwe personages erg goed gecast. Vooral de vrouw die Umbrigde speelt was hilarisch.

(hopelijk zeg ik hiermee niets dat jullie nog niet willen weten)

de film draaide in 2 zalen naast elkaar en waren uitverkocht, er waren veel ouders met kleine kinderen, terwijl de film pas 02.30 uur was afgelopen :confused:

16. principessa

5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Saraah BALEN!

ow ja Lucia, nu je het zegt: Belinda Broom. Maar ik vermoed wel nog iets tussen Ron en Hermelien :) :) :)

Ben ook heel benieuwd naar de film. Maar k zou er idd niet met jonge kids heengaan!

17. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    over de profetie: Perkamentus zegt: Hij is uitgekomen omdat Voldemort er zoveel waarde aan hechtte. In het begin snapt Harry dat niet, maar ik dat later wel (staat er niet iets van: "Het is het verschil tussen met gebogen of met opgeheven hoofd het gevecht tegemoet gaan" iets van die strekking)

Dus het hoeft niet zo te zijn dat één van beide het niet overleefd. Voldemort GELOOFT dat, daarom hoeft het nog niet waar te zijn.....

Linda

18. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Nou ik ben net terug. Op zich vond ik het een erg goede film. Sommige dingen vond ik erg goed gedaan. Sommige dingen vond ik er jammer. Ik vond het einde erg afgeraffeld, daarintegen vond ik gedeeltes van het eind weer erg goed gedaan.
    De dood van Sirius (dat mag ik toch wel zeggen, dat weet iedereen hier toch wel?) vond ik zo jammer dat dat niet volgens het boek ging. De acteerprestaties van iedereen was weer stukken beter.

Over een week of 2 ga ik hem weer kijken dan kan ik het wat beter in me opnemen.

19. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Nou daar ben ik het niet helemaal met je mee eens,

Voldemort heeft er idd zelf voor gekozen om de profetie uit te laten komen, en juist omdat hij dat gedaan heeft, moet 1 van hun 2en overlijden, anders kan de ander niet leven,

Daarom circuleren er ook allemaal geruchten dat een van de gruzielementen het litteken van Harry is...

Want als voldemort wil blijven leven moet hij het laatste stuk hebben, en moet harry overlijden, maar omdat alle elementen nog niet bijeen zijn is Voldemort nog sterfelijk, en kan alleen iemand die machtiger is dan hemzelf kan hem dan verslaan,

Dit is de profetie,

Hij die de macht heeft om de Heer van het Duister te overwinnen nadert… Het kind van hen die hem driemaal hebben getrotseerd, geboren aan het einde van de zevende maand … de Heer van het Duister zal hem aanmerken als zijn gelijke, maar hij zal een kracht bezitten die de Heer van het Duister niet kent … en een van de twee moet sterven door toedoen van de andere, want de een kan niet voortleven als de ander niet dood is …hij die de macht heeft om de Heer van het Duister te overwinnen wordt geboren aan het einde van de zevende maand …”

Maar even terzijde, dat harry zijn liteken een element is was al een beetje ontkracht, er zijn 7 en van 5 weten ze al wat het zijn/waren,
    Van 1 weten ze niet helemaal wat het was maar is weggehaald, vernietigd door de geheimzinnige RAZ, dus kan het litteken niet zijn, en van de andere is bekend dat het iets moet zijn van of goderick griffoendor, of mevrouw huffelpuf... Tenzij Harry een afstammeling is van 1 van beiden(of beiden kan ook) dan heb je nog kans dat het het wel is, maar dat blijft gissen, en komen we volgende week achter...

Maar het is wel degelijk zeker dat 1 van beiden moet worden gedood door het toedoen van een ander, er staat niet bij dat ze elkaar moeten doden, dus harry voldemort en omgekeerd, maar wel zeker moet een van hun een grote rol erin spelen dat de ander dood komt.

ook moet een belangrijk detail niet worden vergeten dat slecht een deel van d profetie is gehoord door perkamentus en niet de gehele, en dat Voldemort hem wel gehoord heeft waarschijnlijk...

Maar de kracht die groter is dan Voldemort heeft en degene die het wel heeft is waarschijnlijk, en ik denk het ook, de liefde, want 1 ding weten we zeker, de liefde van harry zijn moeder heeft hem toen ook doen overleven...

Nee ik ben geen harry potter idioot hoor, hahaha...

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi je zou bijna denken dat het over echte mensen gaat!

mijn man moet ook altijd lachen als ik met mijn zus over ATWT praat, nu snap ik wat hij bedoeld :D

Deel Deze Pagina