dag dames, vanmiddag om half 4 was het dan zover.we zouden de uitslagen van de onderzoeken naar aanleiding van meerdere miskramen krijgen. de uitslagen die binnen waren, waren allemaal goed. maar helaas was nog niet alles binnen. wel gaf ze aan dat ik daar niet druk over moest maken. om de een of andere reden kreeg ik een vervangend arts, die dus niets wist dat ik inmiddels opnieuw zwanger ben. ze bood gelijk zelf een echo aan, maar gaf wel aan dat ze eigenlijk het verkeerde echo apparaat op haar spreekkamer had staan, het geluid deed het namelijk niet. ik ging kapot van de zenuwen en heb heel de dag niks anders kunnen doen dan huilen. ook daar. en toen dus de echo. we moesten goed kijken, vooral ook omdat wij er zelf natuurlijk geen verstand van hebben wat we precies zien. maar daar zagen we een vruchtzakje met vruchtje en knipperend hartje.helaas dus geen geluid. ze kon nog niet precies meten hoe ver we waren, ze schatte het rond de 7 weken. ik zelf denk aan 6 weken en 4 dagen, volgens mijn cyclus dan. wat waren we opgelucht zeg. ik weet dat we er nog lang niet zijn,maar we denken maar zo; we zijn al weer een stapje verder in de goede richting. en dit is mijn 1e zwangerschap waarbij we een goede echo hebben met kloppend hartje. Ik krijg nu elke week tot aan de 12 weken een echo bij die arts in het ziekenhuis. wel een geruststelling voor mij. dinsdag staat dus al weer de volgende echo op de planning. vanavond trakteren we ons zelf op een lekker gebakje. hebben we wel verdiend vinden we. en we blijven duimen dat het goed blijft gaan!!!! liefs Sannie
Wat fijn dat jullie een goede echo gehad hebben. Bijzonder he om het hartje te zien kloppen, alleen jammer dat je het niet hebt kunnen horen maar dat je het hebt zien flikkeren is al heel wat waard. Hopelijk volgen er alleen nog maar goede echo's!!
Super dat je een goede echo hebt gehad!!! Bij ons in het ziekenhuis laten ze in principe op die termijn het hartje niet horen omdat volgens hun de meningen er over verdeelt zijn of dat wel goed is voor het vruchtje. Men zegt dat het laten horen van het hartje (de geluidsgolven die daar voor nodig zijn) te belastend voor het prille vruchtje kunnen zijn. Zodoende heb ik het hartje nooit gehoord bij die termijn (natuurlijk wel zien knipperen) en vond dat eigenlijk ook wel een prettig idee dat ze daar dus geen risico's mee nemen als de consequenties daarvan dus niet geheel duidelijk zijn... En nu op naar de volgende echo met een prachtig knipperend hartje!
Hé wat super fijn dat je een knipperend hartje hebt gezien! Dat is toch een hele opluchting voor je, lijkt me! Nu op naar de volgende echo, maar die gaat ook gewoon goed zijn joh. Wij hebben over een week de 1e echo. Erg spannend! Liefs Angela
Mooi dat de echo goed was. En dat knipperende hartje, zo'n opluchting. Kan het me helemaal indenken. Volgende week dus weer kijken. Spannend, maar wel goed dat ze het nu zo goed in de gaten houden. En dan natuurlijk weer een knipperend hartje!!
Hoi Sannie1981, Gelukkig dat je een kloppend hartje op de echo hebt kunnen zien. Mag ik je vragen hoeveel miskramen heb je gehad? Hopelijk gaat het goed nu!
Hoi Sannie, Van Harte Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Heerlijk dat je het hartje hebt zien kloppen! Geniet er lekker van samen! Liefs
Wat heerlijk, maar het hartje beluisteren proberen ze zelden voor 12 weken hoor. Het is allemaal nog zo piepklein.. Ik hoorde het voor het eerst met 12+2 weken toen was het nog heel zacht en hoorbaar ook heel inimini! Ik wens je een gezonde zwangerschap toe, geniet ervan.