Het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooni, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahaha nou als ik dit allemaal lees dan schaam ik mij diep.... jeetje zeg, waar halen jullie uberhaupt de tijd vandaan om zoveel te doen! Om nog maar te zwijgen van de zin...

2. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Bij ons thuis gaat iedere dag de stofzuiger door het huis, maar dat moet ook wel met drie katten en een kruipend kind...

En in het weekend doe ik altijd de rest van de huishoudelijke klussen, aangezien ik de rest van de week werk, behalve op woensdag- en vrijdagmiddag, maar die tijd is echt speciaal voor de kinderen.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik doe iedere maandag grote schoonmaak dus doekje over de kasten, plantjes water geven, tafels schoonmaken, stofzuigen, dweilen, wc, enz enz... en na maandag doe ik om de dag stofzuigen en nog 1x dweilen maar dat ligt er maar net aan want als ik bv voetafdrukken ziet op mijn laminaat ( bv doordat het buiten geregend heeft ) dan dweil ik vaker... De wc doe ik iedere dag.. en de ramen doe ik min 1x pw maar als het geregend heeft en de zon schijnt weer dan kan ik me zwaar irriteren aan alle druppels op de ramen dus dan doe ik het vaker hhihiihihi ... ach ja ... :D

En ow ja mijn mannetje doet de was :) ... dit doet hij namelijk omdat hij het zelf wilt want toen hij met zijn vorige vriendin had gebroken ( al 8 jaar geleden maar goed ) toen moest hij het daarna zelf doen en heeft dit dus tot op de dag van vandaag nog gedaan, ik weet ook niet hoe je moet wassen :oops: :) :) :)

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    1x in de week doe ik de grote poets(meubels verschuiven alles met nat dweilen keuken kastjes afvegen alles stofvegen), 1x in de week doe ik de strijk.
    was en droog iedere dag ook wel een wasmachientje.
    de ramen doe ik om de 2 weken als het mooi weer is.
    de badkamer en de wc worden dagelijks gedaan zo ook het stofzuigen en dweilen met de franse slag.

en idd heeeeeel veel opruimen vooral van speelgoed dan.

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Haha ja hoor heb daarnaast ook nog een fulltime baan. Ik woon niet zo groot dus dat scheelt ook een stuk. Ben met soppen en stofzuigen met een uurtje klaar.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    elke dag:
    stofzuigen
    dweilen
    wc 2 x
    tafels, kozijnen en tv afdoen met een doekje
    keuken elke dag
    leren bankstel af doen

elke vrijdag:
    beddengoed verwisselen (zomertijd 2x per week)
    2 wassen draaien en zondag nog 2 wassen draaien
    stofzuigen
    dweilen
    alles afdoen met een doek
    koelkast, gasfornuis en onder gasfornhuis, keukenkastjes en magnetron
    badkamer soppen
    wc soppen

maandag strijken

elke maand
    ramen zemen
    binnen keukenkastjes
    koelkast van binnen

om de 6 mnd:
    tapijten wassen in de tuin
    gordijnen wassen

dat was het zo'n beetje

7. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Mijn hemel, wat een smeerpoets ben ik in vergelijking met de meeste van jullie :( We doen hier eigenlijk maar wat. Het is hier geen smeerboel, maar wat de meeste van jullie in 1 week doen, dat redden wij hier nog geen 1 x per maand :oops:

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahhaa precies mijn idee Lia!

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Poeh, ik voel me ineens een hele luie huisvrouw. Ik stofzuig iedere dag ivm 2 honden en de afwas doe ik meestal ook dagelijks. (staat er weinig laat ik het lekker staan tot de volgende dag) Verder stof ik af als ik zie dat het nodig is. Soppen met een emmer en een doekje doe ik eigenlijk nooit, lang leve de glorixdoekjes. Grote klussen als ramen zemen en de badkamer doe ik als ik er zin in heb (en dat is niet vaak)

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het lijkt heel veel hoor meiden maar dat vast best mee.

de klussen op vrijdag ben ik een 2 1/2 uur klaar en de dingen op een gewone dag in een half uur.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik ben nog vergeten dat ik ook elke 6 mnd de kussen en de dekens was...

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik zet gewoon 1 keer in de maand de hogedrukspuit aan in huis.
    Dan spoelt alle troep vanzelf weg.

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

hahahah :) .... Goede tip :D .... :)

14. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    elke maand ramen zemen? :rolleyes: wij doen het(mijn man ;) hihi) 2 keer/jaar.waarom zo vaak, roken jullie misschien binnen?

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    rahella kun je nog wel naar buiten kijken dan? hehe..
    Worden ze niet vreselijk vuil dan van buiten..binnen valt altijd wel mee (tenzij je kids heb die met hun plak handen er aan zitten) maar buiten is zo vies!

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    O als ik dit zo lees schaam ik me bijna. Wij hebben een poetsvrouw die alles doet. Gewoon boven en beneden en dan elke keer nog 1 ding extra (dus keuken grondig, deuren afnemen, washok uitmesten etc).

En we hebben ook iemand die eens in de 6 weken alle ramen komt wassen :oops:

Verder halen we zelf dan in het weekend nog een extra lapje door de WC en een stofzuigertje hier en daar, maar verder doen we zelf niet veel meer. Vind het heerlijk! We werken nu wel nog allebei fulltime, dus dat scheelt wellicht. Straks werken we beide 32 uur, dus zullen we met kindje wel wat meer zelf doen.

17. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    nee, echt niet, :( .

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb mijn ramen 2 weken geleden gelapt..en ze zijn nu alweer vreselijk smerig van buiten :)

19. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    misschien woon je in een echt drukke straat? veel autos, etc?ik geloof jou best maar bij ons is echt niet nodig(gelukkig :D ).

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik doe elke maand mijn ramen omdat het snel ves wordt. En me zoontje vind het leuk om naar buiten te kijken en dan zie je hand en mond afdrukken op de ramen.

en wij roken niet

Deel Deze Pagina