het herstel bij een koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Floortje07, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje07

    24 sep 2015
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Vandaag eerste flesje nutramigen kunnen geven. Als dit niet werkt gaan we naar de kinderarts. Het geeft wel weer wat lucht om een plannetje te hebben. Hopelijk merken we gauw verschil. Bedankt voor alle ervaringen.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.361
    113
    Fijn! Hopelijk gauw klachtenvrij!
     
    Floortje07 vindt dit leuk.
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het jammere is dat artsen het vaak zelf niet goed weten :(
    Ik ben tussen de geboorte van de oudste en jongste verhuisd naar een andere provincie.
    Mijn oudste had bewezen kma, eerst pepti en erna nutramigen.
    Toen ik voor de jongste bij de ka kwam zei deze dat het onmogelijk was dat mijn oudste kma heeft gehad, want dat kwam heel weinig voor :eek:
    Ze keek totaal niet verder dan dr neus lang was, als ze de achternaam van ons had gezien had ze kunnen beseffen dat, ondanks hun op het eerste oog hollandse uiterlijk, een aziatische achtergrond is. En aziaten hebben meer kans op kma.
    Daarnaast nogal grof om het zomaar te stellen zonder een dossier of kind te zien.

    Als je hele simpel kijkt naar de grote van de eiwitdeeltjes is het van groot naar klein en naar als laatste niets zo het rijtje;
    Hypo allergene voeding
    Nutrilon pepti of hero baby pep
    Nutramigen lgg of hero baby allergy care
    Nutramigen puramino of neocate


    Echter ik heb uiteindelijk liever een arts die zegt "hier is neocate" dan een arts die zegt "nee, kan geen kma zijn".......
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat fijn! Ik hoop echt dat dit ook voor jullie de voeding is en dus de oplossing.
     
    Floortje07 vindt dit leuk.
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Bizar dat artsen hier zo dwaas over doen. Op internet staat ook dat het maar 2 a 3 procent voorkomt. Maar ik hoor het zo vreselijk vaak.... Typisch
     
  6. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Hier ook direct na 3 dagen Pep(ti) gestart met Neocate. De kinderarts gaf aan dat haar voorkeur bij Neocate lag en dus het liefst meteen daarmee startte (misschien ook omdat dochter 3 weken oud was en bloed in de ontlasting had :()
     

Deel Deze Pagina