Het huishouden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Xannetje, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik doe trouwens veel dingen zsm nadat het 'vies' is geworden. Voor mijn dochter er was, deed ik het bad en de douche bv eens in de week, nu sop ik het bad en de douche meteen uit met spons + groene zeep nadat ze in bad is geweest. Dat doe ik dus zo'n 3x per week snel (10 minuutjes voor douche en bad samen), zo krijgt het niet de kans écht vies te worden en hoef ik nooit op handen en knieen te schrobben ;) Verder scheelt het al als je gewoon even een stofdoek over alles haalt en spiegelde oppervlaktes schoonmaakt met wat Glassex; werkje van niks, maar duidelijk resultaat. En wederom wordt niks dan écht vies, dus onnodig om met een klotsende emmer sop het huis door te vliegen. Keuken doe ik iedere avond, aanrecht netjes maken en eens in de week een doekje over de buitenkant van de kastjes.
    Al die kleine klusjes samen klinken als heel veel, maar ik ben nu eigenlijk nooit heel bewust bezig met 'het huishouden', alleen stofzuigen en dweilen kost echt wat tijd, de rest hou ik telkens snel bij waardoor 't dus de kans niet krijgt vies te worden. (Wc is bv ook makkelijk; gewoon wc-eend erin, borstel erdoor, zeem met allesreiniger + water (heb ik opgelost in plantenspuit) erover, klaar! Doe ik ook 2 a 3 keer per week (niet altijd met wc-eend), en dan blijft 't gewoon schoon; ik zit er nooit met een emmer sop te boenen).

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

soms is het echt zoeken hoe je het aangaat pakken, want als ze slaapt moet je ook even rusten.. en om jezelf denken ipv als een idioot door huis te vliegen.. maar mijn ervaring is in middels na een paar keer met mijn handen in het aar te hebben gezeten..
    probeer iets uit.. zoek..
    en zoekt en gij zult vinden..

3. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Het is inderdaad een hoop gezoek! Maar ik ben allang blij dat ik dus duidelijk niet te enigste ben met deze puzzel...

Ik vind het niks om haar iedere keer op bedje te leggen.. wij hebben vaste momenten dat ze op bedje gaat en tussen die tijden slaapt ze uiteraard ook maar of in de kinderwagen soms in de box en anders lekker op de arm.
    Gelukkig sliep ze gisteren ook weer lekker in haar bedje! En momenteel ligt ze ook lekker te slapen!! Dus ik ben alweer enorm trots.. Maar ja op zulke momenten vind ik het inderdaad ook lekker om even niks te hoeven!

Meerdere zeiden niet te veel spulletjes neer zetten.. Dat is hier niet echt een optie. We zijn momenteel inwonend bij mijn moeder want ons huis zijn ze aan het bouwen daar kunnen we waarschijnlijk in februari in dus tot die tijd zitten we hier. Ik kan moeilijk al ons moeders spulletjes weg halen.. Dat vind ik niks. Ze is bijna nooit thuis dus heel veel helpt ze niet. Is niet erg want wij maken natuurlijk het meeste vies.

Ik heb me er nu al een beetje bij neer gelegd dat het nu eenmaal wat viezer is voortaan.. Alleen dagelijks stofzuigen mis ik wel en dat probeer ik wel iedere dag te doen.. Maar helaas iedere keer als de vloer schoon is is dat hooguit voor 20 minuten.. We hebben een golden retriever en hij is ontzettend in de rui.. ik kan borstelen wat ik wil maar hij laat gewoon een spoor na van waar hij loopt.. dat is erg vervelend maar het hoort er ook maar even bij..
    Ik ga trouwens maar wel van die vochtige poetsdoekjes halen! Dan is het hopelijk wat sneller schoon te maken allemaal..

Iedereen bedankt voor het mee denken en natuurlijk zijn alle tips nog steeds welkom!

Pff wat een puzzel zeg :p

Deel Deze Pagina