Het houd maar niet op! Wat moet ik nou? :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door InesTaina, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hallo

Echt het een na het ander is er aan de hand, ik ben zo ondertussen radeloos aan het worden en weet niet meer wat ik met mijn mannetje aanmoet :(
    Zie mijn vorige 2 topics
    http://http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/477908-ademhalingstop-baby-help.html

En

http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/478574-baby-drinkt-slecht.html

Ondertussen zijn we gister weer naar t ziekenhuis geweest omdat ie vanaf 7u in de ochtend niet meer had gedronken vertoonde al tekens van uitdroging en was sinds dinsdag ookal 80gram afgevallen :(

Uiteindelijk bleek het een verkoudheid waar het drinken aan lag,
    Maar nu is die verkoudheid dus echt heel erg, hij kan niet slapen heeft bijna hele nacht na adem lopen snakken, ben zelfs met hem onder de douche gaan staan zodat zijn neusje openging dit hielp ook maar even,
    Ui op de kamer hielp niet, luuf en druppels moet ik nog halen dadelijk bij de apotheek (pas 10u open) hoofdeinde omhoog helpt ook niet, drinken gaat ook niet goed, en als klap op de vuurpijl ook nog koorts erbij :(
    Wat moet ik nou?? Hoe kan ik het zo aangenaam mogelijk maken voor mn kleine man? Hebben jullie nog tips? En zal ik de dokter maar gaan bellen? (Weet er al van) ik weet het zo onderhand niet meer. En ik vind het zo ongeloofelijk zielig!!

En dan ben ik ook nog eens doodziek, keelpijn en ook snotje verkouden, maakt mij niet zo veel uit ik wil alleen maar dat mn mannetje beter wordt!!!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ach wat vervelend, ze zijn nog zo klein he, dan voel je je echt machteloos! Mijn kindjes waren echt vaak verkouden ( achteraf door hun allergie dus logisch dat het al zo vaak was op jonge leeftijd ) ik smeerde idd wel met luuf maar ik weet even niet of dat vanaf 3 of 6 maanden mag, is alweer een poosje geleden... Het beste hielp hier om op mijn borst te slapen, en dan ik half zittend in bed. Paracetamol mag vanaf 3 maanden voor de koorts maar als je het niet vertrouwt dan mag je altijd de dokter bellen, zeker voor zo'n jong frutseltje. Douchen is inderdaad ook fijn, kruidvat en zwitsal hebben ook een adem vrij douche/badgel die fijn is bij verkoudheid. Neusspray met alleen zout/nacl mag op die leeftijd ook, dat scheelt misschien ook al in de verkoudheid.

Veel sterkte hoor!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is er ook hoesten bij? Want dan moet je wel opletten dat het geen RSV is, het is nu volop het seizoen. Mijn dochter heeft vorig jaar 4 dagen in het ziekenhuis gelegen toen ze 2 maand oud was omdat haar zuurstofgehalte te laag was en ze nauwelijks kon drinken door de RSV.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Kind onder het jaar mag geen koorts hebben!! Heeft de huisarts ooit tegen me.gezegd.. zou gewoon weer even de ha bellen

5. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ja hij hoest ook maar niet zoveel als dat hij niest
    Ik ga toch maar even de Hap bellen

6. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Als je twijfeld huisarts bellen, beter 10x voor niks dan 1x te laat...
    Hier t eerste jaar ook veel verkouden waardoor weinig drinken slecht slapen. Ik gebruikte Luuf (vanaf 6mnd maar ik hebt t ook al met 5 gebruikt omdat ze zo dicht dat) halve ui op kamertje, vitamine AD ipv alleen D, stomen in de badkamer (deur dicht hete douche aan en dan stomen), in bad zwitsal eucalyptus.

Hebben ze ook naar oortjes en keeltje gekeken? Bij oorontsteking en keelontsteking drinken ze ook slecht.

Het eerste jaar is weerstand nog niet optimaal, ik merk nu dat ze een stuk minder verkouden is dan vorig jaar, tot nu toe dan...

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Dit klopt niet.
    Onder de 3 maand moeten ze altijd worden gezien met koorts.
    Dan dragen ze nog antistoffen van de moeder bij zich waardoor ze eigenlijk geen koorts horen te krijgen.

Je zoontje is nog zo klein, ik zou hem vandaag weer laten checken door een arts.
    Koorts en slecht drinken is geen goede combinatie.
    Ze drogen heel snel uit.
    Beterschap voor je mannetje

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op zich is (vaak) verkouden zijn op deze leeftijd niet gek, want het immuunsysteem is nog volop in ontwikkeling. Ik vind het hoesten / niezen / benauwd zijn dus op zich niet zorgwekkend. Ik heb de indruk dat baby's het eerste jaar echt meer dagen wèl verkouden zijn dan niet. Dat was in ieder geval bij onze zoon zo! Dat zijn dus geen klachten waarvoor ik persoonlijk de huisarts zou bellen.

Maar: die ademhalingsstops vind ik wel 'afwijkend' van wat normaal is. Ik kan me ook goed voorstellen dat jullie je daar zorgen om maken! Een kindje dat hier al last van heeft en dan ook nog eens benauwd is door een verkoudheid is natuurlijk dubbelop. En juist door die combinatie zou ik wel goed contact houden met de huisarts.

Hoe is dat de afgelopen nachten gegaan trouwens? Controleren jullie nog steeds zo vaak? En is al bekend wanneer hij terecht kan voor het slaaponderzoek?

9. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    22 november wordt hij voor een dag opgenomen in het slaapcentrum dus gelukkig al redelijk snel! Controleren nog wel vaak maar niet meer zoals eerst sinds hij weer aan de nexium zit voor zijn reflux gebeurd het ook gelukkig veel minder!
    Ik krijg de Hap nog niet te pakken om even te overleggen ga zo weer eens proberen

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoe gaat het nu met de stops dan? Ik zou, zeker gezien de andere problemen, echt even bellen.

11. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    De stops zijn nu echt anders als we 'gewend' zijn, het zijn nu echt verkoudheid stopjes, ik heb ondertusse gebeld en ik word zo terug gebeld met wat te doen dus ben benieuwd!

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Bij de etos neusspray kopen. Altijd neusspray geven als ze verkouden zijn. Zo voorkom j een eventuele oorontsteking.
    Verder niet in de douche doen of stomen daar word het droog van en juist moeilijker om te ademen.
    Beetje luuf echt heel licht nauwelijks zichtbaar onder het neusje smeren.
    Ui op de slaapkamer. En een zakdoek besmeerd met luuf aan zijn bedje hangen.
    Op dit moment is eten niet belangrijk vocht binnenkrijgen is het belangrijkste.
    Heel veel beterschap en ik hoop dat er snel duidelijk heid is over zijn adem stopjes.

13. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Zijn ondertussen weer terug van de spoedpost! Het is geen rsv virus maar gewoon een 'zware verkoudheid' omdat hij nog wel vocht binnen krijgt & nog plasluiers heeft mochten we naar huis, stopt ie nou met drinken (doordat ie aan geen lucht komt) konden we terug komen, we hebben bexedyl druppels gkregen voor in zijn neusje, verder gewoon zetpil voor de koorst en dan zou hij het wel uitzieken!

14. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Sterkte met de kleine man, hopelijk knapt hij snel op!

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Misschien voortaan even de bijsluiter lezen voor je tips geeft? Luuf is niet bedoeld voor baby's onder de 6 maanden (kan ademhalingsproblemen veroorzaken!) Daarnaast mag het absoluut niet worden ingeslikt, dus onder het neusje smeren is ook echt not done!

TS:
    Uitje snipperen en onder het bed plaatsen, matrasje iets schuin zetten (dmv een handdoek, zodat de kleine man beter kan ademen), en gewoon neusspray vanaf 0 mnd gebruiken om de neusgaten open te houden. Heel veel beterschap daar!

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is erg vervelend. We hebben ook al 3 weken zwaar verkouden meisje met name neus. Helpt ook niks.
    Druppels xylo mag je week gebruiken maar..
    Wat beetje beetje hielp is alles doen dus echt zo doen:
    - ochtend en avond: luuf borst,nek,rug, voeten
    - elke 3 uur zoutoplossing doorspoelen
    - elke dag in bad met switzal eucalyptus 1 uur
    - neusdorkjes switzal eucalyptus
    - xylometazoline druppels 1x middag slaap 1x avond slaap 1x snachts
    - veel in de avond op borst laten slapen met opgetilde kontje

Breid je voor dat die neus verkoudheid weken kan duren!!

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Luuf mag baby indd niet op zijn handjes krijgen dus insmeren alleen onder kleding!!!!
    Neusspray met zout mag je gebruiken gewoon
    Xylometazoline maar week en max 3x per dag

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    En dan nog mag luuf, volgens hun eigen bijsluiter niet onder de 6 mnd... Is niet voor niets en met een baby die al ademhalingsproblemen heeft, zou ik het risico niet nemen.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke, dus dat gaat nu al weer wat beter? Ben ik blij om!

Wel ontzettend akelig dat hij nu zo verkouden is!

Verder helemaal met Rolinka eens, ook ik zou het risico niet nemen, heel veel beterschap gewenst met de kleine man!

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat ze het met arts had afgestemd want de arts heeft gezegt dat verkoudheid speelt dus ik denk dat luuf en xylo op advies van de arts.

Deel Deze Pagina