Soms vraag ik me wel eens af wat ik mijn peuter kan geven bij bepaalde kwaaltjes. voor de mama’s die ook wel wat willen uitwisselen voor hun peuter of kleuter. Tips willen of juist tips willen geven start ik dit topic! Ik begin meteen: wat geven jullie juist wel of juist niet bij jullie kindjes met keelpijn en hoesten?
Ja, allemaal gedaan maar lijkt weinig te doen eigenlijk. Ik ga de kamille thee maar weer eens proberen!
Thee is juist niet goed. Warme dingen prikkelen de hoestprikkel en irriteren de keel . Ook met honing. Water uit de koelkast. Verdoofd de keel en slinkt waardoor ze minder ook hebben.
Ik kreeg bij 3 verschillende drogisterijen het advies om Vinceel te gebruiken dat is een spray. Het is homeopatisch. Ik ben benieuwd!
Ik gebruik eigenlijk nooit huis/keuken/zelfzorg middeltjes voor kleine kwaaltjes. Tot nu toe ging alles vanzelf weer een keer over Alleen om vlekken te verwijderen, die gaan niet altijd vanzelf weg helaas OK, en havermout bij de waterpokken, sudocreme voor rode babybillen, lanettecreme bij eczeem, dat is het denk ik. Maar ik doe niks met cremes tegen blauwe plekken en dat soort dingen, vind het altijd wat overbodig. Hoesten ook niet.
Boter erop wanneer ze gevallen zijn of gestoten ivm tegen gaan zwelling. En de tip waar ik vorige week erg blij mee was: kleding zat onder aardbeienvlekken. Normaal krijg ik dat er niet uit. Kokend heet water er over gegoten en t lost direct op. Top!
Bij bulten stoten creme. Hij had een mega hij op zijn hoofd en met een dag de helft minder. Naast dat het echt werkt is het rustgevend voor hem. Verkoudheid/ hoesten. Luuf onder de voeten en borst/rug. Een ui heel fijn snijden en naast zijn bed zetten. Lanette crème en vaseline voor eczeem. Verder niks bijzonders.