Vorige week maandag heb ik een miskraam gehad met 10 weken1 overdag hadden we bij de gyn gezien dat er geen hartje klopte en die adviseerde me de natuur een week de tijd te geven om het zelf te laten komen. Gelukkig is dezelfde avond het vruchtje gekomen; zonder 1 zucht van pijn! Echt ik was als een kind zo "gelukkig" want het idee van een curretage stond me zo tegen vooral omdat ik anti naald ben en bloedprikken al een enorme opgave is (bloedprikken vind ik het meest erge aan de hele zwangerschap en bevalling!). Verder was ik ook wel blij dat mijn lichaam gelukkig zelf aangaf dat het eruit moest Maarja, mijn schoonzus die VK is, is langgekomen en heeft het vruchtje bekeken en ontleed. Dit was erg bijzonder en ik ben er ook erg blij om. Je kon er duidelijke kenmerken uithalen zoals oogjes en begin van armpjes, het was echt een minimensje in wording Zij zag dat alles was meegekomen dus ik ben in principe leeg op wat bloedverlies na natuurlijk en wat nu na 6 dagen al begint af te nemen. Wat is de waarde nog om naar de Gyn te gaan als het bloedverlies voor as woensdag wanneer ik officieel naar de Gyn moet, helemaal weg is?
Misschien is het pretttig voor je eigen gemoedsrust...dat je zeker weet dat alles 'goed' (rottig woord..) is gegaan bij je miskraam? Als ik jou was zou ik even belllen en vragen of het nog nodig is om te komen. Sterkte ermee!
Ik zou in ieder geval even gaan als ik jou was. Er is hopelijk alles meegekomen maar zeker weten doe je dat nooit, is alleen met een echo te constateren. Zo weet je zeker dat je baarmoeder "schoon" is en je een nieuwe start kan maken als je eraan toe bent heel veel sterkte liefs
Mij is nooit een nacontrole aangeboden, naa een miskraam bij 12 weken(waarbij het vruchtje bij ong 9 weken "overleden" was) Achteraf had ik graag bevestigd gehad of alle 'goed' was gegaan. Dus baat het niet... het schaadt in ieder geval niet. Succes en sterkte met de verwerking van dit verlies!! Liefs Banjer
Ze zeggen dat het bloedverlies niet stopt als je niet helemaal 'schoon' bent. Dus dat je er vanuit kunt gaan dat het over is als het bloedverlies is gestopt. Maar misschien dat een echo toch net wat meer duidelijkheid geeft...
Als ik jou was zou ik wel even bellen naar de Gynocoloog om te vragen of je een echo kan laten maken. Ik denk je dat dan je voor je eigen meer zekerheid hebt. Bij mijn eerste miskraam is het vruchtje er helemaal uitgekomen maar volgens de huisarts hoefde ik niet naar de gynocoloog om te kijken of mijn baarmoeder leeg was. Hierover ben ik een hele tijd onzeker gebleven. #-o Nu na mijn tweede miskraam moet ik over 4 weken wel terug naar het ziekenhuis om een echo te laten maken of alles goed schoon is. Dit maakt mij, voor als wij weer gaan voor een kindje, toch zekerder. Ik wil je heel veel sterkte wensen.... Heel veel liefs Divi
Allereerst bedankt meiden voor jullie reactie en medeleven! Ben vandaag toch maar gegaan; Was inderdaad niet veel meer te zien hooguit een restje bloed wat nog zal komen, maar ben voor de rest "schoon" van binnen en mag na de volgende OND weer aan de slag! Hopelijk ben ik binnenkort weer op het forum met weer een positieve banner en zie ik jullie weer terug? Liefs Corine
HAi CVW, Gelukkig is alles er vanzelf mooi uitgegaan. Dat had ik ook. Ik was net zover als jij (we waren allebei April mama's). Ik hoop dat we snel samen weer bij een nieuw MAma's topic terecht komen!