Baarmoeder helemaal schoon na miskraam, opnieuw zwanger worden

Discussie in 'Miskraam' gestart door Irene, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik heb een vraagje. In november heb ik een miskraam gehad (spontaan). De laatste x dat ik naar de gyn. ben geweest zag hij dat er nog een heel klein restje was blijven zitten maar dat was absoluut geen probleem want dat zo vanzelf weggaan. Nu ben ik inmiddels al 2x ongesteld geweest. Is dat een teken dat alles weg is, of kan ik daar niets uit opmaken. Ik ben nl. zo bang dat er nog iets zit en dat ik daardoor niet zwanger kan worden ofzo, of heeft dit er niets mee te maken? Het rare is dat ik met mijn menstruatie die ik momenteel heb het gevoel heb dat ik nog wat 'rotzooi' verlies, het is niet alleen maar helder bloed om maar even alle details te vertellen....Ben erg onzeker!

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Irene,

ik denk dat het laatste restantje wel mee gaat met je ongesteldheid, maar als je zekerheid wilt, zou ik een afspraak maken en de gyn. er naar laten kijken, al is het maar voor eigen gemoedstoestand.

succes
    jette

3. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Maar kan je wel zwanger worden mocht er nog een restantje achtergebleven zijn wat met de menstruatie moet verdwijnen? Weet iemand dit?

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Irene, ik denk dat er echt nog maar heeeeeel erg weinig in je baarmoeder achtergebleven is, en dat er een hele grote kans is dat dit er al uit is gekomen.
    Bij mij is na de eerste curettage wat zwangerschapsweefsel achtergebleven en ook al was het volgens de gyn maar heeeeeeeel erg weinig, toch heeft mijn baarmoeder er enorm heftig op gereageerd. Ik had al een week last van flinke bloedingen, zo heftig als de eerste dag van een flinke menstruatie en werd op een ochtend, 2 weken na de eerste curettage wakker onder de stolsels en het bloed. Mijn gevoel zegt dat je heel heftig had gebloed als er nog wat achter was gebleven.

Maar als je er echt onzeker over bent, dan zou ik het advies van Jette opvolgen en even een afspraak maken om te checken of je baarmoeder schoon is. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken.
    Jouw laatste vraag kan ik niet beantwoorden: ik zou geneigd zijn om te denken dat je niet zwanger kan worden als er nog iets in je baarmoeder zit, maar dat weet ik dus absoluut niet zeker. Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

Groetjes,
    marla

5. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Nee geen test gedaan, ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben want ben echt wel ongesteld. Ik denk ook dat er bijna niets meer zit want ik verlies ook niets tussen de menstruaties door ofzo. Oh meiden, ik wil het zo graag, ben nog erg verdrietig dat ik gisteren opeens ongi werd, maar aan de andere kant, des te eerder kan ik weer klussen!

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik zou ook een afspraak maken om er zeker van te zijn. daar zijn de gyn's ook voor.
    en ja je kunt zwanger raken als je een keer ongsteld bent geworden mijn vriendin heeft een miskraam gehad en moest nog gecurateerd worden om dat er nog een beetje weesfsel zat, maar kon toen ze aan de beurt was niet meer geholpen worden want ze was weer zwanger.

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    wat ga je doen irene, ga je een afspraak maken?

jette

8. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hoi Jette,

Nee ik ga geen afspraak maken. Heb inmiddels contact gehad met de VK en ze zei dat het heel normaal is dat je nog wat dingetjes verliest tijdens je menstruatie. Als je tussendoor maar niets verliest. Als het echt een probleem zou zijn zou ik meer klachten hebben zei ze. BEn dus gerustgesteld. Volgens haar kan ik ook gewoon zwanger worden al ben ik daar zelf nogal onzeker over...

9. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Irene,

Kun je geen bloed laten prikken in het ziekenhuis op je HCG hormoon? Als dit lager dan 5 is dan ben je schoon. Dit is simpel te bepalen. Ik heb zelf de ervaring dat de gyn dacht dat ik schoon was omdat er op de echo niets te zien was maar ik was het niet. En ik heb er een jaar mee gezeten. Als er een klein stukje blijft zitten dan hoeven ze dat niet altijd op de echo te zien maar in het bloed wel. Ik heb er veel ellende mee gehad die hadden voorkomen kunnen worden als ik na de eerste miskraam mijn bloed had laten prikken op zwangerschapshormoon totdat hij lager dan 5 was. Heel veel succes.
    Groetjes balloo

10. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hoi Balloo,

Wat voor ellende heb je dan gehad als ik vragen mag. Ik word er een beetje ongerust van....Ik zel fhad het vertrouwen weer terug dat alles weer goed zat. Maar nu ga ik twijfelen.

11. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Irene,

Dat was absoluut niet mijn bedoeling. Ieder mens is anders en het is niet mijn bedoeling om je vertrouwen te laten wankelen. Ik denk ook wel dat je er vanuit mag gaan dat je gyn gelijk heeft, het is alleen dat ik een nare ervaring heb gehad en iets meegemaakt heb wat bijna niet voorkomt. In het kort:
    Vorig jaar jan was ik zwanger en in maart een spontane miskraam. Ze bleven mijn bloedwaardes controleren, dit zakte langzaam tot ik op ong 80 zat, hierna hoefde ik niet meer te prikken dit zou vanzelf wel weggaan. Er was niets te zien op de echo, ik was schoon. In juli was ik weer zwanger en in september een miskraam. Spontaan, echo was goed en ik was schoon, geen bloedcontrole. Oktober was ik zwanger en in november een miskraam, weer heen en ik was schoon niets te zien maar mijn bloedwaarde was hoog en bleef stijgen,hier snapten ze niks van. Achteraf blijkt dat ik ws 1 of hooguit 2 miskramen heb gehad( ook dit is een groot vraagteken). De 3e was niks geweest, behalve dan een stukje weefsel wat was blijven zitten en zo klein was dat het niet te zien was op de echo maar wel te meten in je bloed, dit groeit dan en stoot weer af en groeit en stoot weer wat af. Volgens de gyn is dit blijven zitten van na mijn 1e miskraam en is het blijven sudderen zeg maar. Omdat ze mijn waarde nooit tot 0 hebben gemeten blijft er een gat waarvan ze nooit weten of mijn bloedwaarde wel tot 0 is gekomen. En als je nog HCG in je lijf hebt zo hoog kun je niet zwanger worden. Als ze me hadden gecontroleerd tot 0 was het nooit zover gekomen en hadden we geweten of we nu 1 of 2 of 3 miskramen hebben gehad en dat maakt wel verschil. Zodoende mijn advies om je bloed, je HCG te laten meten totdat je op lager dan 5 zit. Dan weet je het zeker. Mijn verhaal is iets wat zelden voorkomt maar ja, het is me wel overkomen. Ik hoop dat je het een beetje snapt, toch nog lang geworden.
    Ik ben in december gecurreteerd en weet nu zeker dat ik schoon ben. Dus als we weer zwanger worden weet ik zeker dat er niks meer zit van de vorige keer. Ik hoop dat bij jou alles goed is en dat je snel weer zwanger mag worden. Nogmaals het was echt niet mijn bedoeling om je schrik aan te jagen.
    Groetjes balloo

12. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Tjeempie zeg wat een verhaal en wat naar voor je. Vandaag heb ik maar mijn verloskundige gebeld maar zij heeft me zo gerustgesteld en verteld dat als er echt nog wat zat dat ik dan allerlei andere klachten ook zou moeten hebben en dat ik dan nooit een normale menstruatie zou hebben gehad. En die heb ik dus wel gehad 2x na de miskraam. Ik probeer dus vertrouwen te hebben. Zij zegt dat een echo absoluut niet nodig is en bloed prikken al helemaal niet en dat ik me echt zorgen maak om niets. OKe, daar moet ik het dan maar mee doen. Maar jou verhaal is echt ongelooflijk, zoiets had ik nog nooit gehoord!

13. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Nou, dan moet je daar maar van uit gaan. Vertrouwen is een belangrijk iets. Ik had er ook nog nooit van gehoord en ik hoop het ook nooit weer mee te maken. We gaan er weer helemaal voor. Hopenlijk gaat het nu in 1 keer goed. Bij jou ook. Het zijn zulke verdrietige ervaringen en als je op deze forums kijkt hebben zoveel mensen het meegemaakt. Ongelooflijk eigenlijk. Maar als het ondanks alles toch goed gaat daarna met iemand dan geeft dat toch weer hoop.

14. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hoi Balloo

Mijn verhaal lijkt heel erg op jouw verhaal en staat bij zwanger worden 'alweer een vroege eisprong'
    Onze verhalen lopen aardig paralell.
    Is het stukje weefsel bij jou nu uit zichzelf verdwenen of hebben ze het moeten halen?

groetjes irisje

Deel Deze Pagina