Het huis van mijn oppaskindje

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik ben van mening dat je daar niks over kunt zeggen zo lang je er zelf niks aan zou willen doen. Maar jij wilt wel wat doen zeg je, dus zou ik dat gewoon eens aan geven bij ze. Je zou als er vaat staat op het aanrecht (wat er altijd staat zeg je al) gewoon eens kunnen beginnen daarover. Of ze het fijn zouden vinden als je dat op zou ruimen zodat het aanrecht weer ruim is. Dan hoor je wel wat ze er van vinden. Willen ze het niet, dan zul jij je daar bij neer moeten leggen, maar misschien vinden ze jouw hulp juist geweldig en gaan ze er heel positief mee om.

Wat een smerig huis betreft, tja de 1 is erg schoon en de ander niet. Ik weet niet hoe erg het is daar in huis, maar ik vind wel dat de "eisen" tegenwoordig erg hoog liggen. Een beetje rommel in huis of stof geeft echt niet natuurlijk, maar zodra je over de rommel struikelt, de maden over de grond kroelen en brrrrrrrrrrrrrrrrr, wat allemaal nog meer, tja dat gaat dan zeker weer te ver. ;) Ik ben zelf erg perfectionistisch ingesteld, maar heb dat gelukkig bij het huishouden iets los kunnen laten. Niet ieder vlekje hoeft meteen weggepoetst te worden, want hij zit er in de avond nog steeds wel en dan kan ik in 1x de hele vloer doen. Hier dus tegenwoordig wel eens wat kruimels en zand op de vloer die ik pas 's avonds op ruim. Heb er nog nooit een reactie op gehad trouwens. ;)

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Misschien eens gewoon een keer de vaat wegwerken/aanrecht opruimen en schoonmaken, en dan eens kijken hoe ze erop reageren? Dan heb je misschien een opening om erover te beginnen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh neee :$ Kruimels en zand op de vloer... Wat onwijs erg.
    Hoe hou je het vol?! Zal ik even voor je stofzuigen? :cool:

Ik keek even serieus over mijn laptop heen en zag een pluk kattenhaar voorbij komen zweven als tumbleweed door de ventilator :D You will love my house!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zolang ze nog niet door de voorselectie van 'hoe schoon is jouw huis' heenkomen zou ik me er niet mee bemoeien.

Hier overigens ook wel eens tot de conclusie gekomen dat t wc papier op is. Ai...gelukkig nog een benzinestation open, want keukenrollen hebben we hier niet.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ja, maar 4 jaar geleden was dat hier dus echt onmogelijk. Haha, en je wilt hier dus echt niet onder de kastjes kijken hoor, daar kun je tegenwoordig ook van alles tegenkomen. En weet je, het zal mij echt een zorg zijn.;)

Haha, en ventilatoren zijn idd geweldig om het stof van verborgen plekken tevoorschijn te toveren. Hier dan wel geen ventilator in huis, maar als de deur opengaat wil dit ook nog wel eens gebeuren hier, dus weet wat je bedoelt.

Bedoelde er dus eigenlijk meer mee dat niet iedereen even schoon is en iedereen zijn prioriteit ergens anders heeft liggen. Een huis hoeft niet altijd even spik en span te zijn, voor kinderen is liefde, voeding en aandacht het allerbelangrijkst. Of de vloer iedere dag schoon was of niet zal niet het belangrijkst zijn voor ze iig.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het eventueel ook een keertje zelf doen, maar er geen gewoonte van maken, tenzij zij er meer geld tegenover zetten.
    Uiteindelijk kom je daar als babysit, niet als poetsvrouw. En moet je hun kind ook nog wat entertainen bovendien (als je daar alles moet poetsen en afwassen, heb je daar quasi geen tijd voor).

Zelf als babysit waste ik desnoods dingen af die ik nodig had (een glas, bestek, ...), maar verder moesten ze het zelf maar regelen. Ik had een vast gezin en daar continu 2 drukke kinderen te entertainen. En niet dat het daar echt vuil was, maar meestal wel "een rommeltje".
    De ouders hadden een restaurant beneden en leefden vooral daar (en kwamen alleen boven om te slapen). De kinderen speelden echter vaak op 't appartement boven, zeker als ik er was.

Wat ik ook wel steevast deed, dat was 5 minuten voor ik naar huis ging de "leefkamer" opruimen samen met de kinderen (lees: de kinderen hielpen als ze daar zin in hadden ;)). Kwestie dat hun ouders niet over 't speelgoed struikelden. Het hoefde niet van de ouders, maar ik deed het met plezier.

7. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hier ook regelmatig (lees bijna standaard) vaat op het aanrecht.
    Ook in de hoeken stofpluizen met haar van mij. Vloer is bijna nooit leeg.

Mijn kindjes zijn schoon en gelukkig en ik heb wel wat beters te doen dan manisch met een doek/bezem en stofzuiger rond te rennen. Om de dag zuigen is meeeeerrr dan zat zonder dieren.

Zou eerder de tv uitzetten bij mijn oppaskindjes ;)

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb toen ik nog studeerde o.a opgepast bij een gezin ket 3 knd onder de 4. Die mensen hadden het echt heel druk, werkten omdat het moest en waren daardoor vaak niet aan het huishouden toegekomen voordat ik kwam. Ze gingen dan lekker samen weg en ik ruimde wat op. De kindertjes lagen vroeg op bed. Vooral de oudste vond het erg fijn om samen met mij zijn kamer netjes te maken. Even aandacht voor hem alleen en hij sliep er rustiger door. Als ik dan wanneer hij sliep beneden kwam deed ik de keuken helemaal netjes ( vaatwasser uit en inruimen enzo, het speelgoed allemaal opgeruimd, doekje over de tafels en de tuin netjes. Als er een wasmand stond vouwde ik dat vaak ook nog op. De eerste x toen ik dat had gedaan kreeg moeder tranen in haar ogen, ze was zo blij! Zag af en toe de bomen niet meer zegmaar... Ik vond het ook fijn, van 8 tot 12 tv kijken savonds is niks voor mij. Met andere woorden, ik zou gewoon wat gaan doen!

9. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Als het echt zo vies is dan zou ik er echt niet oppassen.. Bah! Wil je evt zelf aan de slag zou ik het wel netjes vragen.. Mijn huis is redelijk schoon maar niet altijd spik en span maar als iemand op mijn huis / dieren past, zou ik het echt niet tof vinden als een ander het doet zonder overleg..

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou zelf zoiets hebben als er wat gedaan is in mijn huis: Oei... was het zó erg?
    En dan de volgende keer er wel voor zorgen dat het iets netter achter bleef.... of dat die vaat dan wél weg is.
    Dat heb ik tenminste wel al met m'n ouders :p .

11. Islah

Islah Niet meer actief

XD.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Als ze het beide druk hebben met fulltime werken en daardoor amper aan het huishouden toekomen, dan zien ze waarschijnlijk de noodzaak van een ontzettend schoon huis niet zo in. Want als ze oppas kunnen betalen kunnen ze ook wel een huishoudelijke hulp betalen dek ik... Lijkt me dus ook niet dat ze het wel een goed idee zouden vinden als TS daar komt schoonmaken (tegen vergoeding), maarja, proberen kan altijd!

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Wij hebben ook een oppas, maar een hulp in de huishouding kan ik niet betalen (of nou ja: kan wel, maar dan kunnen we geen eten kopen ofzo :p )

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Misschien eens het aanrecht opruimen? Verder zou ik er niets van zeggen, als ik aangesproken word op m'n huishouden dan heb je een verkeerde aan me.
    (En ik ben er een die alles té schoon wil, behalve nu met die hitte;))

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou denk iets zeggen als 'Hee, ik zag X liggen, dat kan ik wel voor je doen als je wilt?' (Bijvoorbeeld de vaat of een mand met schone was), en dan kijken hoe ze er op reageren..

16. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou gewoon zelf wat gaan opruimen maar het niet als een probleem bij ze gaan aankaarten. Als je een keer wat stofzuigt zou ik aan het einde van de dag als ze weer thuis komen vertellen hoe je dag is geweest en dat je ook nog even hebt gestofzuigd omdat je het fijn vindt dat de vloer schoon is.

Ik persoonlijk vind het allemaal wel meevallen wat je omschrijft en merk inderdaad dat sommige huishoudens tegenwoordig wel heel erg schoon worden gehouden, ieder natuurlijk zijn keuze maar denk dat de ouders van jouw oppaskind het gewoon niet zo belangrijk vinden.

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik vind er nogal wat van dat je dit oordeel zo op internet zet zonder het gesprek eerst eens met hun zelf aan te gaan.
    Verder als het echt zo enorm erg is dan kun je er best eens over beginnen. Maar vergeet niet dat jou schoonmaak waarden en normen niet die van hun hoeven te zijn.

18. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik zou het huishouden 1x doen en Ik zou het bespreekbaar maken. Gewoon vragen of ze wel tijd hebben voor het huishouden. Of je eventueel kan helpen hierbij ;).

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zijn de kinderen gewassen en hebben ze schone kleren aan? Zo ja, dan zou ik me er niet mee bemoeien!

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Of ts het nu wel of niet sportief opvat, ik vind het erg flauw ;) Kan me een topic herinneren van nog geen week geleden dat iedereen het gezellig moest houden. Iedereen het roerend eens was en gezellig digi-ijsjes ging eten...

Tweede stuk ben ik helemaal met je eens. Niet dat iedereen de boel de boel moet laten nu maar ik vind het dus helemaal niet raar dat er zoveel mensen met een allergie ofzo zijn. Het immuumstysteem vervelend zich kapot.

Ts: gewoon even aankaarten of ze het fijn zouden vinden. Ik zou gewoon vragen, joh als ik tussendoor even tijd heb, zal ik dan even wat aanpakken of vind je dat niet fijn? Als ik fulltime zou werken zou ik het namelijk errug fijn vinden. Sterker nog, ik werk 2 dagen en ben al erg blij als mijn moeder dat wasje of klusje heeft gedaan waar ik gewoon niet aan toe gekomen ben :):D

Deel Deze Pagina