Vrijdag kreeg ik mijn tweede echo. Mijn grootste angst werd waarheid. Ons hummeltje was dinsdag/woensdag met 7 weken gestopt met leven. Nu moet ik wachten op miskraam en anders 8 april kijken wat ze anders gaan doen. curiteren of pillen. Ik geloof het nog steeds niet. Juist omdat ik niet vloei. Ik heb weleens wat krampen maar dat heb ik mijn hele zwangerschap al gehad. Ik heb al mijn kwalen nog. Dit vind ik zo kut. Ik voel me op en top zwanger maar er leeft niks meer. Ik droom nu elke nacht dat ik gewoon zwanger ben en dat ze verkeert gekeken heeft. Dat ik 8 april een goede echo krijg. Dit maakt me helemaal gek, het doet zo veel pijn. Ik hoop zo graag dat het snel zelf begint want ik zie zo tegenop curiteren of pillen. Ik kan alleen maar huilen juist omdat al mijn hormonen nog door mijn lichaam stieren. Ik wilde even mijn verhaal kwijt dankjewel
jeetje meid wat erg ik snap je verwarring heel goed je voelt je zwanger, maar het kindje leeft niet meer heel veel sterkte meid hopelijk reageert je lichaam er nog zelf op... dikke knuffel voor jou
Lieve Mimi, Denk het hele weekend al aan je, vind het zo rot voor je Kan me zo goed voorstellen dat je wilt dat het snel uit zichzelf begint. En die hormonen maken het allemaal extra lastig en verwarrend. Het is zo tegenstrijdig allemaal. Heel veel knuffels voor je. Veel liefs, Sophie
Lieve Mimi, schrijf maar lekker van je af meid, het maakt je verdriet niet direct minder, maar het lucht wel weer even op. Heel veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken en het een plekje te geven. Hoop voor je dat het allemaal snel spontaan op gang komt en dat je het daarna kunt afsluiten.
Een dikke knuffel en wat vreselijk voor jullie. Heel veel sterkte en als je de behoefte hebt kun je hier altijd van je af komen schrijven. liefs T.
Heel veel sterkte ook van mij. Wij weten allemaal wat je voelt. Ook ik dacht dat mijn zwangerschap goed zat dit keer, geen bloedverlies, geen krampen, op en top kwaaltjes. Ook na de curretage heb ik nog hele tijd gespannen borsten gehad, vreselijk was dit. Je voelt je zwanger maar bent het niet meer. Het is allemaal niet echt eerlijk in deze wereld. Steun en kracht kan je deze tijd echt wel gebruiken. We zijn er voor je Liefs miesje
hoi mimi, Wat vreselijk voor je! Ik begrijp je gevoel zo goed. Vier weken geleden heb ik hetzelfde meegemaakt, ik moest ook wachten op een miskraam, het vruchtje was bij mij met zes weken gestopt met groeien. Ook ik dacht steeds: misschien is er op de echo volgende week ineens iets te zien. Dat is denk een beetje de ontkenning en hoort heel erg bij het proces waar je in zit, maar leuk is dat niet! Ik zou je met mijn ervaringen het volgende willen meegeven mischien heb je er wat aan. Vraag bij je volgende afspraak nog een keer een echo. Ws. krijg je die al, maar anders vraag erom. Voor mij was het de definitieve bevestiging dat het niet goed was. Ik wist het verstandelijk al wel, had het op de eerste echo al gezien, maar die laatste echo nam bij mij alle hoop weg en dat was wel goed. Ik zou nooit meer hoeven twijfelen of het echt wel zo was of dat ze iets over het hoofd hadden gezien. Ook ik mocht kiezen tussen pillen of curetteren. Ik zag enorm op tegen curetteren, het kille van een ziekenhuis en ook dat ik daar helemaal alleen zonder mijn man doorheen moest. Ik heb dus gekozen voor pillen en bij mij heeft het heel goed gewerkt, binnen twee uur begon het vloeien bij mij. Was even heel heftig, maar daarna met pijnstillers goed te doen. Een dag erg gevloeid en daarna normale menstruatie. Wel nog langer gevloeid. Nu vier weken later heb ik al weer een menstruatie dus mijn cyclus is weer op gang. Voor mijn eigen verwerking was het goed dat mijn lichaam het 'zelf' heeft gedaan. En ik vond het zo fijn om thuis te zijn, mijn man bij me, toen de miskraam kwam. Het vruchtje was zo klein (het krimpt ook omdat het al langer in je lijf zit en niet meer leeft) dus ik hoefde en wilde ook niets opvangen. Dat maakte het ook minder pijnlijk voor mij. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar misschien heb je wat aan mijn ervaringen. Ik hoop het. Meid, ik wens je enorm veel sterkte, ik weet hoe verdrietig en moeilijk dit is. Sterkte, Marit
veel sterkte! heb het zelfde mee gemaakt, was 7 weken zwanger en moest toen een bloedtest doen en toen kwam de gyn er achter dat ik te weinig hsg hormonen in mijn bloed zat 300 ipv 2000,en dat ik binnen kort een miskraam kreeg. nou dat was meteen de volgende dag dat ik het slechte nieuws van de gyn kreeg. het was heel erg zwaar,maar moet positief blijven,en dat moet jij ook. op naar de volgende ronde! groetjes rosanna
hey meid begrijp precies wat je bedoelt! voor mij is t nu 4 weken geleden dat ons hetzelfde is overkomen... bij ons was t mogelijk dat we nog een echo kregen als we wouden. ik had ook t gevoel dat ie een fout had gemaakt, alleen doet die man t werk al zo lang en heeft nog nooit een fout gemaakt. en we zagen zelf ook dat t allemaal niet goed was. we hoorden t vrijdags en zouden wachten tot woensdag voor een gesprek met de gyn. ben uiteindelijk toch smaandags gelijk heen gegaan. en kon vrijdag gecurreteerd worden. "gelukkig" kreeg ik donderdags een lichte bloeding, voor mij was dit een bevestiging. maar toch was ik er vrijdags helemaal doorheen! als je tegen de pillen of curritage opziet, kun je, denk ik, er ook voor kiezen om langer te wachten. maar dat is aan jezelf. ik wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd! liefs
Dankjullie wel meiden voor de reacties. Ik heb eigenlijk zelf niet gereageerd zag. Ik moest vandaag weer naar de gyn en zaterdag is bij mij licht begonnen met vloeien maar hield s'avonds op. Zondag middag weer een klein beetje en verder bijna niets. Maandag is het een beetje beter doorgebroken en met wat stolsels. Vandaag weer erger. Ik moest vandaag naar de gyn en volgens de echo zat het nog wel goed ingenesteld waardoor een kans op spontane mk niet groot zou zijn ondanks de bloeding en hevige buikkrampen. Donderdag krijg ik curretage. Zou onverhoopt het toch zelf komen dan krijg ik een echo en als er nog iets zit dan alsnog curriteren. Persoonlijk vind ik het niet zo erg. Dan is mijn baarmoeder ook een keertje schoon. Leuk is anders maar ik probeer wel het positieve ervan in te zien. Dankjullie wel meiden ik wilde dit even doorgeven. Mimi
Hey meis, Hou je het nog een beetje? Vind het zo ontzettend knap dat je ondanks je eigen zorgen er nog zo voor anderen kan zijn.(hoop dat je begrijp wat ik bedoel)Dank je wel. ik wens je heel,heel veel sterkte! Veel liefs en een dikke knuf.
Dankjewel Moniq. Ik begrijp je wel hoor. Zal voor de rest maar weer even een update doen. Zoals jullie op mijn onderschrift zien is mijn mk vandaag begonnen. Het vruchtzakje heb ik rond 20.30 verloren in de toilet. Na telefonisch contact met het ziekenhuis, wacht ik het allemaal even af of de buikpijn erger word en de bloeding. Zo ja dan moet ik vanavond nog even naar het ziekenhuis.Zo niet dan bel ik morgen de poli voor een afspraak echo. Als het kan wil ik die dan voor mijn geplande curetage hebben. Zou het zo zijn dat ik dan nog niet helemaal schoon ben dan word ik alsnog gecurreteerd en anders vervalt dat gewoon. Ik zelf heb er wel vrede mee. Ik ben blij (hoe rot het ook is) dat het eindelijk gebeurd is. De buikpijn was niet leuk (nog niet trouwens) heb daardoor de nodige tranen al gehad maar op het moment zelf was ik de rustige zelf. Dit is even globaal mijn verhaal en dankjewel dat er gelezen en gereageerd werd. Kus Mimi
Lieve Mimi, Ik ben blij voor je dat het gebeurt is ,hoe triest en pijnlijk het weer geweest moet zijn voor je. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies. Hele dikke kroel, Monique
Dankjullie wel meiden. Vandaag mijn echo gehad en nog niet alles is weg. Het was minder dan een cm dus ze gaan ervan uit dat het zelf nog komt. Om nu nog te cureteren zijn de risico's groter dan dat het zelf loskomt. Ze heeft gelijk mijn baarmoedermond gevoeld maar die is al aan het sluiten. Ze zei dat ze me na mijn menstruatie wilde terug zien. Dus heeft ze over 2 weken een afspraak gepland. Waarom weet ik niet want ik geloof dat een normale cyclus toch 4 weken is maar oke. Als het er nog zit zullen ze alsnog een curetage uitvoeren. Misschien wilt ze dan ook wel kijken of ik wel of niet een eisprong heb of krijg of gehad heb? Ben opzich wel opgelucht maar aan de andere kant had ik wel zoiets van dan was mijn baarmoeder tenminste leeg. Heb nog wel last van mijn buik maar nu ik weet dat er nog wat zit dan begrijp ik ook wel waarom.
Heb de halve nacht wakker gelegen. Ik heb zoiets als eind volgende week het nog zo is of het word erger ga ik eerder de afspraak bij de gyn maken. Het is gelukkig niet constant maar wel heel veel over de dag heen. Maar dat komt ook wel weer goed hoor. Hoe voel jij je meis. Ben al iets gerustgesteld. Ik heb goed hoop voor je hoor en ga er van uit dat het een innestelingsbloeding was. Mimi