het hormonaal intra-uterien systeem

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door tamara251277, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    Hallo,

ik ben 7 weken geleden bevallen en heb onlangs longembolen gehad. Daardoor mag ik geen pil meer nemen. De enige opties waren het condoom en het hormoonspiraal. Ik kies voor het laatste, dit is betrouwbaarder. Nu heb ik gelezen in het informatieboekje van het spiraal, dat je dit voor minstens 2 jaar moet laten zitten. Maar ik zou graag volgend jaar al terug proberen van zwanger te geraken. Kan ik dit dan niet laten steken voor maar 1 jaar dan. Want 2 jaar wachten vind ik te lang.

Groetjes tamara

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom het geen jaar zou kunnen? Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Ik heb een koperspiraal gehad (is natuurlijk wel anders), maar de laatste heeft er ook maar kort in gezeten.
    Ik kan echt werkelijk geen reden bedenken waarom het twee jaar zou moeten blijven zitten?! Wat zegt een arts ervan?

3. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    Hallo,

ik heb het gelezen in het boekje dat erover gaat. Een informatieboekje over het hormoonspiraal. Ik vond dat ook raar. Je kunt een pil toch ook nemen voor een jaar, waarom dit dan niet.
    Maar ik denk dat ik het zo toch ga doen. Voor een jaar en dan eruit.

Groetjes

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik lees regelmatig dat mensen de spiraal binnen een jaar verwijderen, omdat die bijv. niet bevalt. Dan zou dit toch ook moeten kunnen? Succes met plaatsen alvast!

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik neem aan dat je de Mirena bedoeld? Die kun je gewoon laten weghalen wanneer je wilt. Ik hem hem sinds mei 2008, en ben van plan om hem in de loop van dit jaar te laten verwijderen.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Er zijn behoorlijk wat vrouwen die het spiraal binnen een jaar weer laten verwijderen, en dit om zeer uiteenlopende redenen, de een krijgt te veel bijwerkingen, de ander wilt zwanger worden en nog wel andere redenen.

7. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    Hallo,
    dan ben ik al geruster. Ik was wat ongerust omdat ik liever geen 2 jaar wacht voor nog een baby.

Dan rest mij nu nog enkel de plaatsing ervan en hopen dat alles goed gaat.

Groetjes

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik denk dat die 2 jaar een richtlijn is van gemiddelde duur van hoelang het gebruikt wordt.
    Er zijn vele soorten anticonceptie, die afhankelijk van je wensen beter of minder goed bij je passen. Wil je bijvoorbeeld over een half jaar weer proberen zwanger te worden, dan is een condoom een goede optie of de pil (voor jou dan weer niet)
    Het spiraal wordt vaak aangeraden als je langere tijd, niet zwanger wilt worden, omdat je dan langere tijd niet over je anticonceptie wilt nadenken.
    De Nuvaring of de pleister is misschien handiger als je snel weer wilt beginnen aan een volgend kindje.

9. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    Hallo,

de pil kan ik nooit meer nemen omwille van die longembolen. Het is te riskant. Mijn enige 2 opties zijn het hormoonspiraal of de condoom volgens mijn gynaecoloog. De rest van de anticonceptie is te gevaarlijk voor nog meer embolen te krijgen. Ik heb vorige week mijn regels gehad en die hebben 10 dagen geduurd en waren heel erg. Het bloedverlies was heel groot. Dit als gevolg van de medicatie die ik neem voor die embolen, dus bloedverdunners. Dus als wij een condoom gaan gebruiken, blijft dat bloedverlies heel veel en dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Ik was gedurende die 10 dagen een wrak. En met een hormoonspiraal zou die bloeding verminderen. Dus heb ik weinig keus vrees ik.

Groetjes tamara

Deel Deze Pagina