He dames, hier een berichtje van mij. aller eerst kwebbel, wat vervelend zeg. ik leef met je mee dat je nu ook dit moet mee maken. zo en zo kan ik zeggen dat ik veel aan jullie reacties heb. zo dra je hoord dat jou kindje niet meer leeft, denk je alleen maar dat het jou overkomt. ik heb veel steun gehad en heb vandaag een mooi foto lijstje gekocht waar ik de echo in heb gedaan. alle papieren en de eerste kadootjes in een mooi doosje gedaan. hoe moeilijk alles ook is, heb ik er wel vreede mee (denk ik). ik ben al blij dat we er nu achter zijn gekomen dan dat het na de 16 weken is. wat ook veel mensen moeten mee maken. wat zullen die sterk zijn zeg. ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en ik mag donderdag komen. we gaan dan een intake hebben en een echo krijgen. daarna weet ik meer. ik zla dan weer een update geven. groetjess jacky story nogmaals bedankt dames, voor jullie medeleven.
Lieve meid, Wat vreselijk voor jullie! Probeer je tijd te nemen om het te verwerken, het is niet niks! Ik weet er helaas alles van, ik herken heel veel in je bericht.. Heel veel sterkte.
Lieve meid, Weet helaas ook wat het is. IN maart ook een mk gehad met 10 weken. Bij ons duurde het een eeuwigheid om een curettage te krijgen dus heb uiteindelijk gekozen voor Cytotec pillen. Dit heeft bij mij goed zijn werk gedaan en was meteen daarna schoon. Gun jezelf de tijd en weet ook dat je nog een aantal keer terugslagen kunt verwachten. Dan denk je dat het een plaatsje heeft en dan zie of hoor je iets en dan komt het verdriet weer. Lekker laten komen en als je daar behoefte aan hebt, praat met mensen. Ik heb van een heleboel collega;s te horen gekregen dat ze het ook hadden meegemaakt en een heleboel steun aan hen gehad. Dat heeft mij erg geholpen. Ben blij dat je donderdag nog een echo hebt. Dan weet je het zeker en kun je echt een stap gaan zetten. Heel veel succes meid...
Jeetje meid, wat verdrietig zeg! Het is een enorme klap die je krijgt. Neem ruim de tijd hiervoor. Uit je gevoelens en praat samen en met anderen hierover. Sterkte de komende tijd!
Kwebbel ook ontzettend veel sterkte !! Jacky, heel veel succes vandaag! Hoop dat ze naar je luisteren en je niet langer laten wachten.
Hi lieverd! Heel veel sterkte! Ik heb zelf 3 weken geleden hetzelfde meegemaakt, ook bij de echo te horen gekregen dat het kindje niet meer leefde (na 8 weken). Heel erg verdrietig allemaal! Heb nu zelf eindelijk (3 wkn later dus) de echte miskraam gehad. Dit mbv pillen (5 dagen na het nemen van de pillen (breng je inwendig in) is het gebeurd. Nu het eruit is, ben ik al wel meer in berusting. Heb echt 3 weken ongeveer alleen maar kunnen huilen, maar nu ik echte de miskraam gehad heb, kan ik het gaan verwerken. Ik hoop dat het jou ook hoop geeft, dat je weet dat het echt intense verdriet een plekje krijgt. Al blijft het natuurlijk iets ontzettend vreselijks. Wij waren 1,5 jaar bezig met zwanger worden, dus ik herken het gevoel van die enorme piek in blijdschap naar het enorme dal van verdriet. Weet dat ik heel erg met je meeleef. Dit is echt vreselijk voor je, ik wens je heel veel sterkte! En weet dus dat je niet alleen bent, je kan altijd hier terecht! Veel liefs van Sophie
Hallo dames, hier een update van mij ik krijg woensdag een curretage. en ooo wat wil ik dat graag. van mij mag het ook eerder uit zich zelf weg gaan. ik heb er om gehuild en her 3 dagen flinke koppijn van gehad. maar ik heb het wel een plekje kunnen geven. samen met ml sluiten we deze mooie 10 weken af. en hopen snel weer zwanger te zijn. ik zou zeggen alle liefe dames die ons alle sterkte wensen. duim voor ons(en alle dames op de wereld) op een gezond kindje. een hele dikke vriendelijke knuffel van ons.
Hee Jacky wat ontzettend naar voor jullie dat het hartje is gestopt zo plots moet je dan afscheid nemen van je dromen en je toekomst. Wel fijn dat er nu een afspraak staat voor curretage, je kan dan nu rustig afscheid nemen van je kleintje. Komende tijd zal best wel verdrietig en moeilijk zijn maar richt je erop dat er ook weer goede tijden komen en dat je er vrede mee zult krijgen. En je kleintje zal je nooit vergeten. Kan het wel uit ervaring zeggen 3 MK en dochter overleden na 23 weken zwangerschap. Veel sterkte komende tijd!
Hoi Meis, Het leven is dan treurig hè. In september '10 heb ik precies hetzelfde meegemaakt. Ook een echt met 10 weken en alles was er, behalve het hartje. Het kindje was bij mij nog maar net gestorven, want op de echo was ik zelfs nog een dag verder. Het kwam keihard aan. Op maandag echo gehad. Op maandagmiddag besloten om voor een curattage te gaan. Dinsdag kreeg ik een echo in het ziekenhuis en ik heb net zoals jij alleen maar zitten hopen op een wonder. Maar helaas. kindje leefde echt niet meer. Op donderdag curattage gehad. Tot die tijd heel veel gehuild en gepraat met mijn partner. Curettage ging goed. Maar wat voelde ik me leeg. op 13 april 2011 heb ik een kaartje gemaakt en een kaarsje gebrand, dit was de dag dat de kleine geboren had moeten worden. Sascha heb ik hem/haar genoemd. Nu bijna 2 jaar later denk ik er nog af en toe aan. Maar het heeft 8 maanden geduurd voordat ik weer zwanger werd. Ik ben er echt depressief van geweest. Verder functioneerde ik wel normaal Gun jezelf de tijd om het te verwerken. En stel een volgende zwangerschap misschien nog even uit. Geef jezelf rust. Nu ben ik de trotse mama van twee mannetjes. Heel veel strekte! xxx
bedankt voor jullie reactie, ik heb morgen eindelijk een curretage. ben echt blij dat ik het dan kan afsluiten. moet wel zeggen dat ik me er heel goed onder voel. ben niet vedrietig maar zie juist de positiefe kant er van in. wat als ik 20 weken was, of als het geboren was met een ernstige afwijking, dat zou ik al hele maal niet leuk vinden. ik ben nog jong, ga morgen met goede moed de curetage in. en hoopelijk mogen wij snel weer een wondertje verwachten. bedankt voor jullie reacties. groetjes jacky story
Je bericht brengt me tranen in mijn ogen. Alsof ik 2,5 jaar terug in de tijd ga en de pijn van mijn miskraam nog kan voelen (ging precies zoals jij beschrijft...). Succes morgen met de curretage. De ingreep vond ik niets voorstellen, de emotie eromheen daarintegen was vreselijk. Maar je klinkt heel sterk. Als je het maar niet weg wilt stoppen, je mag verdriet hebben om dit kindje!