ben zooooooooo ongerust, wie kan mij geruststellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marianne1984, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hallo,

vanaf toen ik 17 1/2 week zwanger was voel ik mijn beebje iedere dag bewegen, maar nu voel ik de beeb al een paar dagen niet echt meer.
    het hartje klopt nog wel hoor.
    Maar is dat normaal dat je het eerst elke dag wel een aantal keren voelt en dan een paar dagen niet?

En kan ik mijn beebje ook zeg maar 'stimuleren' om zich te gaan bewegen?

liefs marianne

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hoeft je kindje pas vanaf ongeveer wk 28 elke dag te voelen, daarvoor kan het soms een paar dagen minder goed te voelen zijn door de positie die ze in je buik hebben. Ze zijn nog zo klein dat ze niet altijd je baarmoederwand raken!

Wat soms wil helpen is om 's avonds (als ze het meest actief zijn) ontspannen op bed te gaan liggen met je knieen iets gebogen en dan met je handen op je buik te voelen.

Ik vind het ook altijd heel eng hoor, als ik 'r een tijdje niet voel (bij mij gaat het dan vooral om 's nachts).

Groetjes Rosa

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Marianne, ik snap je helemaal, mij overkwam namelijk precies hetzelfde, hoewel ik toen een week verder was.
    Ik had de baby echt VIJF hele dagen niet gevoeld, en ik wist ook wel dat het dan nog niet dagelijks hoefde... Eerst probeerde ik het nog van me af te zetten, maar na drie dagen hád ik het niet meer. Toen nog één dag gewacht en toch maar naar de gyn. gebeld.
    Gelukkig snapten ze het en mocht ik gelijk komen voor een snelle echo. En ach: er bleek niets aan de hand. De baby bewoog zelfs tijdens de echo, maar ik vernam het intussentijds niet eens!

Je kunt natuurlijk altijd proberen lekker te gaan liggen, goed te ontspannen, hand op je onderbuik, wie weet voel je dan wel wat, ook al is het maar miniem.
    Maar als het hartje klopt, lijkt het me wel goed zitten hoor.
    En als je het écht niet vertrouwt... dan toch maar bellen naar gyn of verloskundige.

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Tip van mijn verloskundige: drink een glas jus d'orange, meestal worden ze daar drukker van (door de suiker).
    Trouwens: meestal lijkt het maar zo dat hij/zij minder beweegt omdat je zelf meer met andere dingen bezig bent. Maak je dus niet al te ongerust. Succes!

Deel Deze Pagina