Hallo! De titel geeft het al aan, maar ik wil het graag hebben over de vervelende reacties op dit forum, als het gaat om je mening ergens over geven. Op de één of andere manier moet het steeds zo zijn, dat er op allerlei topics vervelende reacties komen. Bijvoorbeeld: Iemand begint een topic over ergernissen van slecht taalgebruik en er moeten weer mensen langs komen die dan gaan vertellen dat het niet netjes is om er een topic over te starten, omdat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen dat ze slecht schrijven.... Ik word daar zo moe van! Als een topic totaal niet aanvallend is bedoeld, dan is het ook niet nodig om dan mensen te gaan verdedigen. Er staat namelijk niet dat mensen die niet kunnen schrijven achterlijke, slechte mensen zijn, maar het gaat gewoon om ergernissen en die moet je gewoon kunnen opschrijven. Je eigen mening ergens over geven, dat vind ik een prima zaak, zeker op een forum als deze. Maar laten we nou eens proberen elkaar niet zo aan te vallen... Je eigen mening geven doe je meestal met 'Ik vind dat....' en dan schrijf je je mening op. Dus niet 'Jij moet' of 'jullie mogen niet'. Een ander moet niks, mag zijn eigen mening hebben en dat hebben we te respecteren. Als een topic aanvallend geschreven is, kan je dit gewoon melden bij de moderators en wordt het gesloten. Als je ergens op een topic zit en je vindt het niet leuk, ga dan lekker ergens anders meekletsen, waar je het wél leuk vindt! We maken allemaal verschillende keuzes in het leven, laten we elkaar hier om respecteren en niet aanvallen. Ik lees en schrijf het meest in een topic bij de September 2008 mama's en ik heb na 1300 pagina's nog geen vervelend woord gezien. Ook al zitten er hele verschillende types, iedereen waardeert de anders inbreng en respecteert elkaars mening. Heerlijk, ik ben trots dat we het met elkaar al meer dan een jaar volhouden zonder een enkele ruzie, of steek onder water. ZO... dat moest ik even kwijt. En alvast voorafgaande aan de vervelende reacties die híer dan weer op komen:ik val hiermee niemand aan, ik geef mijn mening over wat ik graag zou willen zien...! Liefs Ingeltje
In het leven gaat het nu eenmaal niet zoals je het graag zou willen hebben. Accepteer gewoon dat er verschillende meningen zijn en verschillende mensen met verschillende reacties. Lijkt me beter dan steeds weer een "hoe moeten we eigenlijk in topics reageren" topic te openen. We weten nu wel dat het er gewoon hard aan toe kan gaan. Ik ga bijvoorbeeld niet naar een topic toe als ik het niet leuk vind. Net zo makkelijk.
zo doe ik het ook.Ik vind het hier eigenlijk wel meevallen,ik heb op fora gezeten waar het nog erger was.
Vind het hier idd ook heel erg meevallen. Als een discussie uit de hand dreigt te lopen dan vind ik dat er (vaak) al op tijd wordt ingegrepen door de modjes. Denk dat dat ook een van de redenen is dat zp zoveel leden heeft en blijft houden.
ik ben het met ingeltje eens, ik vindt het juist zonde dat er een topic gesloten moet worden omdat er een hevige discussie ontstaat. Ieders mening is prima, maar dring je mening niet aan een ander op.
Ik zie een forum als discussie-punt. Maarja de onderwerpen raken ons allemaal, dus dan vallen er wel eens harde woorden. Ik ben blij dat niet iedereen het met elkaar eens is, dan kwam ik hier uberhaupt niet meer. De manier waarop kan in mijn optiek ook wel eens anders, maar dat veranderd toch nooit. Toon,intonatie en lichaamstaal is nu eenmaal nog steeds niet waar te nemen via een scherm.
haha ik moet een beetje om je topic lachen. Je wil dat mensen geen mening opdringen, maar wat doe je nou zelf? Ik vind het persoonlijk ook vervelend als mensen de andere kant om gaan in een topic. Ik heb eens een topic geopend over veel werken en gevraagd of mensen met een andere mening niet willen reageren, gaat het uiteindelijk toch weer over wel/niet werken. En een ander topic over laten huilen, natuurlijk moeten daar weer mensen komen vertellen dat ze daar niet achter staan... Maar zo is het leven, ik ken ook wel mensen die dingen zeggen die niet in mijn straatje passen.
Ik vind al die reactie wel leuk, ook de heftige, zo gaat het in het "echte" leven toch ook, we zijn allemaal volwassen, wat ik wel belangrijk vind is dat we meer on topic blijven (ook schuldig ) Doe mij maar een pittige discussie, we hoeven toch niet alleen maar roze wolkerige praatjes te houden? Bwehhhh.
Heerlijk topic weer Ingeltje. Ben ook super blij met de september 2008 mama's. Iedereen waardeerd elkaar zoals ze zijn.
Mmm, nou helemaal onzinnig vind ik het eigenlijk niet. Helaas zijn er echt wel mensen die iemand voor dom en nog wel veel erger uit maken op zp. Als je iets stom, dom of weet ik veel wat vind reageer dan niet en laat een ander in zijn of haar waarde vind ik persoonlijk. Maar laten we er verder niet te veel over zeggen, anders krijgen we over dit topic nog gezeur! (Ik schrijf zelf bij de aug 2008 mama's en wij hebben het super gezellig en kunnen alles bijelkaar kwijt zonder dat er raar gereageerd wordt, erg fijn!).
Als je iets opschrijft/typt kan het ook anders overkomen dan je eigenlijk bedoelt he. Je ziet de persoon er niet bij. Meestal wil je je bericht ook zo kort mogelijk houden, je schrijft dan je mening van wat je ergert. Maar je zet er dan vaak niet bij, dat het bv niet voor iedereen zo is bedoelt! Iets kan heel kortzichtig overkomen, terwijl je dat totaal niet zo bedoelt! Ik kan ben bv heel slecht in wiskunde, dan kunnen mensen mij dom vinden. Maar ze kennen mij totaal niet. Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend dat hij/zij goed kan rekenen! Ik ken een man die hoogbegaaft is, alles wat hij ziet kan hij bv maken, maar hij is wel sociaal gestoord! Maakt met iedereen ruzie zo op z'n tijd, omdat wij hem niet altijd snappen. Hij legt iets uit met moeilijke termen en is geirriteerd als wij hem dan niet snappen! Maar we blijven wel met hem omgaan, want hij is verder een goed mens en we accepteren hem zoals hij is.
Ik vind meningen delen prima, maar begin ze wel met "ik vind" of "persoonlijk zou ik". Er wordt gewoon te vaak geschreven "je moet" of "je zou"... dat vind ik jammer. Ook kwetsende teksten vind ik totaal overbodig! Laat iedereen in zijn/haar waarde. Ben wel van mening dat wanneer je een topic start, je ook opgewassen moet zijn tegen eventuele kritiek. Daar is het tenslotte een forum voor.
Ik vind dit wel een goed topic. Ik heb nu bij het kopje zwangerschap al een paar topics gezien/gelezen die er nou niet bepaald vriendelijk aan toe gingen..En natuurlijk iedereen heeft een eigen mening dat is ook het leuke aan een forum maar ik merk dat daar heel vaak wel een mening wordt opgelegd of dat er mensen idd voor dom of wat dan ook uitgemaakt worden. Ik zeg niet dat ik zelf 'clean' ben ofzo maar ik vind het wel erg jammer dat er altijd bepaalde reacties gegeven worden die totaal overbodig zijn. Ook merk dat de meest hoe moet ik dat goed formuleren, in mijn ogen volwassen reacties in dit topic over het algemeen van vrouwen komen die al wat ouder zijn misschien ligt het soms ook gewoon wel aan de leeftijd. En ook ik ben van mening dat je misschien op sommige topics niet moet reageren als ze je niet aanstaan. Als er een topic zou komen over wiskunde ofzo dan zou ik niet reageren want daar ben ik mega slecht in... Maaarrrr ik ben zelf wel van mening dat er soms wel topics zijn die al eerder dicht kunnen dat er dan wel te laat wordt gereageerd door de mods.
Waar het vaak ´mis´ lijkt te gaan is volgens mij op momenten dat mensen zich iets persoonlijk gaan aantrekken. Bv uitspraken als ´je hebt het wel over mijn moeder hoor!´, terwijl ts het helemaal niet over iemand specifiek heeft. Ik heb gemerkt dat ik er zelf ook gevoelig voor was, bv toen het niet goed liep met mijn borstvoeding. Toen kwam elke opmerking over borstvoeding/flesvoeding keihard bij mij binnen en wilde ik me overal persoonlijk laten horen. Heb hier wel van geleerd en neem meer afstand. Ik lees de discussies graag, ik laat ook mijn mening horen, maar ik wil niet meer zo ´emotioneel´ betrokken zijn dat ik het niet los kan laten als de pc al uit is. groet Amber
Wat ik doe? Ik geef mijn mening. Ik zeg niet dat iedereen het zo móet doen, ik vertel wat ik jammer vind en hoe ik het graag zou willen! Ik dring toch niet mijn mening op? Dan had ik moeten zeggen: jullie moeten allemaal ophouden met reageren op elkaar en jullie mogen niet steeds je mening opdringen... ofzoiets Grappig toch hè, hoe ik ook mijn best doe om het te formuleren, het wordt tóch door iedereen anders opgepikt! Moet er wel om lachen hoor
Kan het me wel een beetje voorstellen, kijk maar naar je topic titel: Je eigen mening geven: hou het bij jezelf!
En daar heb je t al! Dit kan dus ook voor diegene gelden die hard overkomen terwijl dit vaak helemaal niet de bedoeling is. Ben ook van mening dat het er soms hard aan toe gaat hoor en dat er altijd wel mensen tussen zitten die de sfeer (soms expres) verpesten en dat is jammer maar volgens mij is het over t algemeen helemaal niet zo erg
ik snap wat je bedoelt, maar denk dat het weinig nut heeft hierover een topci te openen. draai nu al even mee op het forum en heb veel van dit soort topics voorbij zien komen. helaas lopen er discussies uit de hand en is er neit altijd sprake van respect in alle topics. hoe dit ontstaat kan lang over gesproken worden, feit blijft dat het zo is. ik kan me soms ook best wat boos maken over sommige opinies/meningen/uitgangspunten/benaderingen etc. helemaal als het te maken heeft met iemand die benadeeld wordt. leeftijd heeft er in mijn ogen niet mee van doen. ook oudere dames kunnen hard uit de hoek komen omdat ze soms het idee hebben dat ze 'alwetend' zijn door hun leeftijd. ik kan me dan soms even bemoeien met die topics, duidelijk mijn mening geven, een paar keer mijn mening verdedigen, maar op een gegeven moment denk ik dan 'ik heb mijn standpunt nu wel duidelijk gemaakt, ik ga er verder niet meer op in'. dat is voor mij het rustigste en zo voorkom ik dat ik me boos maak over een topic het is het toch niet waard om met een boos of gekwetst gevoel achter je pc weg te komen?! dat is voor mij een teken dat ik maar even iets anders moet gaan doen haha