dweilen vond ik eerst erg vervelend en deed ik niet zo vaak. Nu met een kruipende baby moet ik helaas om de dag dweilen. Voer de vloerverwarming hoog op en als ik klaar ben is de helft van het huis alweer droog. 5 min werk eigenlijk. Ramen zemen. Sinds de doeken van Jemako is dat gelukkig geen grote klus meer. Badkamer soppen heb ik echt de grootste hekel aan. Zeker omdat hij niet echt superschoon is door de vorige bewoners. Ben blij als er een nieuwe badkamer in zit.
Dweilen vond ik ook altijd een rot klusje, maar sinds ik mijn stoomreiniger heb is het zo gedaan en kost het veel minder moeite. Waar ik een hekel aan heb: Stipt op 1.. strijken en vouwen Ook de badkamer schoonmaken En de ramen
Kasten opruimen. Welke kast, op welke verdieping je ook opentrekt alles is zo naar binnen gemieterd. Ik ben een vrij oppervlakkig huishoud typje 😉
Euhm... Best veel eigenlijk: Strijken (doe ik niet) Ramen zemen buiten in de winter (ik haat kou) Keukendeurtjes poetsen (matzwart + veel licht erop = geen eer zien van je werk) Badkamer (zo klein dat je jezelf in de wegloopt met poetsen ) Afzuigkap poetsen De 2 Combiovens poetsen En verder valt het wel mee
Strijken besteed ik errgggg graag uit. Badkamer vind ik ook niet leuk maar meer omdat ik het idee heb dat die badkamer altijd maar even schoon is
Gevouwen was in de kasten leggen. Geen idee waarom maar ik haat het zo erg. Strijken ook maar daar begin ik niet eens aan.
Ramen wassen en de was opvouwen. Binnen een paar dagen ligt het weer in de was. Vaatwasser uitpakken vind ik ook stom.
Strijken vind ik juist leuk! Heerlijk voor de tv met Netflix aan De ramen.....De buitenkant heb ik al zeker een jaar niet gedaan
Ik heb ook voornamelijk een hekel aan dweilen. De vloer word ook altijd zo snel weer vies en vlekkerig als er weer overheen gelopen en geknoeid word, ookal lopen we op sokken thuis. Maar vind het altijd wel fijn als het weer gedaan is.
Ramen en gevels. Ik vergeet standaard de voor en achtergevel te doen. Meestal neem ik deze alleen mee met de voorjaarsschoonmaak.
Stijken. Ik begin er niet aan. Als vriend iets gestreken wil.hebben mag hij het mooi zelf doen. Op nr2 Ramen wassen. Eigenlijk moeten ze weer maar heb nu het excuus dat ik niet mag ivm de zwangerschap. 😁
Strijken. Mijn vriend draagt een pak dus overhemden. Gelukkig zijn ze strijkvrij, koste wel wat maar scheelt een hoop werk.
Met stipt op 1: afwassen, en nu het koud is al helemaal aangezien het in de keuken afkoelt tot een graad of 14/15. (Zit geen deur tussen de gang en keuken +slecht geïsoleerde buitenmuur)
Wat ik echt een super stom klusje vind is de vaatwasser in en uitruimen... Denk nog vanuit m'n jeugd ofzo toen had ik er ook al een hekel aan 😂 Verder ben ik verwend met een huishoudelijke hulp dus afgezien van elke dag koken/keuken opruimen/schoonmaken, de was, stofzuigen en de wc hoef ik niet zo veel te doen