Praten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#1 Polletjepiek, 10 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2010
    Hoi
    Ons dochtertje zegt, volgens mij, al best veel woordjes: papa, hond, paard auto, bad.

Haar 1e woordje was Mama:D Maar dit heeft ze nu al tijden(weken) niet meer gezegd. Herkennen jullie dit? Is dit een fase? Of moet ik mij zorgen maken?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,

Onze dochter zegt mama, papa, aap;) (tegen alles en iedereen) en poe(s). Zodra kindjes lopen gaat de taalspraakontwikkeling sneller. Hier wordt nog niet gelopen, dus het zal vanzelf meer worden denk ik. Geen zorgen maken, gewoon lekker tegen haar blijven kletsen, zingen en voorlezen. Dit is goed voor de ontwikkeling.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met spraak herken ik het niet, maar wel met andere "truukjes".. Dat ze iets kunnen, dat enthousiast doen, maar vervolgens weer een poos niet doen als ze andere nieuwe dingen leren.
    Na verloop van tijd komt ook dat oude truukje weer tevoorschijn..

Ze zegt in ieder geval veel meer dan mijn jochie.. Bij de CB afspraak met 18 maanden horen ze minimaal 3-5 woorden(inc papa en mama) te kunnen zeggen. Ons jochie deed dat net. Het was toevallig ook een late loper ;)

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter kon al een aardig tijdje veel woordjes zeggen en ook erg goed uitspreken op de r en de s na hihi maar rond de 13 maanden is ze voor zo'n 3 weken overgegaan op thais dus verstond er niets meer van en zelfs een woordje nazeggen kwam er als gebakken thais uit maar na die paar weken was het weer helemaal terug.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre zegt ook zo'n 7 woordjes, maar de laatste 2 weken zegt ze helemaal niks. Ze is wel veel bezig met haar stem, lage geluidjes, hoge geluidjes, hard, zacht, maar ze zegt eigenlijk niks. Alleen ETEEEEEENNNNNNNNN als het haar te lang duurt haha :)

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier vond en vind ik het nog steeds.
    Dan hoor je weken bijna niks en dan opeens gooien ze er woorden/zinnen uit dat je denkt van huh waar komt dat nou weer vandaan.
    En dat is met andere dingen ook zo vind ik, weken zie je ze nog beetje stuntelen met iets en dan ineens hebben ze het door.

Nou is Amy hier al iets ouder maar ze kijkt regelmatig naar dora.
    En week of 2 terug telt ze zomaar uit het niets tot 11 in het engels.
    Stond er van te kijken want had het haar nog niet eerder horen doen.

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter kon voor het jaar al 15 woordjes uitspreken en maakte soms zelfs een tweewoordszin. Totdat ze ging lopen met 12 maanden, toen is het spreken achteruit gegaan en maanden stil blijven staan. Nu sinds twee maanden ongeveer gaat het weer hard, en nu maakt ze ineens hele zinnen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hadden wij ook hoor, dan zei ze opeens weer 2 weken alleen 'papa' en geen mama meer of andersom. Kwam allemaal weer terug hoor.

Deel Deze Pagina