bah ik krijg een sik van dat gekots

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou inmiddels 17 weken ruim en ik moet elke dag nog wel of 2 keer over mn nek:x:( ben niet meer de hele dag door misselijk maar zoals nu. na mn middageten zit het weer dwars. maakt niet uit wat ik gegeten heb. of het nu brood, een aardappel of zoals vanmiddag een loempia is ( per dag verschillend) ik krijg gewoon een misselijk gevoel en hoppa het moet eruit. dan is het ookweer klaar.
    pffff hoelang zou dit blijven duren of zou het de hele zwangerschap zo blijven.?

nou ga de plee maar weer s bezoeken. dag loempia:(

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik herken het. Ik ben niet meer zo misselijk als in het begin, maar als ik 's morgens niet hoef over te geven, komt het 's middags wel. Wel of niet eten, vet of niet vet eten. Het maakt niet uit.

Wat bij mij wel helpt is niet te veel drinken in de ochtend.

Hopelijk ben je er snel vanaf!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Gatver wat lastig zeg. Ik ben een week kotsmisselijk geweest en ik heb respect voor mensen zoals jij die nu nog elke dag over dr nek gaan. Ik hoop voor je dat het snel ophoud hoewel het er niet veel belovend voor je uitziet...

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    je moet ook geen loempia overdag eten ;) nee hoor geintje..
    ik heb er gelukkig vanaf week 13 a 14 geen last meer van..maar ik heb het nog wel in de ochtend af en toe...nou ja dan kots ik het er dan maar uit..voel me meteen de hele ochtend beroerd maar na een uur sterf ik weer van de honger en eet ik kleine beetjes..

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ja, vervelend he.
    Ik weet er alles van, ben nu 26 weken en nog steeds aan het spugen. Tja, je weet nooit of het over gaat of niet....
    Een ding is zeker, het stopt ooit, maar hopelijk eerder dan de geboorte.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij mij heeft het tot 37 weken geduurd.

Kun je je voorstellen dat ik blij was dat ik nog een week overtijd ging? Die laatste 4 weken waren echt heerlijk.

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Ik heb het van week 12 t/m 22 heel erg gehad. Was de hele dag misselijk en moest wel 4x per dag overgeven. Nu heb ik het gelukkig maar 2x per week en dan alleen in de ochtend. Maar het scheelt dat ik niet meer de hele dag misselijk ben. Vaak scheelt het inderdaad om niet meteen veel te drinken.
    Ik heb er destijds trouwens zetpillen voor gekregen maar die hielpen niet tegen de misselijkheid en het overgeven. Uiteindelijk werd het vanzelf minder.
    Ik hoop dat dat voor jou ook geldt!! Succes!!

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het tot een weekje geleden ook zo erg gehad, echt afzien is het. En je word en zo slapjes van he... :(
    Ik geef nu alleen maar over als ik teveel doe en vermoeid raak, zoals vandaag.
    Hopelijk word het snel minder, het is niks 2x per dag overgeven en zelfs je lekkere loempia niet binnen kunnen houden.

Beterschap!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ook ik sluit me bij je aan..
    Geef weliswaar maar (gemiddeld) 1-2 x per dag over (alleen slijm godzijdank zelden nog maar eten) maar dan nog...
    Ik ben het zooooo beu he.
    Iedereen zegt maar dat ik moet genieten en dat het erbij hoort maar het even helemaal zat zijn mag dus blijkbaar niet als je zwanger bent...

Nu krijg ik ook nog pijn bij het staan (lage rug, stuitje en onderste helft billen) dus we rollen van het een in het ander...
    Jippie...

Sterkte meis ik hoop dat we er allemaal gauw vanaf zijn!!!!!!

10. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ooh zo herkenbaar.. en zo vies ook! ik blijf als ik eenmaal aan het kotsen ben echt 10 min doorgaan zelfs met gal en wat bloed.
    het is nu wel iets minder maar als ik erg veel doe gaat t weer fout. ook als ik eten sochtends op tv zie word ik heeel misselijk en ga ik vrijwel meteen over mn nek. het is echt rot he meid. bij mij helpt een glas melk! heel raar want dat is best machtig maar het legt een soort laagje om je maag heen dus ook fijn bij maagzuur, of heb je daar dan geen last van?

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zo ben ""gelukkig"" dus niet de enige. gedeelde smart is halve smart nietwaar meiden? ja tis gewoon lastig en soms wordt je het gewoon letterlijk. kotsbeu. nou ja we wachten het maar rustig af met zijn allen.

12. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Hé plurkie!
    Weet je nog dat we een tijdje geleden aan het kletsen waren in een clubje?
    Wat leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!
    Ik zag je topic staan en ik dacht hé dat is leuk plurkie zwanger!
    Ik mag er eindelijk ook bij! Na bijna 2 jaar ben ik ook zwanger.
    Maar balen zeg dat je zo misselijk bent, en dat nog in de 17e week, ze zeggen toch dat het na de 16e weer wat minder wordt?
    Heb je het de hele periode al gehad?
    Hier vooral 's ochtends wat misselijk.
    Meestal als ik iets probeer te eten gaat het wel over.
    Vanochtend kokhalzend boven de pot gehangen, er kwam alleen niets alleen gal, ook niet alles...;)
    Sterkte met de misselijkheid!

13. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Heel herkenbaar! Bij mijn 1e zwangerschap een jaar of 4 geleden heb ik gekotst tot ruim 5 maanden. Verschrikkelijk zeg, op een gegeven moment kreeg ik pilletjes van de dokter die perfect hielpen! Hij zei omdat ik zoveel moest overgeven ook alle goede voedingstoffen niet bij de baby kwamen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het was ook niet alleen in de ochtend maar heel de dag! Vreselijk, bij ieder dingetje hup daar ging ik weer.

Nu ben ik 11 weken zwanger en ik heb het sinds 5 weken zwangerschap en ook nu ren ik weer heel de dag heen en weer.

Ik hoop voor je dat het snel stopt want je wordt er ook zo vreselijk moe van om iedere keer maar boven die pot te hangen!

Succes! xxx Kelly

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoi hoi!

wat leuk! van harte gefeliciteerd:D ja helaas nog nu met bijna 18 weken.:( vanaf week 6 tot week 13 ben ik echt doodziek geweest. lag als een slap vodje op de bank en was 8 kg afgevallen. heb wel emasefene gehad van de dokter maar die hielpen niet genoeg en werd er zo suf als een konijn van. na 13w eken werd het constante misselijk zijn wel minder maar ik moet dus nog wel steeds zeer rm overgeven. nu soms een enkle dagje niet en dan weer 3 x achter elkaar. wat ik ook eet, maakt niet uit. de ene keer ga ik van een appel over mn nek en de volgende dag blijft ie erin. zo is het met alles

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat had ik ook! Als ik eenmaal begon dat wilde het niet meer stoppen, moest op een gegeven moment overgeven van het overgeven :(

Bij mij ging het bij 18 weken ook naar 1 keer per dag oid en met 20 weken naar 1 keer per week (gek genoeg elke keer op de vrijdag tussen de middag ;)). Er is nog hoop dus! :) Een paar weken daarna was het eindelijk helemaal weg.

16. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik hoop stiekem nog steeds dat dat moment voor mij ook komt.
    Ik spuug niet maar 1 of 2x per dag, maar heel wat meer....

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Raar he, zo ging het bij mij ook! Van 6-16 weken de hele dag door. Vanaf 17 weken een keer of 2 a 3 op een dag, vanaf 18 weken alleen nog 's morgens en nu één keer in de week, vaak op donderdagochtend of vrijdagmiddag. Verder zorgen dat er wat in mijn maag zit, anders gaat het sowieso mis. Dus proberen de hele dag door iets te eten, dan heb ik er het minste last van.

Ik hoop dat het snel over is bij je, maar helaas is er weinig tegen te doen.. Emesafene hielp bij mij wel echt een hoop! (van de hele dag door naar een keer of 3 op een dag)

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik wil nog even aangeven dat er ook primperan is. De huisarts schrijft het niet voor, maar je kan je door laten sturen naar een gyn. Die geven het vaak zonder problemen. Voor mij heeft dat echt de wereld van verschil gemaakt aangezien emesafene niets hielp. Mijn gyn heeft me een recept gegeven voor een maand, dus het zal echt wel veilig zijn.

voor mij is het nu hanteerbaar omdat het avondeten er goed in blijft. En het overgeven is nog maar 1 a 2 keer op een dag.

Werken jullie trouwens wel gewoon? Ik ben daar echt te slap voor en ziet al 9 weken thuis.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Primperan wordt idd vaak voorgeschreven, maar ook wel door de huisarts hoor. Denk dat er verschil is in wat welke huisarts wel of niet voorschrijft. Erg raar eigenlijk. Het wordt op apotheek.nl ook als veilig voor zwangeren aangegeven (doordat het al zo lang gebruikt wordt).

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Helaas deed die van mij zo moeilijk! Ik belde vorige week of ik misschien voor een paar dagen zetpillen mocht omdat ik tabletten op dat moment even niet weg kreeg. Ik kreeg er 3 mee! Anders moest ik maar terug naar de gyn (terwijl ik ze al een maand slik). Hopelijk gaan meer artsen ook primperan uitschrijven, het kan echt een wereld van verschil maken.

Deel Deze Pagina