Dit heb ik ook even gedacht, maar ons zoontje is nu 1 geworden en wordt wel steeds ondernemender! stukje karakter, maar zeer waarschijnlijk ook de leeftijd. En over dat helemaal opnieuw beginnen: is juist leuk toch? Ik vond het iig heerlijk en ook al wordt t leuker naarmate ze ouder worden (vind ik), zo'n klein hompie is toch ook wel weer erg leuk! En juist als de oudste dan wat zelfstandiger is kun je daar extra van genieten.
hier 17mnd ertussen. vind het voor ons als ouders onwijssss druk en valt ons soms erg zwaar. maar het is zo ongelooflijk leuk voor de kinderen zelf, ze kunnen zo leuk samen spelen! en als de 2e komt zit je nog helemaal in het ritme en de drukte, en doe je de 2e er zo 'ff' bij. denk dat het in de toekomst ook hardstikke leuk is omdat ze weinig verschillen qua ontwikkeling, al wakkert dat misschien de concurrentiestrijd wel extra aan...
Ik ga denk ik beginnen met een wat vaker voorkomende situatie dan de onze Mijn zusje en ik schelen 7 jaar (ik ben ouder). Ik heb nooit een echte 'zusjes' band met haar gehad, was meer een soort moeder-figuur voor mijn zusje. We hebben nooit samen gespeeld, geheimen gedeeld, uitgeweest enz. Overigens hebben we wel een sterke band, maar deze bestaat met name uit mijn adviesrol in haar leven en haar oppas/ tante-rol in mijn leven Als kind was ik altijd jaloers om vriendinnen die broers/ zussen hadden met 1-2 jaar verschil. Het waren gewoon beste vrienden in eigen huis. Zo'n kleine leeftijdsverschil geeft vaak ook oorlog in huis, maar dat hoort erbij vind ik. Die emoties maakt elk kind mee, of het nou met broer/ zus is, of met een vriendje. Als ik dat zo bekijk ben ik blij dat mijn kindjes straks gewoon samen opgroeien, hoeveel strijd we thuis ook krijgen. Ik hoef ze niet te zitten vermaken omdat ze zich vervelen in hun eentje, en ze kunnen samen één vront vormen tegen papa en mama Voor ons is het nu natuurlijk een gekkenhuis, maar op zich veel minder dan sommigen zich voorstellen. Mijn vriendin heeft ook drie kinderen waar elke keer ong 2 jaar tussen zit. Nou ze heeft het veel drukker dan ik. Ze heeft een baby waar ze BV op verzoek geeft, een driftige peuter en een kleuter die naar school moet, zijn boterhammen moet hebben, naar sport moet worden gebracht enz. Ze heeft 3 verschillende ritmes, bedtijden enz. Bij ons gaat alles 'in een ruk', en dat maakt de hectiek wat overzichtelijker. Ik kies dus voor <1 jaar, maar dan moet je moeder natuur echt mee hebben, dus eigenlijk dan toch voor 1-2 jaar.