op de grond of op een kleed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo allemaal!

Ik vroeg me af wat het handigste is om je kindje op te leggen, als het 'moet' leren rollen en tijgeren etc ?

Het is zo dubbel. Op de grond (zeil) is wat fris op zich, maar daar heeft ze misschien wel wat meer grip?

Fae is nu ruim 7 maanden en zit ontzettend goed. Ze kan met gemak een half uur zitten spelen in de box of op haar kleed, voor haar speelbord of met haar speeltjes, zonder dat ze omvalt. Hoewel dat laatste soms nog wel gebeurd , vandaar dat er knuffels achter haar staan of een voedingskussen achter haar ligt als ik even bezig ben.
    Op haar buik liggen vind ze niet zo leuk. Hoewel ze nu af en toe een beetje om haar as begint te draaien, door af te zetten met haar handjes. Maar dat werkt dus alleen op de grond zelf. Anderzijds: Ze rolt dus ook nog steeds niet. Ook omdat ze het verder op haar buik dus gewoon nog niet zo leuk vind (en altijd verschrikkelijk heeft gevonden) .

Mensen die tips hebben of kunnen vertellen hoe het bij hun kindje gegaan is?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij legden Alyna in het begin dat ze begon met 'oefenen' om te rollen enzo wel op een kleed, maar dat wurmde ze zich binnen 2 minuten van af. :)

Dus vanaf dan legden we haar gewoon op de grond, geen probleem hoor en ze heeft zo idd meer grip.
    (wij hebben vinyl trouwens)

3. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Wij hebben zo'n speel kleed, met een autoweg eronder, en een rubber onderkant, ideaal, het is alleen niet zo dik, maar wel makkelijk op te bergen weer.

En het is groot en interessant, met die weg eroverheen.

het glijd niet weg, hij heeft er juist meer grip op dan op onze vloer, (laminaat)

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik leg mijn zoontje gewoon op de grond. Op het kleed had het niet zoveel zin omdat hij binnen no time er weer vanaf rolde. Dus gewoon lekker op de schone vloer. Mijn zoontje tijgert inmiddels een aantal weken, dat heeft hij op de grond geleerd. Omdat hij glad is kwam hij makkelijker vooruit. Op het kleed kwam hij toen geen cm vooruit.
    Mijn zoontje was ook geen buikligger. Maar zodra hij op zijn rug lag rolde hij meteen om naar zijn buik. Op een gegeven moment ben ik hem niet meer terug gaan draaien op zijn rug, ik bleef anders bezig! Je merkte toen met de dag vooruitgang. Uiteraard in het begin zeuren, maar hij werd steeds sterker en nu gaat het met gemak. En als je dan ziet hoe snel dan gaat, hij staat nu op zijn handen en knieen. Terwijl ik 2 weken geleden dacht dat hij voorlopig nog niet ging tijgeren.
    Dus hier op de grond!

5. jessica1

jessica1 Niet meer actief

wij leggen in principe noa altijd op een kleed maar sinds kort rolt ze de hele tijd dus ze is er zo weer van af

6. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik legde mijn dochter altijd op een kleedje, maar daar rolde ze altijd van af...
    en nu gaat ze gewoon op de grond naast het kleed zitten, ongeacht welk ondergrond, maakt haar niks uit of het koud is of niet...
    denk dat het dus blijkbaar niks uitmaakt....

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dus eigenlijk allemaal op de grond. Wel noodgedwongen en dat is hier dus niet zo, omdat Fae nog niet rolt.
    Ik merk inderdaad wel dat ze om haar as kan draaien, juist doordat de vloer wat gladder is...

Maarja, blijft wat moeilijk omdat ze dus nog niet goed rolt en als ze het nu per ongeluk doet (zoals van de week een keer) dan is de grond zo hard voor haar hoofdje vind ik... Maarja, om 'te wachten' op het rollen vind ik ook zowat, dus toch maar op de vloer en daar lekker op haar buik.

Wat deden jullie kindjes eigenlijk eerst; van buik naar rug of van rug naar buik?

8. jessica1

jessica1 Niet meer actief

noa deed eerst van rug naar buik
    en sinds een week doet ze het allebij

9. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    van rug naar buik, volgens cb moest het anders om...

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    whaaaah, hoe trots kun je zijn om iets wat zo onbelangrijk lijkt voor anderen....!

Net begon ze dus zichzelf te verplaatsen, zittend op haar billen, afzettend met haar handjes voor zich op de grond. Eerst leek het per ongeluk, maar al snel was het duidelijk dat ze het ook wel erg grappig vond en ging ze zo langzaamaan een meter achteruit :) ! Zit ik te wachten op tijgeren of rollen, gaat ze billenschuiven.. in z'n achteruit hihi.

En net lag ze op het aankleedkussen zo heerlijk haar voetjes op het eten, dat ik haar toch weer eventjes op haar rug op het kleed had gelegd. Na een tijdje kletsen tegen haar vingers en een beetje duimen, draait ze zich ineens om op haar buik?! Heel rustig en beheerst dit keer.. ! Om de stofzuiger te pakken... al die andere dingetjes die ik probeerde om het uit te lokken, al het speelgoed, haar speentjes.. werkte niet. En de stofzuiger deed het 'm dus hihi. Nu nog afwachten of ze het echt door heeft.

11. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Leuk Athina, Op het moment dat je het niet verwacht doen ze weer onverwacht iets nieuws, heerlijk genieten van je kleintje!

Deel Deze Pagina