Zoveel vragen nu ... Miskraam of ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MarjoleinART, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal, ik heb even een vraagje. Hopelijk kan iemand me verder helpen. We zijn nu al 2 maanden aan het proberen zwanger te worden. De eerste maand licht positief getest op nod en 2 dagen later wat donkerder. Maar toen is ook het bloeden begonnen. De 2 dagen erna nog wat donkerder, maar naarna wit getest. Dus een vroege miskraam gehad. Heb totaal 4 dagen gebloed (ongi is normaal 5 dagen) en ook minder dan ongi. Het is ook niet echt bloed geweest, maar meer slijmbloed. Er is later ook geen echte ongi meer gekomen.
    Na herpt bloeden weer begonnen met klussen. Om de dag tot mijn vruchtbaar slijm weg was. Na mijn ei heb ik constant last van mijn buik gehad, opgeblazen en krampen. Zeer herkenbaar van de maand ervoor.
    Nod was deze maand moeilijk uit te rekenen omdat ik net een vmk had gehad. Op de gok was het 8 juli. Maar had een nega test. Die dag ben ik een heel klein beetje bruine afscheiding gaan afvegen. Ik dacht aan een innesteling. Omdat ik mijn nod niet precies wist zou dat nog kunnen. Had ook veel steken en continu een zenuwachtig gevoel in mijn buik. Net als de maand ervoor. Vandaag toch onverwachts ongesteld geworden. Ik had ook plots geen buikpijn en steken meer.
    Maar mijn ongesteldheid lijkt erg veel oo de vmk bloeding van vorige maand. Erg dik slijmerig bloed. Met weefsel ( of hoe heet dat? Dikkere klodders beetje licht bruin )

Nu heb ik de volgende vragen:
    Is een ongesteldheid anders als het eitje bevrucht was?
    Wat kan er mis zijn als je 2x na elkaar wel bevrucht bent, maar het niet nestelt?

Kan het zijn dat na de eerste keer een vroege miskraam mijn baarmoeder niet helemaal leeg was (omdat ik minder bloed ben verloren dan een normale ongi en geen weefsels gezien) en dat het deze keer daarom niet kon nestelen? En misschien daarom de lichte krampen de maand erna? Iemand ervaring?
    Moet ik het laten nakijken dmv echo? Of kunnen ze niks zien? Of is het vreemd dat te vragen? Ik bedoel dan of het wel urgent genoeg is.

Raakt je cyclus in de war als je wel bevrucht bent geweest maar niet posi hebt getest? Of is dat alleen als je echt zwanger bent geweest?

De vragen blijven spoken. Hopelijk kan iemand me wat info geven en me wat verder helpen.

Alvast super bedankt en sorry voor dit wat warrige verhaal

Liefs Marjolein

2. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Marjolein,

Ik ben bij lange na geen expert hoor, maar twee maanden proberen zwanger worden is bepaald niet lang, vergeleken bij anderen hier op het forum. En eventueel twee keer niet ingenesteld is volgens mij ook nog niet echt iets om je zorgen over te gaan maken. Gewoon pech. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kansen op succes nemen na je 30e enorm af (daar heb ik helaas zelf wel ervaring mee!). :(

Of je cyclus beinvloed kan worden, weet ik ook niet zeker. Met die vraag worstel ik zelf nu ook na twee miskramen. Lijkt me dat het bij niet innestelen nog niet genoeg tijd heeft gehad om je hormonen genoeg te laten groeien om invloed te hebben, maar dat is ook voor mij een gokje hoor. :(

Zoals zovelen met mij hier al vaak het advies hebben gekregen, heb geduld. Ja, ik weet, dat is niet wat je wilt horen, ik wil het zelf ook niet horen ;).

Wat bij mij (voor mijn miskramen) altijd goed hielp was de Billings ovulatie methode, waarbij je bijhoudt in een overzicht hoe de afscheiding in jouw cyclus loopt. Daarmee kun je redelijk nauwkeurig bepalen wanneer je eisprong eraan komt (vooral als je het al een aantal cycli bij hebt gehouden en je een trend kunt ontdekken). Dan kun je op die dagen nog een ovutest gebruiken om nog nauwkeuriger te bepalen. Als je precies weet wanneer je eisprong is geweest, heb je meer kans om te bepalen of je een innestelling hebt gehad of niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes, hopelijk gauw goed bericht!

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    hoi Marjolein,

Wat Angelhope al zei, spreek alsjeblieft niet over "nu al 2mnd" :)
    Na een (vroege) miskraam is je cyclus meestal van slag, het duurt wat langer voordat je weer ovuleert, je menstruatie ziet er iets anders uit. Eigenlijk net als met ontpillen. Ik zou dus vermoeden dat het bij jou gaat om een combinatie van een vroege miskraam met ontpillen, waardoor je cyclus anders lijkt en je menstruatie anders is als voorheen. Daar is op zich niets mis mee :) Het is weer even zoeken en weer wennen.

Qua emotionele gedeelte.. tja ik herken wel het gevoel om na een vroege miskraam te denken "ohhh ik voel van alles, misschien ben ik meteen wel weer zwanger". Dat is voornamelijk de wens, de hoop, maar het zit meer in je hoofd als in je lijf meestal :) Je kunt - zonder medische hulp- niet weten of je wel/niet bevrucht was zonder innesteling.

Het enige wat voor mij helpt, is het te laten gaan.. onzekerheid helpt niet om zwanger te worden. Doe rustig aan, afwachten wat je lichaam doet en vooral blijven proberen :)

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook heel duidelijk zwangerschapssymptomen gehad in de cyclus na mijn miskraam, maar de testen zijn erg negatief. Hier op de website gelezen dat dat heel vaak voorkomt, dat dames in de eerste (paar?) cyclus alle symptomen van zwangerschap hebben zonder dat het raak is. Je lijf raakt er blijkbaar gewoon erg van in de war.

Frustrerend, en verdrietig en onzeker. Maar we moeten doorzetten.

Sterkte en succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zwangerschapssymptomen worden veroorzaakt door het hormoon progesteron, dat na je eisprong opbouwt. Dat wordt dus opgebouwd ONGEACHT of je zwanger raakt of niet, en raak je niet zwanger, dan daalt je progesteron weer en wordt je ongesteld.
    Aangezien je deze tweede maand geen positieve test hebt gehad, is er ook geen sprake van een miskraam.

Zijn dit toevallig ook de eerste maanden na stoppen met pil? In dat geval verklaart dat volkomen je anders verlopende menstruatie, omdat je MET pil technisch gesproken geen menstruatie doormaakt, maar enkel een controlebloeding hebt. Die dus totaal anders kan verlopen dan een werkelijke menstruatie.

Ik zou er dus niet van uitgaan dat je nu een tweede vroege miskraam hebt gehad, maar enkel dat het deze ronde niet raak was.
    En, zoals hierboven ook al wordt aangegeven: het is NOG MAAR de tweede maand.... Ga jezelf niet gek lopen te maken, want binnen 3 maanden zwanger raken is bepaald niet het gemiddelde....

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Om even op je vragen te antwoorden:
    Zodra je aan de slag gaat om zwanger te worden, schijnt 80% van de eitjes bevrucht te worden. Het grootste deel daarvan nestelt nooit in. Dat is dus volkomen normaal, en dus is er in feite niets mis als er twee keer achter elkaar een eitje bevrucht wordt, maar niet innestelt.
    Je menstruatie verloopt niet anders dan anders als het enkel om het afvloeien van een bevrucht eitje en het baarmoederslijmvlies gaat.

Overigens is bij jou de eerste keer het eitje wel ingenesteld, want anders test je niet positief. Zonder positieve test is er niets ingenesteld en ben je dus niet zwanger geweest, (wat bij jou afgelopen maand dus het geval was).

Zoals ik al aangaf: na stoppen met de pil kan je cyclus wel danig veranderen. Dat heeft alles te maken met het feit dat de pil je cyclus volledig stillegt en dat die dus weer op gang komt als je stopt met de pil. Je gaat dan andere dingen voelen, omdat je dan dus pas weer een eisprong hebt, en dus ook weer progesteron-opbouw, enz enz.

Deel Deze Pagina