11 maanden slaap drama.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowy82, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Noah slaapt al vanaf 3/4 maanden door. Is altijd makkelijk gegaan om hem in slaap te krijgen, duurde nooit langer dan 15 min (konden natuurlijk altijd uitzonderingen zijn). De laatste 1 a 2 maanden is het toch echt een drama met slapen gaan en het word eigenlijk steeds erger.

We konden hem gewoon in zijn eigen bedje (in onze slaapkamer) leggen ff wat liedjes zingen en dan sliep hij. Op een gegeven moment werkte dat niet meer en was de enige manier om hem in slaap te krijgen om hem in ons bed te leggen en ik ernaast. Want liedjes zingen en hop hij sliep weer. Maar dat is nu ook alweer verleden tijd. Nu is het soms 15 min, soms 30 min en soms ook 1 uur of zelfs langer dat we hem in slaap proberen te krijgen. Krijsen en brullen is het bijna iedere avond. Ik moet hem soms echt goed vast houden om het rustig te houden en dan valt hij in slaap. Als ik dat niet doen, dan gaat hij recht op zitten en rond kruipen.

Iedereen zegt dat dit een periode is, maar vind deze periode wel erg lang, is al 2 maanden zo en het word alleen maar erger steeds. Lijkt me toch niet normaal dat een baby bijna iedere avond moet huilen en brullen voordat ze gaan slapen? En ja overmoe word i vanzelf wel als het langer dan een uur duurt om hem in slaap te krijgen .... Het ergste is dat ik het ook steeds moet doen en als ik dan denk dat hij aant slapen is en hij ziet mij weg gaan uit de kamer dan begint hij weer te brullen. Maakt niet uit of pappa daar nu wel of niet naast hem ligt.

2. chila

chila Niet meer actief

Hier hetzelfde. Een poosje bij ons geslapen maar kan nu niet meer zonder mij slapen. Wij hebben al van alles geprobeerd.
    Wat ik nu doe is toch het vaste avondritueel aanhouden. Dat houd in dat ze bij het eerste moeheidssignaal naar bed gaat. Ze gaat dan wel huilen, dan wacht ik 5 min en ga even naar haar toe. Dan wacht ik 10 minuten en meestal na een kwartiertje slaapt ze dan wel. Ik vind het zelf heel moeilijk maar heb gemerkt dat ze mij gewoon uitlacht als ik binnen kom dus moet nu wel doorzetten. Ze heeft nu al twee nachten, sinds we hiermee begonnen zijn prima geslapen!

Sterkte

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier een dame van 11 maand en en vanaf 8,5-9 maanden was ze moeilijker. Vanaf 1 of 2 september begon het hier.
    (Ze sliep met 6 weken door van 19 tot 3 en dat werd steeds langer tot ze met 10 weken doorsliep van 19 tot 6-6:30 uur.)

's Avonds gelukkig nooit geen probleem, maar wel meerdere keren per nacht wakker een mand lang. De laatste maand heeft ze ook nog 1 fles per nacht nodig gehad. Sinds enkele nachten heb ik het idee dat het een gewoonte geworden is in plaats van echt nodig. Dus nu laten we haar brabbelen als ze wakker wordt en dat gaat gelukkig goed. Ze accepteert het, gaat weer slapen en komt tussen 7 en half 8 uit bed.

Wat ik nu verder door wil voeren is meer voorspelbaarheid en regelmaat. Tot nog toe was op haar schema werken het beste, maar nu komen we wat in de knoei met het middagslaapje. Om 16 uur in bed en dan gaat ze meteen in haar nachtslaap over.
    Wil haar om 9:30 fruit geven zodat ze om 10 uur uiterlijk weer in bed ligt, haar er rond 12 uur weer uithalen zodat ze om 15 uur weer terug in bed kan.
    Omdat ze eerder moe was ligt ze nu 3 kwartier in bed, maar ze slaapt nog niet. Ik hoor haar regelmatig nog... 2 x het liedje van een kwartier afgespeeld. Maar goed, het is geen paniekhuilen, dus laat ik haar liggen om zelf in slaap te vallen wat meestal lukt.

Ik kies er soms wel eens voor om haar te laten huilen, maar dan weet ik wel dat er niet meer aan de hand is. Bij paniekhuilen of echt veel verdriet ga ik naar haar toe natuurlijk. En heel soms als troosten niet werkt kies ik er toch eens voor om het te laten gaan... als ik het zelf niet meer trek en onrustig wordt (ben zwanger van de tweede). Opvallend genoeg is het dan snel gedaan met het huilen en valt ze in slaap.
    Ik laat haar altijd in slaap vallen in haar eigen bed trouwens... om ervoor te zorgen dat dit geen vervelende plek voor haar wordt. Dus desnoods ga ik op een stoel naast haar bed zitten of ga ik naast het bed op de grond zitten. Gelukkig is ze voor 19 uur al echt moe en wil ze niets liever dan gaan slapen. Grootste probleem is hier het middagslaapje.

Deel Deze Pagina