Het: " hoera nog een jongen!" topic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Heel herkenbaar dit.
    Al die roze frutsel, jurkjes enz lijkt me niks. Ik zou daar ook echt aan moeten wennen denk ik.

2. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    iedereen denkt dat het bij ons een jongen gaat worden want het is wel leuk een jongen en een meid. maar een 2e meid is wel goedkoper omdat ik van mijn dochter nog veel heb bewaard. maar aangezien wij 2 jaar bezig zijn geweest voor dit wonder ben ik blij met een gezond kindje en maakt het mij niet uit of het een jongen wordt of een meisje ik zie het wel met de 20 weken echo

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik zag mezelf altijd als een meisjesmama. Lekker tutten, haren kammen, jurkjes aan. Meer omdat ik geen idee had hoe het was om jongens te hebben. (Ik kom uit een meidengezin.) Maar ik heb nu een zoon en zou hem voor geen miljoen meisjes willen ruilen. Wat is het hebben van een zoon heerlijk.

En we willen graag een tweede en ik kan eerlijk zeggen dat ik het leuk zou vinden als dat weer een jongen wordt.

Ik weet niet meer wie het zei maar we moeten blij zijn dat wij kinderen mogen krijgen die nog gezond zijn ook. Of dat nou meiden of jongens zijn.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Vind het wel grappig dat mensen vaak zo'n punt maken van het geslacht. Ik vond het zo spannend om het te weten, maar niet omdat ik voorkeur had. Ieder kindje is totaal anders en een compleet nieuw mensje. Of daar nu een piemeltje aan hangt of niet heeft voor ons nooit uitgemaakt. Ik geniet al 2 jaar van een prachtige zoon en we krijgen nu een meisje. Geweldig, zo'n nieuw wondertje. Jongen of meisje, heel cliche, maar als 't maar gezond is :D

@ alle mama's die aan het roze zouden moeten wennen: ik heb ook niet per sé iets met roze, maar er zijn zo veel leuke alternatieven. Paars, lime groen, spijkerjurkjes etc.. het hoeft niet allemaal roze te zijn :)

5. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik herken dit wel. Wij hebben 2 jongens en soms wordt ik een beetje 'buiten spel gezet', door de meisjes-mamma's en dan vooral mbt shoppen, tutten ect.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel echt een meisje-meisje ben dus een meid me waanzinnig leuk lijkt.
    Nee, ik wil m'n jongens voor geen goud inruilen, maar een derde en dan een meissie zou toch stiekem wel heel tof zijn. Zo niet, koop ik nog een extra trekker, brandweerauto of politiewagen ;)

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik mezelf altijd en meisjesmama vond, en vind nog steeds maar ik heb nu een zoontje en net als de mama van ties lijkt hij ook erg veel op mij en zie ik veel van mezelf in hem, hij komt altijd knuffelen en is zo lief!!!
    Maar ik zou zelf een meisje erbij super vinden! Al lijkt me voor hem een jongen erbij misschien wel leuker! Het maakt natuurlijk helemaal niks uit want ieder kindje is een wonder dus we zijn blij met elke lieve mooie baby!! ;)

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hoe erg ben ik dan als ik zeg dat ik een lichte voorkeur heb voor een jongen? Zelfs mijn vriend zegt dat ik meer eens 'jongensmama' dan een 'meisjesmama' ben.
    En natuurlijk, als blijkt dat we een meisje krijgen zal ik hardstikke blij zijn, want een meid lijkt me ook super! Maar voor nu zie ik me eerder met een klein manneke lopen.....

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben zelf helemaal geen meisje-meisje en had dan ook echt het idee dat ik een jongensmama zou zijn. Heb zelf niks met roze en heb me dan ook met hand en tand verzet tegen roze dingen bij de oudste....tot ik zag hoe leuk het haar stond! ;)
    En daarna nog een tweede meid erbij en is het toch wel erg leuk om hun haren te doen en een leuk jurkje voor ze te kopen....

9. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik heb 2 jongens, zou over een jaar of 5 willen proberen om een derde kind te krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel super leuk zou vinden om een meisje te krijgen, voor de jongens zou ik het leuk vinden om nog een broertje te krijgen maar ik zou zo graag met haartjes frutselen en samen tutten etc...

10. giraf

giraf Niet meer actief

Hier hetzelfde hoor... Mensen vonden mij ook echt een jongens-mama, en ikzelf ook :) Was er dan ook van overtuigd dat onze eerste een jongen was..... Niet dus.... want we hebben nu toch echt een dochter rondkruipen. Maar ik vind het geweldig! Al scheelt het wel dat het een echt rauwdauwer is :)
    Nu moest ik juist weer wennen dat we een jongen erbij krijgen :D

11. mroos

mroos Niet meer actief

Als ik zeg dat wij een tweede jongen krijgen dan krijg ik soms gewoon meelijwekkende blikken, een zielige 'oh' of een opbeurende 'jongens zijn makkelijker, zeggen ze'.
    Ik heb altijd het idee dat ik erbij moet zeggen hoe leuk ik dat vind.

Ik vind jongens helemaal geweldig en vind het prima zo, maar tegenover meisjesmoeders voelt het altijd als een falen ofzo om weer een jongen te krijgen.

Daarom, goed topic;).

12. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Leuk topic, mij helemaal op het lijf geschreven. Wij hebben 3 jongens en ik vindt het heerlijk! Weet natuurlijk niet hoe het is/zou zijn met dochters, maar eigenlijk vind ik het voor de jongens zelf vooral leuk dat ze met z'n drietjes zijn. Scheelt ook een boel speelgoed, geen poppen, geen poppenhuis, geen mini-buggietje, geen mini-strijkplankje enzo....lekker stereotyp, maar ze zijn alle drie weg van auto's, duplo en Lego hihi. Wij wisten alle drie de keren dat het een jongen zou worden, niet spannend of romantisch, wel praktisch. Heb idd van sommigen bij de derde zwangerschap als ik vertelde dat er weer een piemeltje was gezien op de echo, de vraag gekregen of ik het niet jammer vond dat ik geen meisje kreeg.......?? Ik snap niet dat mensen dat durven vragen, hoezo JAMMER? Het is toch geweldig dat we een derde keer zwanger zijn, jongen/meisje dat maakt toch helemaal niks uit?
    Wij zijn in ieder geval heel blij met ons mannengezin, never a dull moment en 3 zoons die later met mama willen trouwen......wat wil een vrouw nog meer?

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja man heerlijk!
    :D

2 van die boefjes, wat wil je nog meer? Geen harengetrek of gedramaqueen ;)

14. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Oh ja, en dan vragen sommigen ook nog of je nog voor een vierde gaat en dan hoopt dat dat een meisje wordt? Onbeschaamd! Moet je zeggen dat ik drie wel genoeg vind, maar mochten we door de pil heen nog een vierde wonder krijgen , hoop ik stiekem dat het weer lekker een jongen is........

15. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb een jongen meisje tweeling, en ik vind het super.. Het is allebij zooooo leuk. Maar als ik nu vriendinnnen hoor die net zwanger zijn, die willen allemaal dolgraag een meisje, ik snap dat niet zo goed hoor! Het maakte mij niets uit, ik wilde graag een kind!

16. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik voel me zowiezo al rijk met een kind, een wonder! En of dat nu een jongen of meisje is kan me niet schelen, ik vind beiden leuk en hou echt niet meer van een meisje dan van een jongen of andersom.
    Ik heb inmiddels een jochie van 3,5 rondlopen en het tweede jochie is onderweg en ik ben een ontzettend gelukkig persoon. Een meisje erbij was leuk geweest, maar ik vind 2 jongens ook fantastisch :)

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben smoorverliefd op mijn jochie!
    We hebben hopelijk nog twee zwangerschappen in het verschiet en stiekem hoop ik op een meid en dan nog een jongen. Slecht van mij hè.
    Het lijkt me super om van alletwee de geslachten een kindje te hebben om mijn verzameling compleet te hebben :p.
    En inderdaad eerst de meid om de rotopmerkingen voor te zijn. Het lijkt me vreselijk om te horen te krijgen dat het jammer is dat er weer een jongetje geboren is. Of bij de derde zwangerschap te horen "en nu moet het wel een meid worden hè!".

Maar voor alles hopen wij op drie gezonde kinderen, jongens of meiden.

18. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb twee jongens waar ik zielsgelukkig mee ben. En ja hier natuurlijk ook opmerkingen na mijn eerste zoon dat een dochter toch ook wel leuk zou zijn. Ik heb dat altijd afgekapt met het antwoord dat ik blij ben dat ik nog een kindje mag krijgen en dat de gezondheid bij mij voorop staat.

Nu is er inmiddels een derde op komst en wéér die vragen en opmerkingen over een meisje. Ik zeg nu gewoon ronduit dat ik baal van dat soort opmerkingen omdat het mij niet uitmaakt. Je ziet mensen dan schrikken. Volgens mij hebben veel mensen niet eens in de gaten dat ze in feite een onbeschofte opmerking maken. Ik stel zelf nooit de vraag aan zwangeren of ze niet liever een jongen of een meisje verwachten.

Verder vind ik dat het iedereen vrij staat om een voorkeur te hebben. Ik kan best begrijpen dat moeders met jongens misschien nog graag een meisje krijgen en andersom.

In mijn geval zal ik heel eerlijk zijn dat ik het best even 'raar' zou vinden om nu een dochter te krijgen want ik ben jongens gewend. Het zou enorm wennen zijn.

19. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Wat ik juist raar vond dat mensen zeiden, toen ik zei dat de 2e een meisje werd (eerste is een jongen), 'ow, dan ben je nu klaar'. HUH?!! Je bent klaar als je een jongen en een meisje hebt? Dat hangt toch niet van het geslacht af!!

Mijn schoonzus is ook zwanger en heeft al een zoontje: "ik hoop maar dat het een meisje is, want ik mag van mijn man geen 3e" (alsof het om een paar schoenen gaat! wat nou al de 3e dan weer een jongen zou zijn?)

Ik vind dat mensen wel iets meer tevreden mogen zijn met wat ze hebben en krijgen!

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hier is jochie nummer 3 onderweg! Jongens zijn hartsikke lief en leuk en stoer! Bovendien, ff lekker praktisch gezien, hoef je nou alles maar 1 keer aan te schaffen ipv dat je alles roze EN blauw moet hebben!
    Ja als ik had mogen kiezen was nummer 3 een meisje, niet omdat meisjes meer zijn, maar omdat ik houd van tutten en roze enzo en omdat ik al 2 jongens heb, dus leuk voor de verandering zeg maar.
    Ik ben dolgelukkig met mn stoere mannengezin!

Deel Deze Pagina