Menstruatie pijnlijker bij ouder worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vraagje, hebben meerdere dames dit?

Ik heb PCOS en kreeg meestal maar 2 a 3x per jaar een heel lichte menstruatie (1 of 2 dagen). Wonder boven wonder ben ik toch in de eerste ronde zwanger geworden, spontaan.
    Na mijn bevalling heb ik een tijd een spiraal gehad en geen menstruaties. Ivm pijnkl is de spiraal er sinds maart 2016 uit en gebruik ik niks (condooms). Vanaf augustus 2016 word ik opeens iedere maand ongesteld. Laatste keer zat er een week of 6-7 tussen. Op zich niet heel vreemd, want mijn moeder, ook PCOS, kreeg op haar 40e, na de geboorte van mijn zusje, opeens maandelijks menstruaties.

Wat ik wel vreemd vind is dat het nu opeens anders pijnlijk is. Voor ik zwanger werd had ik de eerste dag lichte krampen, nu voelt het steeds als een soort mini-weeën, stekend en borend. Het is iedere maand ietsje erger. Het is wel uit te houden, maar ik vraag me toch af of dit met leeftijd samen kan hangen. Ik weet wel dat je, naarmate je ouder wordt, zwaarder bloedverlies kunt krijgen. Maar van meer pijn heb ik eigenlijk nooit gehoord. Ik word 35.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.314
    113
    Geen pcos maar ken je andere klachten wel.
    Sinds de geboorte is het steeds erger, langer en meer pijn. Voel ook duidelijk de eisprong en heb daar een paar dagen last van, voor ik ongesteld met worden krijg ik al wat kramp en het blijft zeuren. Op de dag zelf en dag later buikpijn en misselijkheid. Dan heb ik het trouwens nog niet gehad over mijn humeur.

Ik ga er wel mee naar de huisarts omdat de klachten erger worden en ik ook echt standaard heel moe ben. Mijn buik blijft gevoelig als je er op drukt. (Moet je dan ook niet doen denk je dan maar kan me niet voorstellen dat het hoort)

Zodra de nieuwe vrouwelijke arts er is maak ik een afspraak.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik weet niet of ik eisprongen heb. Ivm pcos.

Misselijk en andere pms-symptomen heb ik niet. Gelukkig nooit gehad.
    Echt alleen vroeger lichte kramp, en nu dus echt steken/trekkend gevoel.

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Absoluut!!... owly het is net of het mijn verhaal is wat je schrijft.

Meestal ben ik goed te doen na de menstruatie tot de eisprong(die ik opeens na de 'bevalling' opmerk, terwijl ik 2 jaar er heel intensief mee bezig ben geweest en nooit heb kunnen ontdekken) en erna, vreselijk! Begint met erg last van de borsten snel gevolgd door een pesthumeur. Rugpijn, buikpijn, de hele mikmak. Tot de menstruatie wat veel meer is, veel pijnlijker. Leef 2 dagen op feminax en lig minimaal 1 dag,overdag, een aantal uren op bed, en geloof me, dat is niks voor me!;)

Ik heb overigens geen Pcos(denk ik)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.314
    113

Misschien tijd om alles na te laten kijken als het zo veel pijn doet.

Marjolein de een schijnt er meer last van te hebben dan de ander maar het lijkt of ik meer dagen last heb dan geen last. Ben jij ook zo moe? Gisteren kon ik mijn ogen om 20.30 niet eens open houden.

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik nooit echt last gehad van hormonale klachten rond eisprong of menstruatie. Na de geboorte van onze dochter is dit absoluut toegenomen!!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Nee juist niet. Ik vind het steeds minder pijnlijk en vervelend worden.

Slechts 1 dag dat ik me minder fit voel. Maar 3 dagen bloeding en weer klaar. Maar goed...ik ben nu al 38.
    Mijn moeder ging pas met 56 de overgang in. Ik hoop ook pas zo laat.

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hoi, hier bijna 35 en 4 zwangerschappen ( 2 kindjes en 2 curretages) en merk nu wel dat ik meer en langer dingen voel...rondom ovulatie al veel buikpijn, steken, soms twee dagen lang steken. en rondom en met menstruatie zelf soms heel veel vloeien idd.

heb idee dat korter word, soms 28 dagen ,maar soms ineens 26

geen voorbehoedmiddel overigens

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja veel pijnlijker en heftiger, om gek van te worden. Ik heb de Novasure behandeling gedaan en nu nooit meer last, had ik véél eerder moeten doen! 😐

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik hoop juist véél eerder, ben je er maar vanaf. 😅

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Nou, dan heb ik nog wel even te gaan als ik op mijn moeder lijk...ze was 61 toen ze in de overgang kwam, en haar moeder kreeg haar jongste kind op haar 47e...

Deel Deze Pagina