Bang curettage.....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Margien82, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margien82

Margien82 Actief lid

19 jan 2014
    127
    19
    18
    Vrouw
    Sales Manager
    Drenthe
    Lieve dames, morgen moet ik helaas voor een curettage. De cytotec pillen hebben niet goed hun werk gedaan. Ik vind het erg spannend, en ben ook wel een beetje bang. Wat zijn jullie ervaringen? En hebben jullie tips? En na hoe lang waren jullie weer ongesteld? En ben je na de curettage weer vruchtbaar? Kortom allemaal vragen! Jullie tips en adviezen zijn meer dan welkom! :)

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Geen ervaring met een curettage maar helaas wel met een miskraam :(

Wilde je even een knuffel geven en sterkte wensen....

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij mijn derde zwangerschap een curettage gehad. Ons zoontje is met 20 weken zwangerschap geboren ivm trisomie18. In Duitsland, waar ik woon, wordt dan ook uit voorzorg een curettage gedaan.

Bij mij is de curettage onder volledige narcose gebeurd, dus ja, heb er verder niets van gemerkt. Vloeien na de tijd was vergelijkbaar met een normale menstruatie, bijna nog korter zelfs.
    Je bent in principe meteen weer vruchtbaar, maar je cyclus kan evt wel wat langer duren ... bij was ik na 5 weken weer ongesteld.

sterkte meid!

4. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ik heb ook een curettage gehad en was hier heel erg bang voor aangezien ik niet wist wat ik kon verwachten. Ik heb toen ook pilletjes gehad tegen de zenuwen en hierna voelde ik me een stuk beter. Op de OK had ik niets in de gaten.. ze waren tegen me aan het praten en ineens was ik vertrokken. Toen ik bijkwam had ik nergens last van en de dagen erna soms wat steekjes en een beetje vloeien. De maand erop was ik alweer zwanger maar die verliep ook niet goed maar dat staat hier natuurlijk los van

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat balen meid!:(

Ik zag er ook enorm tegenop en eigenlijk is het me allemaal erg meegevallen.
    Ik heb 1 week gevloeid en werd op dag 25 van mijn cyclus alweer ongesteld en was daarna meteen weer zwanger.
    Heel veel sterkte morgen!

6. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Heb een curettage gehad in januari.
    Hier ook in Duitsland onder volledige narcose.
    Heb er verder niks van gevoeld en het vloeien viel mee, was net een lichte menstruatie bij mij van ca. 5 dagen.
    Ik kreeg mijn eerste menstruatie 6 weken na de curettage.

Veel sterkte!

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier drie jaar geleden ook een curettage gehad na een miskraam van 11.6 weken. Ik ging volledig onder narcose en heb er weinig van mee gekregen. Van de pillen vooraf had ik veel pijn!

Of ik meteen weer vruchtbaar was, geen idee. Had even een half jaar de tijd nodig om alles weer op een rijtje te krijgen dus ben direct na curettage weer bewust nog een half jaar aan de pil gegaan.

Heel veel sterkte!!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoe is het met je meid?

9. Margien82

Margien82 Actief lid

19 jan 2014
    127
    19
    18
    Vrouw
    Sales Manager
    Drenthe
    Hey dames, bedankt voor jullie berichtjes! Blij te lezen dat het bij vele van jullie meeviel. Vanmiddag om 13:15 moet ik mij melden bij het ziekenhuis en de curettage staat gepland op 15:15. Probeer erg rustig te blijven, hoe eerder dit voorbij is hoe sneller wij weer kunnen beginnen om weer zwanger te worden. Ik hou jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes! Het helpt!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Succes vanmiddag en sterkte!

11. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Gisteren de cytotec behandeling gehad, was na een anderhalfuur al klaar... tot mijn verbazing. Maar ook daar was ik ontzettend bang voor. Dit was mijn eerste miskraam...

Geen idee hoe dat dus gaat met een curettage.

Maar super super veel sterkte!

12. Margien82

Margien82 Actief lid

19 jan 2014
    127
    19
    18
    Vrouw
    Sales Manager
    Drenthe
    Dag dames, nou gisteren de curettage gehad. Wat is mij dit 100% meegevallen! Ik doe liever weer een curettage dan de Cytotec pillen. 15:30 geholpen en 18:00 was ik weer thuis. Nu nog even rustig aan doen, en straks hoop ik dat ik mij kan melden bij Forum: Ik ben zwanger!

13. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18

Fijn om te horen :) Dat hopen wij ook van harte en ook ik hoop snel weer goed nieuws te kunnen vertellen.

Deel Deze Pagina