Zo iets bizars! Mijn kinderen van 10 en 8 zijn positief getest op corona. Nu heeft die van 10 wel een herstelbewijs gekregen en die van 8 niet. Ik bellen met de GGD en die zegt dus doodleuk dat het beleid is dat kinderen onder 12 jaar geen herstelbewijs krijgen omdat dat niet nodig is in Nederland. En dat ze dus die koppeling tussen de GGD test en het ministerie van VWS niet gaan fixen voor mijn zoon van 8. En dat ze niet snappen waarom die van 10 wel een herstelbewijs. Dus we kunnen niet op wintersport want kunnen Duitsland niet door, een negatieve PCR test gaat niet lukken omdat mijn zoontje nog maar 14 dagen geleden positief heeft getest. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Oh wat raar... Tegen mij was juist gezegd dat voor mijn kids een herstel bewijs te vinden zou zijn en dat het daarom slim was dat ik ze had laten testen... Mochten we naar 't buitenland willen dan kon dat! (heb t overigens niet gecheckt, want we hebben/hadden geen vakantie plannen voor het buitenland)
Kun je niet nog een keer bellen in de hoop dat je iemand anders treft (die er wel verstand van heeft)?
Kun je die niet gewoon aanmaken via de papieren qr code? https://coronacheck.nl/nl/print/ Volgens mij hoeft de ggd niets te doen en gaat dat automatisch hoor.
Mijn kinderen van 9 en 11 hebben gewoon een herstelbewijs hoor, juist vanwege het vliegen voor de vakantie. Kan je met hun digiD aanmaken via coronacheck.nl
Ik heb dit nog nooit gehoord. Alle kinderen om ons heen hebben een herstelbewijs. Gewoon aangemaakt zoals hierboven met de digid. H t lukte ons trouwens niet op dezelfde telefoon. Dus die van mijn dochter stond eerst op mijn ipad, maar nu op haar eigen telefoon. Ze is 9.
Nee, het probleem is dat er af en toe geen goede link gelegd wordt tussen de database van de GFD met uitslagen en die van MinVWS waar de coronacheck de gegevens uit ophaalt. Dat gebeurt vaker een dan kun je via de backoffice van de GGD handmatig het bewijs aan laten maken. Maar als dat dus gebeurt bij een kind onder de 12 zeggen ze 'jammer maar voor kinderen onder 12 maken we geen herstel bewijs, dat is beleid.' De koppeling bij de 10 jarige ging wel goed maar bij die van 8 niet, en dan kun je hem ook niet uitprinten op coronacheck.nl want volgens die database (waar de koppeling niet goed zit) is er dus geen positieve test uitslag. Ik heb 5x gebeld met de backoffice GGD, met een beleidsmedewerker van MinVWS, met BuZa, met de regionale GGD, met het hoofdkantoor GGD GHOR. En niemand kan er wat aan doen. Stelletje @#$$%%@#$
Hebben ze DigiD? Dan kun je het gewoon zelf doen en uitprinten via de link die @jannanas gaf. Ik heb nu even gekeken voor mijn zoon van 6, die is vorige week positief getest en ik kan gewoon zijn herstelbewijs daar aanmaken en uitprinten. En als je nog geen DigiD voor hen hebt kun je dat nu aanvragen en daarna het herstelbewijs zelf uitprinten.
Alle kinderen hebben ook een eigen telefoon maar het ligt dus aan het uitwisselen van de gegevens tussen de database van GGD en MinVWS. En dat wil de GGD niet repareren voor kinderen onder 12 want 'beleid. Voor boven 12 krijg je dan een mailtje met een script die je kunt downloaden en dan wordt het gefixt.
Doorreis is 3G,en ik kan geen positieve PCR voor mijn jongste krijgen want de besmetting is te recent
Oh lees nu dit bericht. Kak zeg dat ze daar zo mee omgaan Gek idee, maar is het een optie om nu nog een keer naar de GGD te gaan? Pcr kan nog wekenlang positief zijn. Wie weet komt deze test wel goed in het systeem en kun je wel het herstelbewijs aanmaken.
Ik zat er ook aan te denken. Maar dat is dan niet geldig op het moment dat we door Duitsland reizen (te recent) dus dat heb ik ook niets aan. Misschien wel voor de toekomst doen..... Ik heb als last ditch effect en papieren bewijs via post aangevraagd bij coronacheck.nl maar die komt hoe dan ook te laat, en ik verwacht dat ze die niet kunnen maken want ze hebben geen gegevens
Tjonge wat een gedoe En je hebt pcr nodig? Antigeen is niet voldoende? Want die is sneller weer negatief
Dat verwacht ik ook ja. Heb afgelopen jaar een papieren code aangevraagd voor een oudere en toen kreeg deze persoon een brief dat er geen registratie van vaccinatie was of zoiets. Achteraan gebeld en toen bleek (wat jij ook noemt) dat er geen koppeling was. Toen die was aangemaakt kon ik zo via DigiD een code aanmaken en printen. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou.
Ja ammehoela, wij waren 18 januari positief , man, ik en zoon konden het herstelbewijs op onze corona app zetten mijn 12 jarige dochter niet. Na 12 dagen gebeld met de GGD oja, ze krijgt binnen 24 uur een mailtje en dan even op de link klikken en dan komt het goed. Nou dat mailtje wachten we nog steeds op en bij de GGD is er geen doorkomen aan. Ze kan trouwens wel via de testuitslag site inloggen met haar digi d en het positieve testresultaat zien.
Ik ga dat toch eens proberen. Eerst eens met een thuistest of die al weer negatief is. Thx voor het meedenken.