Het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Teddie, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik had ook dit probleem...
    plus dat mijn man niet wist wat hij kon doen als hij thuis was en ik was werken, dus heb ik een schoonmaakschema opgesteld. iedere dag een beetje en zo blijft het toch netjes! Er schieten weleens wat dingetjes bij in, maar dat doe ik dan meestal een dagje later als ik wat meer tijd heb.
    Mijn dochter doet geen dutjes meer en is erg aanhankelijk en kan moeilijk zelf spelen, dus dat maakt het nog al eens lastig om ff door het huis heen te rauzen..

maar dit is ons schema:

Elke dag moet in elk geval na het avondeten de keuken netjes zijn en de afwas gedaan zijn.
    ook probeer ik elke dag mijn was bij te houden want heb weinig plek om het te laten.
    de wc doe ik ook elke dag, alleen de dagen dat hij op het schema staat doe ik ook de muren enzo rondom schoonmaken met bleek.

ma: hok hamster schoonmaken
    wc schoonmaken

di: beneden stofzuigen
    beneden stoffen
    plantjes water geven ;)

wo: boven stofzuigen
    boven stoffen
    wc schoonmaken

do: beneden stofzuigen
    beneden dweilen

vr: boven stofzuigen
    boven dweilen
    plantjes water geven

za: wc schoonmaken
    douche schoonmaken
    beneden stofzuigen
    beneden stoffen

zo: beneden stofzuigen

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ben je fulltime huismoeder?"

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik voel me nu echt een enorm slechte huisvrouw als ik dit allemaal lees.....
    Ben echt maar heel weinig bezig in het huishouden, opruimen overdag daar begin ik al helemaal niet aan want dat heeft totaal geen zin. Op psz-dagen (maandag en donderdag ochtend ) dan pak ik de woonkamer en slaapkamers aan en verder heb ik maar 3 wassen in de week, snap echt niet hoe jullie aan zoveel was komen, elke dag wassen?Ik krijg mijn trommel echt niet zo vaak vol wat doe ik verkeerd?
    Verder vind ik de WC 2 keer per week echt wel voldoende en de douche 1 keer per week.....ik snap echt niet hoe je het volhoud om elke dag de douche te doen, de keuken zo'n poetsbeurt te geven enz.....
    Wel stofzuig ik elke avond, dan ruimt hubbie samen met dochter de speelgoed op en ondertussen doe ik de vaatwasser inpakken en keuken schoonmaken (is dan vaat wegwerken en een lapje over het gasfornuis en aanrecht echt niet meer) en daarna gaat er een stofzuiger over de beneden verdieping, 1 keer per week alle banken en dingen aan de kant maar echt niet vaker...

Ik merk wel dat ik echt gewoon grof gezegt schijt heb aan het huishouden, vind het veel belangrijker om mn dochter bezig te houden en dingen te doen die ik echt heel leuk vind. Heb echt niet omdat ik no eenmaal hele dagen thuis ben als thuisblijfmams dat ik ook hele dagen moet staan peotsen....vind het nl vreselijk werk.....doe wat ik echt vind dat moet maar meer echt niet....

Heb echt respect voor mensen met zoveel dicipline dat ze elke dag iets doen en ook altijd zich aan zo'n lijstje kunnen houdenm heb ik ook wel es geprobeerd... Lukt mij echt niet om dat lijstje te volgen....knap hoor van jullie allemaal!

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hahaha leuk topic dit om te lezen

hier eigenlijk heel simpel ik heb 5 kinderen

allemaal helpen ze mee met kleine dingetjes bijvoorbeeld: afwas naar de keuken brengen tafel schoonmaken met een doekje de oudste 2 vegen na het avondeten dus ook destiney van 2 jaar maakt de tafel schoon met een doekje en brengt haar bordje naar de keuken

de was doe ik zelf maar alisjha en kimberley en Angélina helpen mama mee met vouwen (ze vinden dat nog leuk ook :confused: :D ) en ze zijn er beter in als mama :( ook destiney mag meehelpen vouwen die geef ik meestal de washandjes en handdoeken en verbaas je niet maar ook zij vouwt behoorlijk goed voor haar leeftijd

als de kinderen iets knoeien ruimen ze het zelf op dus ook destiney, en speelgoed waar niet mee gespeelt word word eerst opgeruimt alvorens er ander speelgoed gepakt word

de kinderen liggen er bij mij allemaal voor 8 uur in de een iets vroeger als de ander natuurlijk, maar om 8 uur liggen ze op bed (tijdens school)en dan ga ik stofzuigen afwassen en dweilen en wc schoonmaken en uitrusten

groetjes nathalie

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik werk ook met een soort van schema. Ik doe elke dag 's avonds als Emme in bed ligt een halfuurtje tot een uurtje wat. Ik werk vier dagen (wo vrij).

Ma - strijken
    Di - wc's schoonmaken
    Wo -beneden zuigen en dweilen + wassen draaien
    Do - badkamer
    Vr - strijken
    Za - wassen draaien
    Zo - boven + alle trappen zuigen.

Keuken maak ik elke dag na het eten schoon (aanrecht + fornuis). Eens in de twee weken ook de fronten.

Ramen lappen etc doet mijn man.

Ik heb geen hekel aan het huishouden en vind het niet erg om s avonds na mijn werk nog ff wat te doen.

Pim

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

kdoe gewoon alles eigenlijk automatisch.. heb er geen schema voor.. maar stofzuigen word er elke dag gedaan en doe ook alles alleen.. (mannetje zegt altijd: dring me niet zo op! ik doe het wanneer ik er zin in heb!) maar dan kan je weken wachten;)

en afwassen doe ik altijd meteen als ik vaat heb gebruikt.. want kheb een open keuken.. kwil niet de hele dag vaat zien op mijn aanrecht

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier nog zo een :rolleyes:

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik doe alles smorgens als Joey slaapt, smiddags boodschapjes doen, was gaat tussendoor. Strijken doe ik eigenlijk niet, tenzij het er niet uit ziet. alles gaat vanaf de droger zo hup gevouwen de kast in.

Smiddags is voor mama!

9. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Nee ik ben geen fultime huis moeder maar ben wel vaker thuis dan op het werk.
    Ik werk partime in de thuiszorg,16 uur in de week.
    En mijn werktijden zijn prima te combineren met de zorg voor mijn zoontje.
    Dus ik hou ook genoeg tijd over voor het huishouden.
    Maar ik ga nu ook een schema maken van hoe ik het wil gaan doen.want dat is bij mij wel nodig merk ik.

Maar nu ik zwanger ben ben ik vaak moe dus probeer iedere keer een beetje te doen.

Doei Teddy.

Deel Deze Pagina