Het I mijn schoonfamilie-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door MotherMary, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik hoef niet per se twee weken met m'n schoonmoeder in een vakantiehuisje 😁 Maar dat komt gewoon omdat we daar andere ideeën over hebben. Ligt dus niet aan haar of aan mij, dat matcht gewoon niet lekker. Maar afgezien van dagen achter elkaar op elkaars lip zitten, ben ik dol op haar en zij op mij. En ook met de rest van het schoon-gezin kan ik goed overweg. Ze is een lieve moeder en schoonmoeder en een fantastische oma.

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Volgens mij hebben wij dezelfde schoon ouders :D.
    Iedereen heeft zo zijn goede en slechte kanten uiteraard ik dus ook ;)maar zou precies het zelfde over ze typen haha.....

3. Feilo2015

Feilo2015 Lid

22 mei 2015
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben ook erg blij met mijn schoonfamilie. Altijd al geweest (natuurlijk zijn er wel eens irritaties, maar dat heb je met iedereen wel eens).

Mijn man is in mei overleden, en mijn schoonfamilie staat onvoorwaardelijk en dag en nacht voor ons klaar, ondanks hun eigen grote verdriet. Een maal per week gaan onze dochters uit logeren zodat ik bij kan tanken, ze worden regelmatig opgehaald voor een leuk dagje uit, en ze staan direct klaar als er hulp nodig is.
    Bijvoorbeeld vorige week toen onze nieuwe vloer gelegd zou worden, dit kon volgens het bedrijf over de plavuizen heen, maar toen het eenmaal zover was weigerden ze dit omdat de plavuizen niet vast genoeg lagen. Heel de woonkamer leeg gehaald de dag ervoor, dus ik zat met mijn handen in het haar. Binnen een uur stond mijn schoonvader op de stoep en heeft hij samen met een vriend van me de plavuizen eruit gesloopt waardoor we twee dagen later alsnog onze nieuwe vloer hadden.

Dit zijn maar een paar voorbeelden maar ik draag mijn schoonfamilie op handen.

4. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik heb een hele lieve schoonmoeder, maar die woont aan de andere kant van de wereld.....

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Heb ik ook dezelfde schoonouders? ;) ik heb een goede band met mijn schoonfamilie, geen geruzie en gedoe. Heerlijk!

6. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Hier ook erg lieve schoonouders/zusje en broertje
    Mijn schoonvader is nu in turkije vanwege een verbouwing van het huis daar, maar ik heb dinsdag een ongeluk gehad, en nu belt hij dagelijks alleen maar om te vragen hoe het nu met me gaat erg lief❤️
    En mn schoonmoeder vraagt ook steeds naar me, vind het lief van ze dat ze zo aan me denken!!
    nee ik mag niet klagen nee, ben erg blij met ze!!

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb het ontzettend getroffen met me schoonouders.
    Kreeg vandaag nog een app met een compliment. Das altijd leuk :)

Ik zit soms echt vol verbazing die topics te lezen en geloof ook niet altijd dat het aan de schoonouders ligt. Vooral de schoonmoeder heeft het hier soms zwaar te voorduren op het forum 😜

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja hoor mijn vriend en ik zijn beide blij met onze (schoon)moeders we hebben naar zowel onze eigen moeders als de schoonmoeders wel irritatie puntjes. Maar wij kunnen prima met zn allen tegelijk door 1 deur. Heel anders dan bij mij vriend zijn broertje en schoonzusje. Haar ouders hebben nog NOOIT in 6 jaar mijn schoonmoeder gezien, schoonzusje gaat minder goed met schoonmoeder door 1 deur.

Zo zie je dat het toch aan twee kanten ligt. Niet altijd natuurlijk 😊

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook geweldige schoonouders.
    Tenminste; mijn schoonmoeder en haar vriend. Mijn man heeft nog sporadisch contact met zijn vader, maar ik weiger. Hij heeft onze oudste twee keer gezien en onze jongste nog nooit en zij wordt in januari vier. Ik vraag me ook af of hij weet dat ik zwanger ben.

Maar goed, mijn schoonmoeder heeft al jaren een vriend en die zie ik als mijn schoonvader en de kinderen zien hem als opa, ook al weet de oudste wel dat dat niet de vader van zijn vader is.

Toen ik bij de jongste in het ziekenhuis lag met vroege weeën zijn ze teruggekomen van hun vakantie in Luxemburg. Ze waren er net een dag. Ze hebben de oudste opgevangen en gezorgd dat er elke dag iemand langs kwam thuis om te helpen.
    Ze haalt regelmatig de oudste uit school om vervolgens een kopje koffie te drinken. Gewoon, omdat ze dat leuk vindt.

Mijn man heeft ook geweldige schoonouders :D

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ooo wat fijn om te lezen hier ook fantastische schoonfamilie, en mijn schoonmoeder kan best nog wel eens zeurpiet spelen, maar ik kan alles tegen haar zeggen we kunnen enorm met elkaar lachen, zijn echt 2 handen op 1 buik, andersom geldt dat ook mijn moeder en man zijn ook 2 handen op 1 buik en ook mijn vader en mijn man gaan samen best wel een keer gezellig de kroeg in.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook leuke mensen. ze hebben wel hun minpuntjes maar dat heeft iedereen. Leuk topic dit.

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier ook hele fijne schoonouders!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook een hele fijne schoonvader. Ik had ook een ontzettend lieve schoonmoeder, ze was behalve mijn schoonmoeder ook mijn beste vriendin, we deden alles samen, ik zag haar ook dagelijks: de boodschappen, op visite bij haar zussen, winkelen etc etc. Zag je haar, dan zag je mij ernaast :) Twee maanden geleden is ze overleden. Ik mis haar heel erg, en dan met name in de dagelijkse dingen die we altijd deden :(

Mijn schoonvader is ook echt superlief, hij past op, of haalt dochter van school. Hij kookt als ik moet werken etc etc.

14. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik heb hele fijne schoonouders! Zou me geen betere kunnen wensen!

15. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook fantastische schoonouders. Staan 24/7 voor ons klaar, maar andersom ook.

Heb met hen een betere band als met mijn eigen ouders, helaas.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn moeder is in 2005 overleden en mijn vader snapt zijn rol niet zeg maar... en is psychisch zeer ernstig ziek...
    heb super lieve schoonouders, die mij in mijn waarde laten en andersom, ook al hebben we totaal verschillende ideeën over dingen.
    dat is heel fijn. kan er ook altijd terecht.is wel anders dan eigen ouders maar ben er wel dolblij mee :) en mijn lieve schoonzus niet vergeten :D

17. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook.
    Schoonvader klust vanalles voor ons, schoonmoeder wil altijd wel poetsen of op de kleine passen. En ze zijn ook gewoon gezellig. Kunnen altijd op ze rekenen, maakt niet uit wanneer.
    We hebben niet vaak dezelfde mening maar respecteren elkaar gewoon. Dus ook nooit echt ruzie, hooguit dat we elkaar een paar dagen met rust laten ;) en dan is het weer goed.

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Helaas heb ik mijn schoonmoeder niet gekend als schoonmoeder (wel een paar keer gezien vluchtig maar toen was ik kind ). Mijn vriend is 15 jaar ouder als mij , mijn schoonzussen zijn nog eens 12 en 10 jaar ouder als mijn vriend. Zo grappig mijn nichtjes en neefjes zijn bijna net zo oud als mij , maar zien mij wel echt als tante.

Mijn schoonvader is een man met zijn nukke , erg eenzaam en claimt mijn vriend heel erg. Hij is het lieverdje van hem wat soms steekt bij mijn schoonzussen. Toch hou ik enorm van die man !! Hij heeft ons opgevangen , 2 jaar in huis genomen en heeft alles en alles voor ons over. Mijn zoontje is de aller jongste in de familie aangezien we dochter hebben die al bijna 10 is en dan twee van 15 en twee van 20. Hij is echt het lieverdje van iedereen , en voor iedereen heel bijzonder na een hele moeilijke tijd voor de familie.

Mijn schoonzussen zijn heel verschillend. Eentje is echt een moeke , de ander meer een feestbeest om het even zo uit te leggen. En ik hou van hun allebei. Bij de een ben ik echt thuis met de ander ga ik vaak lekker shoppen en leuke dingen doen.

Ja ik hou van hun 💖❤️💖

19. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook leuke schoonouders! Staan altijd voor ons klaar. Doen super veel voor ons. Ik bel m'n schoonmoeder ook gewoon om te kletsen. Ze zijn heel anders dan mijn ouders, dat is ook wel grappig. Ze zijn gek op de kinderen en dragen mij op handen. Ze hebben recent nog een weekend berlijn van me gekregen omdat ze zoveel hadden gedaan voor ons. Hier geen klagen dus

20. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ja hier ook een goede band met mijn schoonouders!

En schoonfamilie is ook erg gezellig kan met iedereen goed over weg.

Deel Deze Pagina