Het hartje klopt niet meer!

Discussie in 'Miskraam' gestart door angela24, 24 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    halllo nathalie en marianne, bedankt voor jullie lieve berichtjes, zit nu nog te wachten gister had ik steken en bloed verlies ik dacht het komt nu maar helaas nog niets, afwachten dus maar weer, vrijdag moet ik naar het ziekenhuis nog een echo en dan wordt er een datum geprikt voor de curritage, ik hou jullie op de hoogte ben best bang hoor, vind het raar om het vruchtje te zien, maar curritage heb ik ook nooit gehad, maar het komt wel goed, ik hoop dat het in de toekomst allemaal wel goed gaat en dat ik nog zwanger kan worden, dat houd me nu op de been die gedachten en de steun van thuisfront en jullie !!!
    groetjes donna xxxxxxxxxxxx

2. Nathalie76

4 apr 2006
    51
    0
    0
    hoi donna,

ik weet wat jew voelt,ik was ook bang voor de curretage.het is mij 100% meegevallen.ik heb geen pijn gehad en het vloeien bleef gelukkig minimaal.
    laat het over je heenkomen dat is het beste.ik heb alleen vlakvoor mijn curretage een echo laten maken voor mijn gemoedsrust en dat heeft heel erg goed geholpen.

heel veel sterkte

3. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    dank je nathalie, ik ga er ook gwoon heen en zie wel hoe het allemaal gaat, heb het gevoel dat ik dan ook pas verder kan met mijn leven, want voel me nu nog gwoon zwanger, heel raar allemaal.
    vrijdag morgen om 10 uur ga ik heen, en krijg ik ook nog eerst een echo, want ik hoopte eerst nog dat dan het hartje dan wel klopt wetende in mijn hoofd dat het niet kan, maar dan hoop je op een soort wonder ofzo.
    je hoort van mij, groetjes donnaxx

4. devilangel

6 mrt 2006
    97
    0
    0
    huisvrouw
    enschede
    jeetje wat balen ik wens jullie veel sterkte
    xxpatricia

5. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte Donna!!

6. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    bedankt meiden, ik ga er weer voor, knap elke dag een beetje op, en morgen hoor ik wel weer verder als ik weer een echo krijg, hoop dat ik dan niet te lang moet wachten op mijn hormoonpillen dan heb ik weer een cyclus kan ik weer verder met alles, begin ik wel weer van voren af aan maar dat heeft iedereen na een mk, nu ik erover praat in de omgeving hoor ik het veel meer van mensen van wie ik het zelf niet eens wist, en dan weet je ook dat je niet de enige bent en dat veel mensen dit hebben meegemaakt, en dat sommige er helemaal niet over praten.
    ik heb veel steun aan deze site, heb natuurlijk ook veel kunnen lezen en ben erg blij dat ik het heb !!!
    nogmaals bedankt, jullie horen van mij , groetjes donna

7. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo iedereen, hier weer een berichtje van donna,
    was een tijdje druk bezig met mijn miskraam, nou ik heb nog een echo gehad en dat was vorigw week vrijdag toen wist ik al een week dat het mis was, in overleg met de arts heb ik besloten nog een week te wachten want het is beter voor mijn lichaam als het vruchtje er zelf uitkomt is me verteld, dus heb ik het een weekje verlengd, wat voor mij betekende nog een week in onzekerheid, steeds oplettend zijn bloed verlies, krampen enzovoorts. toen heb ik afgelopend dinsdag maar opgebeld we hadden de afspraak gemaakt als ik het niet meer kon voldhouden mocht ik bellen.
    donderdag mocht ik weer onder de echo en het vruchtzakje inclusief vrucht zat er nog was al wel wat gekrompen, was weer een verveldende ervraring om het nog een keer te zien maar dat moest zodat ze zeker weten dat het er nog allemaal zit. toen ben ik naar het pre operatief gespek geweest en de afspraak was vrijdag morgen om 9.00 uur in het ziekenhuis zijn, tijdens het pre operatief gesprek hoorde ik de term abortus curritage vallen zo heet het dus ook met een miskraam , viel hard op mijn dak, maar ja het heet nou eenmaal zo.
    gister morgen keurig om 9.00 uur in het ziekenuis om half elf werd ik geholpen, toen heb ik in de operatie kamer nog een hele uitleg gekregen want ze vroegen of ik nog vragen had en ik was erg beniweuwd hoe er waarmee ze het doen, heb ik allemaal gezien het was dus een kunstof lange buis met een opening en rond aan de bovenkant, ik had zelf meer zo iets in gedachte wat je met liposuctie op de tv ziet, curritage had ik nooit gezien, want ik was ook best bang dat er iets beschadigd zou raken, omdat ik nog zo graag een kindje wil.
    ik werd een uur na de curritage al wakker, en mocht kort erna naar de afdeling , en om 14.00 mocht ik naar huis uiteraard met de rolstoel naar de auto, direct na de ingreep moest ik nog wel even snikken :cry: omdat het me emmontioneel allemaal wel erg raakte, ik dacht nu ook het is voorbij, een soort opluchting maar ook verdriet, want 2 weekjes zo te leven viel me erg tegen, de pijnen en bloedingen en het lange wachten.
    gister middag heb ik op de bank gelegen en rustig aan gedaan, voelde soms nog wel steken, en bloedde ook behoorlijk. nu is het zaterdag en de zon schijnt en ik ga er weer voor, heb niet zo veel last en voel me stukken beter.
    op 28 april mag ik weer naar de infertiliteits arts en dan krijg ik hopelijk als ze kunnen achter halen wat er mis gegaan is wat de oorzaak was. van de miskraam.( als het spontaan komt dan wordt het niet nader onderzocht).heeft de arts verteld . ook dat vind ik raar want als het via curritage gebeurt wel en spontaan niet, ik vind dat iedereen er recht op heeft !!!! ook de spontane miskramen vreemde regel is dat .
    dan begin ik weer opnieuw en hopen dat er nog een kansje voor me is dat ik zwanger kan raken en dat het goed gaat .
    die gedachten geven me weer nieuwe kracht en daar ga ik nu voor probeer er niet te veel mee bezig te zijn , op advies van anderen maar toch gebeurt het wel.
    Ik heb weer zin in de normale dagelijkse dingen en kan het nu pas echt volledig verwerken, zolang je weet dat het nog in je buik is is dat bijna onmogelijk, je denkt er dan steeds aan , en hebt steeds angst dat je het vruchtje verliest in de wc zonder het te hebben gezien.
    nou dit was alles voor vandaag, was een zware dag gister maar vandaag voel ik me al stukken beter , en dat zal wel elke dag beter worden, heel veel liefs en groetjes aan jullie allemaal en heel heel erg bedankt voor julllie lieve berichten en steun voor mij!!
    donna xxx

8. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Donna,
    ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.Neem wel de tijd voor jezelf hoor.Het is echt niet niks wat je achter de rug hebt.Ik spreek helaas uit ervaring :cry:
    Ik hoop dat ze na onderzoek kunnen zien wat er mis is gegaan.Bij mij konden ze dat niet zien. :( Sterker nog er werd van te voren al gezegd dat ze dat niet konden zien omdat het al te lang dood in me buik zat :(
    Dus ik begrijp het niet helemaal, want jij hebt toch ook eerst afgewacht tot het vanzelf los zou laten? Zal wel in ieder ziekenhuis verschillend zijn. Maar ik had het ook graag willen weten wat er mis is gegaan omdat het voor ons ook al de 2e x was snap je?Wij vragen ons steeds af : waarom en wat ging er mis en dat is echt niet fijn.
    Maar iig hoop ik voor jullie dat er een oorzaak boven komt want dan weet je tenminste iets.Nou lieverd, nogmaals heel veel sterkte en neem echt je tijd hoor!
    Dikke knuffel van mussie ;)

9. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo mussie, ja dank je meid, misschien zeggen ze het ook wel standaard tegen iedereen zodat je je gerust voelt, want het leek mij al erg moeilijk dat ze het kunnen vinden aangezien ze het vruchtje niet intact kunnen laten om dan alsnog de oorzaak te kunnen vinden zat ik thuis al over na te denken, toen dacht ik al dat is misschien voor je eigen gemoedsrust, omdat je anders gaat afvragen wat ze ermee doen, en als ze het zo brengen ga je toch wel met een gerust hart naar huis, maar alsl je er dan toch wat dieper over na denkt is het eigenlijkheel onlogisch wat ze zeggen, maar ja ik wacht het maar gwoon af, denk ook dat ze zeggen dat het niet meer te achterhalen was, tenminste daar reken ik al op.
    het is inderdaad heel erg ingrijpend voor mij geweest , had het zelf nog niet meegemaakt en mijn zus wel al 2 keer zij vertelde me toen al van als je het niet hebt megemaakt weet je ook niet hoe je je dan voelt, en dat is echt zo , ik heb en natuurlijk veel met haar over gepraat en ook zij vertelde dat op een gegeven ogenblik , andere mensen er ook niet meer met je over praten terwijl je dat zelf nog wel hebt die behoefte, dat is ook echt zo want nu is het voor de omgeving misschien ook klaar de curritage is achter de rug en het wordt vergeten , maar zelf heb ik nog een hele tijd nodig om het een plekje te geven en het blijft een gevoelige plek voor de rest van je leven, want voor mij is het mijn kindje ongeacht de lengte en leeftijd het is en blijft een groot verlies, en inderdaad het is gewoon een rouwproces waar je doorheen gaat, mijn partner is gelukkig ook heel erg lief en heeft altijd een luisterend oor en een dikke knuffel, samen hebben we heel wat afgehuild! en ook zelfmedelijden want je vraagt je af van waarom ik??? maar dat heeft iedereen die dit moet meemaken, het is ingrijpend en ik voel nu wat andere vrouwen en hun partners niet te vergeten meemaken, en dat is niet mis!!! en als ik de verhalen lees denk ik wat een sterke vrouwen zijn we toch en ben heel heel erg blij dat deze site bestaat, deze steun is ook heel erg fijn, want wij hebben allemaal dit meegemaakt en weten hoe het voelt en wat een inpact het op je leven heeft, heel erg bedankt voor je lieve bericht mussie!!! liefs donna xxx

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo,
    Ik ben afgelopen donderdag naar ziekenhuis geweest voor nacontrolen.
    De dokter zei dat er niks bizonders te zien was gewoon pech.
    iets met chromosonen verkeerd gegaan gebeurd heel veel 10 procent van de vouwen. Ik ben gelukkig al weer wat verder
    en gaat nu een stuk beter met mij maar het is inderdaad een erg verdrietige tijd.
    Heel veel sterkt liefs chantal.

11. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo chantal, ja zo iets verwacht ik ook wel hoor,
    het is inderdaad heel zwaar, zelf bijf ik ermee lopen met de emmoties en al dat soort dingen maar op 28 april mag ik weer met de hormonen beginnen en daar put ik weer nieuwe kracht en hoop uit en hopen dat het dan wel goed gaat, ik was vanaf het begin ook erg onzeker met alles en verwachtte steeds bloedingen enzo heel vreemd, alsof ik voelde dat het niet goed ging dit keer, zal we intuitie zijn denk ik . ook jij sterkte ermee meid!!!! in deze moeilijke tijd, hopen dat het ook dit keer voor jou en alle ander vrouwen goed gaat!!!!!!
    liefs en dikke knuffel donna

12. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Donna,
    heb je mijn pbtje gehad???
    Anders is er iets mis gegaan. Je hoeft er niet op te reageren hoor, maar heb het al meer gehad dat mijn pbtje niet aan was gekomen :( Vandaar dat ik het me afvraag?
    Liefs, mussie

13. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hoi mussie nee alleen het bericht wat verder naar boven staat waar ik ook op heb gereageerd, ook daar erg voor bedankt!!!!
    greotjes donna xxx

14. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Donna,
    ik heb je weer een pbtje gestuurd, had hem gelukkig bewaard ;)
    Kijken of je hem nu wel krijgt en anders geef ik het op :rolleyes:

Liefs, mussie

15. Niet meer actief

wat erg!!!!
    ik wens je veel sterkte met het verwerken van zo´n groot verlies!

knuffel van tessa

16. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    Hallo meiden,
    ik ben er weer donna, had een tijdje niets laten horen moest even alles rustig verwerken. :cry:
    nogmaals bedankt voor alle lieve berichtjes van jullie!!!
    Ben alweer druk bezig met homonen slikken de eerste keer na de miskraam heeft helaas niets uitgehaald, nu heb ik een bloedprop in de baarmoeder zitten en heb daar weer provera voor gekregen, en daarna moet ik weer verder, we zien wel hoe het gaat moet gwoon hoop blijven houden dat ik nog een keer zwanger kan worden.
    groetjes donna xxx

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wens je heel veel sterkte meis, neem de tijd om het te verwerken.
    Is echt belangrijk hoor!
    Liefs, mussie

18. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo meiden,
    hier eindelijk weer een verhaaltje van donna.
    nou het is me wat geweest allemaal, eerst curritage dat viel me allemaal mee, lichamelijk dan geestelijk was moeilijker, heb echt de tijd nodig gehad om alles te verwerken.
    daarna steeds weer naar de infer arts, echo s bloedprikken enz elke keer wel wat toen hebben ze een sis echo gedaan(water echo) nou die was bij mij behoorlijk pijnlijk omdat er een cyste bleek te zitten.ze zochten een poliep konden ze niet vinden.
    toen is er toch besloten om een kijk operatie uit te voeren, via de onderkant en hebben ze een poliep gevonden en verwijderd.
    en daarna werd ik spontaan ongesteld en moest ik een ovulatie test halen die gaf ook een piek aan dat was op 14 aug jl. helaas niet zwanger maar wel ongesteld geworden :) daar was ik al heel erg blij mee met een normale cyclus, eitjes waren groot genoeg , slijmvlies dik genoeg voor het eerst in een jaar tijd, dus goed nieuws.
    nu moet ik komende weekend weer een ovulatie test doen en dan weer afwachten. hoef pas na jan weer naar het ziekenhuis toe!!! :D
    nu maar oefenen he. haha :)
    het lijkt ernaar dat alles goed gaat en dat het allemaal hersteld is na het verwijderen van de poliep, hopen dat het zo blijft allemaal.
    nou ik hou jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. en bedankt voor alle steun !!!!1 :oops:
    groetjes donna

19. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeempie meis, wat een ellende. Ik hoop dat jullie nu betere tijden gaan krijgen.En dat je maar gauw weer met goed nieuws mag komen ;)
    Liefs, mussie

20. don

don Lid

9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    Hallo mussie,
    dank je wel meid, het gaat nu ook stukken beter, heb dr weer wat meer vertouwen in en verwacht morgen of zondag ovulatie :)
    Jij ook dit weekend dus we gaan ervoor, nu ga ik weer vol goede moed verder het lijkt allemaal beter te gaan.
    Voel me nu ook weer stukken minder onzeker, er is weer hoop en hoop doet leven !!!!
    thanks groetjes donna :D
    ps, heb ook niet te horen gekregen wat eventueel een reden was van de miskraam denk dat ze het destijds zeiden om mij gerust te stellen.

Deel Deze Pagina