Wie heeft ervaring met Mat Care?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Starry, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo Dames,

De titel zegt het al '' wie heeft er ervaring met de Mat Care Ovulatietesten?
    Ik zou ze graag willen gaan proberen omdat ik een best wel onregelmatige cyclus heb en ook niet of ik wel of niet een eisprong heb.
    Ik heb dus een paar vragen..
    Zijn ze betrouwbaar? En werken ze goed?
    Wanneer moet je er mee gaan beginnen?

Hoop dat iemand mij ermee kan helpen want ik heb helemaal geen ervaring ermee.

Heel veel liefs Starry

2. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh, en na hoeveel dagen na je ongi moet je er mee gaan beginnen?

Liefs Starry

3. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Ik heb ze ook besteld bij Mat-Care, kreeg ze paar dagen later met de post.
    Heb ook een onregelmatige cyclus, en wil beginnen met ovulatie testen na eerst volgende menstruatie (maar wanneer die komt? :( , zit nu op dag 48 en niet zwanger :( )
    heb dus nog niet echt ervaring met het gebruik ervan (alleen eentje geprobeert).
    Hoe je ze moet gebruiken staat duidelijk in de bijsluiter, je moet in ieder geval uitgaan van je kortste cyclus, in de bijsluiter staat een schema op welke dag je dan moet beginnen met testen.
    Succes ermee.

4. Niet meer actief

Ligt er aan hoelang je cyclus is.
    Volgens mij moet je min. vanaf 20 dagen voor je NOD beginnen met testen.

Maar als je wilt kijken of je sowieso een eisprong hebt kan je beter tempen, je ziet het wel achteraf of je een eisprong hebt gehad maar het is wel meteen duidelijk.

5. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ik heb die van matcare een ronde gebruikt maar kreeg geen streepje. Bovendien moet je dan vier uur je plas ophouden en dat is echt heel lang! Nu gebruik ik al twee rondes sensitest en die zijn heel fijn. Heb al twee keer een mooi streepje gehad (op dezelfde dag) en bovendien moet je bij deze tot twee uur voor de test niet drinken maar hoef je je plas niet op te houden. En ze zijn niet duur!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb ook net een test van Mat Care gedaan. Resultaat 1 streepje: het teststreepje. In de bijsluiter staat: Uw LH piek is nog niet begonnen.

Kan het dan ook zijn dat ik net nà de eisprong heb getest?

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    L83 :) ik weet dat het zo ontzettend vervelend is een onregelmatige cyclus. Mijn laatste ongi kwam na 41 dagen :( en een paar zwangerschapstesten versleten en niet zwanger :(

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hanna76 :) volgens mij kan dat ook maar weet het niet zeker.

9. Kim85

Kim85 Lid

30 jul 2007
    92
    0
    0
    In het mooie Twente
    Hoi,

Ik gebruik altijd de matcare ovutesten. Ikzelf vind ze erg fijn. Afgelopen cyclus sprong mn eisprong eruit! Had ik nog niet eerder gehad. Ik heb gemid. een cyclus van 29 dagen, dus ik begin op dag 13 van de cylcus met testen,(paar dagen voor vermoedelijke eisprong) tot ik zie dat de teststreep duidelijker is dan de controlestreep. Dan weet ik genoeg. Meestal gooi ik er de volgende dag er nog eentje tegen aan om het zeker te weten. Dan is de teststreep weer dunner/ minder duidelijk dan de controlestreep.

Hoe het precies werkt met onregelmatige cyclus, weet ik niet. Kijk eens bij het smep topic, die gebruiken ook de ovutesten en er zitten ook meiden tussen die onregelmatige cyclus hebben.

Ik hoop dat je hiermee wat verder komt.

Succes!

Groetjes Kim.

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    jolanda666 :) zou het dan kunnen dat je geen eisprong heb gehad die maand, omdat er geen streepje kwam?

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    moet je eigelijk een regelmatige cyclus hebben om met ovulatietesten te werken? Dat zou wel jammer zijn want tempen is namelijk voor mijn geen optie want ik werk op verschillende tijden.

12. Niet meer actief

Je hoeft geen regelmatige cyclus te hebben maar als er veel verschil in zit kan je beter wel meer ovu testen in huis hebben.

13. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ok, misschien een hele maand lang testen dan? word dan natuurlijk wel erg duur maar goed, ik wil het gewoon eens zeker weten of ik een eisprong heb, ik heb het nog nooit gevoeld en ook nog nooit gemerkt aan m'n slijm.

14. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik heb ook de testen van mat care en ik vindt ze super. Ik werk alle ochtenden en op het werk drink ik niet te veel en probeer ik inderdaad niet te gaan plassen (voor mij geen probleem). Zodra ik thuis kom ff testen en klaar is kees. Tevens worden ze discreet thuisgestuurd met de post en vindt ik ze niet echt duur.

15. Niet meer actief

Hoeveel verschillen je cyclussen dan?
    Wil je ze even opnoemen je cyclussen van tot nu toe?

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met Mat Care en voor het eerst een positieve ovutest. Ik ben er dus erg blij mee, en ze werken heerlijk simpel.

17. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ikdus@

- nu zit ik op dag 35 of 36 en nog niet ongi :)

- 41 dagen

- 30 dagen

- 30 dagen

en de andere 2 cyclussen zaten tussen de 25 en 30 dagen..

18. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Beetje late reactie maar naast de ovu testen temp ik ook en aan de hand daarvan kon ik zien dat ik wel een eisprong heb gehad. Daarna ben ik met sensitest begonnen en heb ik wel twee duidelijke strepen en bovendien hoef je dan je plas niet op te houden.

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi starry,

what happened was je stiekem zwanger?
    terwijl je aan het tobben was over/met ovu-testen?
    super!

:) :) :)

Deel Deze Pagina