ja dat heb ik idd ook, als dit een jongen is en we krijgen ooit een derde, hoop ik op nog een jongen. Lijkt me dan het gezelligste ook nog!
Hier een jongen en een meisje, maar als ik mag kiezen (wat gelukkig niet mag) zou ik ook voor een jongen kiezen, al vind ik een meisje net zo super, maar gewoon mn gevoel. Was ook blij dat ik het bij mn dochter met 20 wkn wist, anders was ik flauw gevallen na de bevalling haha, zag me zelf helemaaaal niet met roze/jurkjes enz.. en dan hoop je maar dat het wat mee valt.. nou NIET dus, maar gelukkig, snapt ze wel, dat ik er allemaal gewoon niet zo goed in ben haha.
mij lijkt het roze, strikjes enz nog steeds geweldig, maar stel dat we een meisje krijgen die echt een tuttebel is, niets durft en van knutselen houdt, dat is niets voor mij. Dan heb ik liever nog een wildebras met wie ik in de python kan. (ik weet zeker dat mijn zoon straks gaat bijhouden wanneer hij 1.20m is en in achtbanen mag, dat zit er gewoon in, I love it!!!!!!)
hahaha, nou die van mij, houd van knutselen hoor, en een held.. nog niet Maar eigenlijk lig ik in een deuk, omdat ik zelf zo dus echt niet ben. Mijn zoon, die mag EINDELIJK naar walibi ;D roepen we al tig jaar, als je lang genoeg bent enz enz! Ah, alles is leuk, en "voorkeur" kan ik me weinig bij voorstellen, t heeft allebij zn positieve en negatievere kanten.
Tja mijn zus heeft een tweeling, een jongen en een meid. Jongen is heel terughoudend en de meid is een enorme wildebras. Dus eigenlijk zegt geslacht daar ook weinig over. Overigens is zo'n wildebras wel heel leuk! Ben zelf erg blij met de kleine meid die we verwachten en als het een jongen was geweest was ik ook blij...lekker cliche, maar wel waar: als het maar gezond is.
Marieke haha nou mijn nichtje is vd jurkjes en een onwijze tuttebel, maar die houdt ook bij wanneer ze overal in mag. Is nu net 1,20 en ze zijn gelijk naar de efteling gegaan
Nou, sinds vandaag weten we dat we inderdaad een jongen krijgen . Zoals ik hier verteld heb, hoopte ik stiekem op een dochter. Ik ging dan ook best zenuwachtig naar de echo, bang voor mijn reactie (schaam me diep ). We zagen meteen dat het een jongen was. Eerst was ik trots op mijn man dat hij het weer goed aangevoeld had, en daarna voelde ik ineens trots omdat ik mama van een klein ventje ging worden. Dat was zo´n mooi gevoel! Al mijn zorgen en onzingedachten waren voor niks, ik ben nu hartstikke blij dat we een jongen krijgen! Stomme hormonen .
Herkenbaar hoor Tord! Ik dacht van tevoren ook dat ik misschien wel teleurgesteld zou zijn als het een jongen zou zijn, maar ik was zo ontzettend blij! Ik verbaasde mezelf... Inderdaad, suffe hormonen...
Ik dacht altijd dat ik meisjes zou krijgen, zit namelijk in de familie, haha. Toen ik hoorde dat het een jongen was, moest ik echt even wennen. Zwanger van de tweede, hoopte ik stiekem dat het weer een jongen zou zijn. Leek me heerlijk, heb helemaal niks met roze of princessen of barbies. Maar het was een meid! Nu krijg ik van iedereen opmerkingen als 'goh wat leuk he, een jongen en een meisje'. Het is zeker leuk, maar het was nét zo leuk geweest als het een jongen was geweest!
voor de eerste keer zwanger,nu ruim 38 weken. Bij de 20 weken echo zouden we het geslacht horen en ik hoopte al vanaf een klein meisje dat ik later een dochter zou krijgen. heerlijk tuttebellen en al die leuke kleertjes...zucht...Toen kregen we te horen dat ik een wonder van een jongetje draag,ik was echt even een paar seconde teleurgesteld en ook verdrietig maar het grappige is dat dat heel kort duurde. Ik was heeeeeel snel eigenlijk dolgelukkig,het klopte gewoon een jongen,het voelde gewoon goed en kan nu zelfs zeggen dat ik zoooooooo blij ben dat ik een jongentje ga krijgen en dat ik stiekem als ik ooit weer een tweede kindje mag krijgen ik zou wensen dat dat ook weer een jochie gaat worden! kan niet wachten op mn stoere boy!!!!!!!HEERLIJK!
Hoi, Hier verwachten wij ook onze derde jongen De opmerkingen zijn: Oh jammer ik had liever een meisje gewild, maar wel leuk voor jullie. Oh jammer weer een jongen. Een andere zwangere ging er zomaar van uit dat ik net als haar nu op een meisje hoopte, wat dus niet zo was, het maakte ons niks uit. Een buurvrouw beweerde dat het leuker was als de baby nu een meisje had geweest Een kennis van een goede vriendin van mij sloeg haar hand voor de mond en zei wat erg mijn vriendin zei dat wij dat niet zo ervaren en dat dat wel erg overdreven is. En dan de vraag of we voor een vierde gaan nu dit geen meisje is, We hebben nu een toepasselijk gedichtje op onze geboortekaart. Ik vind het ook jammer dat er ( buiten mijn familie om ) een stuk minder interesse in de zwangerschap is, alleen maar in het geslacht. In ieder geval zijn wij superblij met deze zwangerschap en met het geslacht, en we vinden het leuk dat we straks drie knullen op een rij hebben Gr MB2005.
Niet te begrijpen zeg die reacties...ik vind dat gewoon echt afschuwelijk. Ben je helemaal gelukkig met je derde kindje wat zo gewenst is, krijg je zulke reacties..Je moet onderhand nog oppassen dat je jezelf niet gaat verdedigen hoe blij je wel niet bent met je derde kindje en toevallig zoontje. En zelfs al zou je het wel leuk gevonden hebben om er een meisje bij te hebben dan nog vind ik de opmerkingen belachelijk. Waar bemoeien mensen zich mee?!
Dat is idd wel heel erg!!!! Kennis van mij heeft 4 zoons, en toen ze vertelde dat ze weer een jongen kregen had ik juist zoiets van, hoe cool is dat, VIER zoons???? wow man, dan heb je het over een paar jaar als moeder zijn echt goed voor elkaar!
Nu vraag ik me overigens af of het andersom ook niet zo is. Ik krijg nu een meid en stel dat de tweede ooit weer een meid blijkt te zijn...zouden mensen het dan ook niet "jammer of zielig" vinden dat ik nooit een zoon heb gekregen? Wel vaag overigens. Ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat mensen gewoon in shock kunnen zijn als een ander bv een derde zoon krijgt...lekker belangrijk wat het geslacht is en al helemaal niets om je druk over te maken. Mijn zus heeft drie kids en ongeacht het geslacht hebben we bij elke bekendmaking gejuicht whaha. Misschien zijn wij gewoon erg simpel ofzo.
Ik heb het idee dat 2 dochters als veel leuker, of meer geluk, gezien wordt als 2 zonen. Raar maar waar...
@Daantje: dat zou nog goed kunnen ook. Pas zei de buurvrouw tegen mij (ik heb al een dochter): het zou wel leuk zijn als er nu een jongen bij komt. Dan heb je er van allebei een. Eh.............. Nee, het zou fijn zijn als er een gezond kindje bij zou komen. En dan heb ik nog eerder een lichte voorkeur voor een meisje omdat mijn dochter heel graag een zusje wil. Maar dat heb ik er niet bij gezegd want uiteindelijk ben ik gewoon blij met welk geslacht dan ook want het is ONS kindje. Nu ik zelf zwanger ben merk ik hoe dit leeft onder mensen. Ik moet er ook bij zeggen dat bijna iedereen aan mij vraagt wat mijn voorkeur is. Soms zelfs letterlijk; "wat wil je erbij hebben, een jongen of een meisje" hahahaha Ik moet daar gewoon om lachen
dat idee heb ik ook, daarom dit topic juist. Ik snap niet waar het vandaan komt en waarom een meisje zoveel "meer" zou zijn dan een jongen.
Grappig wel dat, nu bekend is dat we een jongen krijgen, mensen me aankijken alsof ik de hoofdprijs van de loterij heb gewonnen. Alsof ik het maximale bereikt heb ofzo . Terwijl ik dus eigelijk een meisje erbij had willen hebben, maar dat zeg ik maar niet .
Wij hebben 2 zoontjes en ze zijn geweldig! Omdat er bij onze kinderen 4 jr verschil tussen zit, is het volgens mij juist leuker om er twee te hebben van hetzelfde geslacht: meer kans dat hun interesses overeenkomen. Ik ben supergelukkig met mijn twee (gezonde) mannetjes, wat een rijkdom!
@MB2005, ik ben wel heeel benieuwd naar jullie gedichtje voor het kaartje! Wij krijgen namelijk ook een derde kindje, we hebben al twee jongens en m'n man heeft op de echo echt weer een piemeltje gezien , en die reacties die jij krijgt zijn zoooo herkenbaar! Ons eerste zoontje is helaas chronisch ziek, dus wij weten wat het is om geen gezond kindje te hebben, en is het cliché voor ons zo waar: als het maar gezond is!!!!!