Het huis van mijn oppaskindje

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon iets heel kleins doen. Een vuile vaat afwassen of de stofzuiger er doorheen halen, maar niet alles op gaan ruimen en poetsen. Ik denk niet dat ze het echt niet kunnen waarderen als je zoiets kleins even doet. Ik zou me er verder niet teveel mee bemoeien

2. Islah

Islah Niet meer actief

Maar hulp in huishouding kan natuurlijk ook gewoon 2 uurtjes per week zijn, dat hebben veel ZP'ers ook dacht ik. Gewoon voor de dingen waar 2 werkende mensen anders niet aantoe komen, en de rest doen ze dan zelf.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    2 uur in de week is toch al gauw zo'n 100 euro per maand en dat is best veel geld voor 2 uurtjes in de week.

4. Verox

Verox Niet meer actief

Oei... Ik vind het niet meer dan normaal dat ik wat opruim en schoonmaak tijdens het oppassen.
    Ik zorg altijd dat het huis even netjes is als voordat de ouders het verlieten of nog wat netter. Ik doe het ook niet overdreven ofzo, maar het grootste deel van het speelgoed van de grond, opvallend vuil even bij elkaar vegen, alle vieze vaat verzamelen en afwassen.
    Hoop niet dat de ouders dat als belediging opvatten! Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht...
    Als ik daar tijd voor heb vind ik het een kleine moeite en het lijkt me voor de ouders fijn thuiskomen in een opgeruimd huis.

Als het echt heel erg uit de hand zou lopen zou ik waarschijnlijk op een omslachtige manier informeren naar de situatie. Koste wat kost voorkomen dat ik mensen beledig, en onze verstandhouding daarmee verpest. Mensen kunnen over het algemeen slecht tegen kritiek.
    Maar een helpende hand en luisterend oor aanbieden word meestal wel gewaardeerd.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Toen ik gastouder was bij mensen thuis ging ik regelmatig stofzuigen of de was strijken. Ook ruimde ik rommel op.
    Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je een soort van schoonmaakster wordt want daar ben jij tenslotte niet voor maar je kan op z'n minst een beetje stofzuigen en opruimen.

Wat je ook zou kunnen voorstellen aan de moeder is dat jullie samen een dagje of middagje het huis netter maken. Misschien ziet zij zelf door de bomen het bos niet meer en kan je haar een beetje helpen.
    Het lijkt mij voor het kind totaal niet prettig en ik denk ook niet dat het goed voor de gezondheid is als het daar zo vies is...
    Ik zou daar zelf ook niet fijn oppassen denk ik.. dat is toch smerig:(

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Geen idee of dit idee al aangedragen is: ik heb niet alle reacties gelezen...
    maar misschien kan je voorstellen om de kamer van het meisje eens "mooi" (lees: opgeruimd en schoon) te mogen maken samen met het meisje?
    Mijn dochter is nu ook 4 en is veel meer bezig de laatste tijd met op haar kamer spelen. Dat is echt haar domein...

Op die manier hou je het wel bij je taak (het kindje), breek je niet heel erg in in hun leven, en zo maak je voor het meisje het ook heel leuk en een fijne plek waar zij zich soms terug kan trekken en lekker kan slapen :)

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Tegenwoordig moet je zoveel ,ik denk dat ze de energie niet meer voor hebben.
    Zou dus ook de vaat doen aanrecht netjes maken,wat was verzamelen,beetje opruimen.
    Ik zou er iig heel blij van worden.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou misschien eens de stofzuiger er door trekken en de vieze vaat op één plekje verzamelen. Maar verder zou ik me er denk ik niet mee bemoeien. Het kamertje van het meisje misschien even wat "extra" opruimen samen met het meisje, dat vinden ze vaak leuk ook als je dat samen doet.
    Als je jezelf er echt aan stoort, misschien eens luchtig tussen neus en lippen door vragen of aanbieden of ze het fijn vinden dat je wat extra voor ze kan doen, dat dat geen enkele moeite voor je is. Is het antwoord nee, dan zou ik me er verder niet meer mee bemoeien en jezelf er maar een beetje overheen zetten.

9. Even vanuit de andere kant bekeken: ik zou het heerlijk vinden als ik thuiskom en iemand heeft wat kleine dingetjes voor mij opgeruimd. Dat zou mij dan weer energie geven om het zelf ook wat netter te houden... :) Niet dat het hier zo erg is als bij jouw oppas-adres, maar ik zou het ook wel wat netter willen hebben, mar omdat ik nooit weet waar ik moet beginnen laat ik het vaak maar liggen :)

10. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Sommige opmerkingen zijn weer van hoog niveau zeg..

Maar ik zou, als ik de oppas was, overdag er wel n x de stofzuiger doortrekken en jet hoognodige schoonmaken, je zit er bhv het kindje ook zelf in!

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou het overigens alleen maar fijn vinden als de oppas iets schoonmaakt/opruimt!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Helaas nog geen antwoord gekregen op mijn vraag? Ben ik toch wel heel erg benieuwd naar.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ehm.. Schone kleren niet altijd, maar ze knoeit heel veel, ik kan haar met schone kleren meenemen en dan smiddags met vieze kleding weer thuiskomen dus daar kan ik niks over zeggen.
    Ze is zelf ook af en toe wel vies maarja ze speelt ook heel veel.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik laat het maar even zo. Ik ruim iig de dingen op die ik/wij zelf gebruiken.
    Tot nu toe ben ik alleen maar actief met haar bezig en heb ik verder ook geen tijd gehad iets extra's te doen. Misschien wanneer het weer wat slechter weer is en we wat meer binnen zijn.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    beetje vreemde vraag mischien, maar ik lees over dat ze nog veel over de grond kruipt en op de grond ligt en nu dat ze veel knoeit? Is dat meisje wel helemaal normaal? Of hebben ze haar wel goed alles bijgebracht?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier dweilen ze ook regelmatig over de vloer hoor (en spelen onder de eettafel enzo). En knoeien zijn ze ook erg goed in ;).

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja ze is normaal! Knoeien is toch heel normaal met kinderen van net 4 jaar. Zelfs ik knoei nog regelmatig..
    Ze kan gewoon goed lopen enz. alleen met spelen bijvoorbeeld schuift ze regelmatig op haar buik over de vloer, zit op de vloer, duikt onder de bank om iets te pakken, enz.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook een knoeierd...en ik heb er een dat echt slordig is, ze is 8 jaar, dweilt over de grond heen, etc.
    Hier gaat echt wel vaak, zo'n 2x per dag een beker om, haal ik wel meteen weg maargoed mijn dag bestaat ook niet alleen uit poetsen natuurlijk haha
    2 Van de 4 zijn gewoon heel druk, en vooral in hun spel.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ik zal wel abnormale kinderen hebben dan haha, ik zit er echt van te kijken. Alleen de jongste knoeit hier wel want die kan nog niet goed eten. Mijn middelste is net 3 en die knoeit echt werkelijk bijna nooit, mijn dochter ook niet. Op de grond kruipen enzo gebeurd ook praktisch nooit.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier minimaal 3 x per dag een beker om, kleding is na een maaltijd vaak vies, onder tafel pelen op knieen buik, billen etc. op knieen op de grond met de treinen , auto"s etc. bijna elke 2 uur.

Dus schoon zijn ze hier om 10 uur meestal al niet meer.

Ik zou als oppas gewoon het gebruikte weghalen en evt wat extra opruimen, stofzuiger erdoor trekken en evt. samen met meiske haar kamer doen.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Zo zou ik het doen. Niet uit je eigen met kind kamer op gaan ruimen of een was draaaien. Je eigen zooi opruimen en hoogstens een beetje stofzuigen. Je weet helemaal niet hoe ze er tegenover staan. Kan zijn dat ze het druk hebben en het fijn vinden dat je dat doet maar het tegenover gestelde kan natuurlijk ook.
    Ik zou bijv not amused zijn als mn oppas ongevraagd aan mn was zit of gaat schoonmaken. Hoe goed ook bedoelt. Het zijn mijn spullen en ik vind het misschien prima om zo te leven. En misschien schaam ik me wel dood. Als iemand het op gaat ruimen dan kan dat verkeerd over komen/vallen.

Deel Deze Pagina