Ik kom voor mijn werk vaak ook bij mensen thuis)(zorg voor bejaarden) en als ik weet dat ze alleen wonen en het niet kunnen dan wil ik bv weleens een afwasje doen.. Maar wij hebben ook iemand die met haar zoon woont en daar liepen laatst beestjes over het tapijt wij moesten daar met dichtgeknoopte broeken enz naar binnen ja sorry maar dan vertik ik het te poetsen als iemand het zelf laat versloffen.. Maar in jou situatie als je er zelf de hele tijd inzit dan zou ik het wel aankaarten en evt. Aankaarten en aanbieden tenhelpen
Ik denk dat je moet inschatten of er echt een probleem is. Leidt het kind eronder? Schaad het de gezondheid? Als hetvantwoord ja is zou ik zeker zorgen dat er iets gebeurt
Precies 1 van de redenen waarom ik het niet ongevraagd zou doen. En ik zou het zelf ook niet prettig vinden, zonder overleg. Maar kaart het gewoon aan. Zeg niet dat je het vies vind, maar dat je begrijpt dat ze het druk hebben met een full-time baan en dat je best, als ze daar behoefte aan hebben, tegen vergoeding (als je dat wilt) wat taken wilt oppakken. Ik weet dat mijn zusje, die overigens heel schoon en opgeruimd is, het heerlijk vind dat de oppas uit zichzelf kookt en de afwas doet en als het nodig is de stofzuiger pakt.
Eens met bovenstaande.... Het huishouden.... Tsja, als het kind er onder leidt zou ik er iets van zeggen, anders niet. Ik zou wel zeker iets zeggen mbt het bed. Misschien kan je gewoon simpel zeggen dat je is opgevallen dat ze zoooo hard gegroeid is de laatste tijd, dat haar bed zelfs aan de klein kant is. Zal me niets verbazen als er binnen 2 weken een nieuw bed staat
Als het niet helemaal netjes is vind ik dat niet zo'n probleem, maar geen wc papier en fietsbanden in de kinderkamer vind ik niet kunnen. Ik zou denk ik ook gewoon beginnen met de keuken en de woonkamer. Misschien een gesprekje aanknopen. Liefs doris.
Ik ben ook wel eens wc papier vergeten...dan wrijven ze maar een billendoekje over de kont heen Andere dag weer een dag hahaha maar blijkbaar ben ik er makkelijk in
is het echt vies? of gewoon een rommel? en pas je echt alleen op het kindje? ik pas ook zo nu en dan wel eens op, en tsja een kindje maakt ook dingen vies, dus ik doe automatisch stofzuigen/afwasje etc. hij eet wel eens een koekje, en ik eet ook met hem tussen de middag dus dan heb ik zowiezo al vaat, kan ik de rest net zo goed meenemen.
nee dat gaat ze niet tof vinden heb ik t idee. mijn nicht is zelf ook heel smerig in t huishouden. echt te ranzig voor woorden. kan je zo het programma 'mijn leven in puin' op loslaten. écht écht goor. ze hebben 2 dochters en kinderbescherming staat regelmatig bij de op de stoep. ik wist eerst niet dat ze zo smerig waren. moest een Abraham pop hebben en zij zei op een verjaardag bij andere nicht, dat zij wel 1 heeft. ik met mn stiefma erheen en toen we naar binnen liepen begon bij mij alles te jeuken. hun kleine meid (toen hadden ze er nog maar 1) speelde op de vloer, voor zover dat mogelijk was want je brak overal je nek. ze zat popcorn te eten (smorgens 7u!!!) en het konijn liep los in huis met alle gevolgen van dien. zaten keutels in het bekertje van de meid die er doodleuk uit ging drinken en moeders pas wat deed toen ze zag dat wij het hadden gezien. ze hebben ook een hond, deze donderde van de trap af omdat die helemaal vol lag en de hond graag wilde zien wie er aanbelde. lag ergens een koekje op de grond, half aangevreten. trust me die lag er echt wel langer dan 1 dag. vol met haren en zand en iell bah als ik er weer aan denk sta ik alweer te kokhalsen. dat meisje pakte het koekje op en nam een hap waarop ik en mn stiefma aan het kokhalsen waren en het koekje hebben afgepakt en een prullebak zochten om het weg te gooien. moeders kwam weer beneden(was naar boven gelopen voor de abraham pop) en nam het koekje aan, veegde t wat af en gaf het weer doodleuk aan haar dochter.... en zij wil absoluut géén hulp. helaas schijnt ze nu (van horen zeggen) zwanger te zijn van een 3e.... ik vidn het zó vreselijk en kan gewoon niks doen. ze hebben met hele familie al eens dat huis leeg getrokken en schoongemaakt maar halvewege heeft ze iedereen eruit getrapt en ze wil geen hulp
Hmm zoiets opperde oma hier ook vandeweek. (Dochterlief past nog net aan in d'r peuterbed.. Ze is net iets groter dan een meter dus het past nog wel) En buiten dat er een nieuw bed gepland staat voor haar verjaardag (maar dat kon ik moeilijk zeggen met dochter ernaast) slaapt ze altijd overdwars met d'r voeten uit bed of omhoog tegen de muur. Geloof niet dat ze last heeft van ruimtegebrek. Maar goed.. Eind september dus Bed is al uitgezocht en al... Ze heeft zelf ook al gekeken onbewust Laatst in een meubelzaak en toen heeft ze een hele tijd op dat bed gespeeld... En sinds die tijd is dat wel d'r nummer 1 keuze.. Dus dat komt goed Toch klinkt het raar... Bijna 6 en nog in een peuterbed. Maar ze is dan ook met stip de kleinste van de klas. Met enige regelmaat denken zowel volwassenen als kinderen dat ze net op school zit ipv dat ze naar groep 3 gaat na de vakantie
Hier spreekt iemand die geen held is in het huishouden hoor.... Ik heb drie honden stofzuig elke dag en dweil elke dag maar toch blijft er een berg haar ronddwarrelen waar de joingste doorheen kruipt. De douche mag wel weer eens een goede beurt gebruiken evenals de keuken en de ramen Kids gaan elke dag onder de douche, krijgen elke dag schone kleding aan, soms 2 maal daags als het nodig is, ik hou de was bij, ze krijgen elke dag vers eten....... Maar toch..het is hier altijd een chaos hoe hard ik ook mijn best doe! Ben gewoon geen huishoudtalent vrees ik..
Update: Gistren was het huis erg schoon en opgeruimd moeder vertelde me dat ze zwanger is ( nu 13 weken) en dat ze zich laatste weken echt ziek had gevoeld en nu weer fit was. Dus waarschijnlijk had het ook daar wel mee te maken. Het is no steeds niet het meest schone opgeruimde huis maar het is in iedergeval niet meer echt vies.
nou het feit het vies is en hun n full time baan hebben vind ik al veel zeggen misschien geven ze de aandacht liever dan aan het kind dan het opruimen wat ik misschien dan ook weer kan voorstellen ik zou er niks over zeggen het is hun huishouden en aan hun om er wat mee te doen als het je zo frustreerd vind of vies kan je misschien ook zelf beginnen laat je de andere kant van iets zien wie weet helpt het