Het ideale moment?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Catmommy, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nootje1986

nootje1986 Actief lid

15 okt 2013
    117
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook een beetje moeilijk voor anderen misschien om zulke vragen te stellen. Sommige vrouwen kunnen namelijk moeilijk zwanger worden en zijn al 15 rondes bezig. Ik denk niet dat zij zich ooit hebben afgevraagd of ze liever in de herfst of in de zomer zwanger zouden worden. Niet om je aan te vallen, maar wel voor bewustwording dat niet iedereen dit wellicht begrijpt gezien hun omstandigheden. Een vriendin van mij is al 8 jr bezig vandaar mijn kritische houding. Ik geloof niet dat zij zich daar vragen over stellen. Maar goed. Ik respecteer ieder zn mening en verhaal.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben me daar ook absoluut van bewust (ik ken helaas meerdere stellen die ongewenst kinderloos zijn. Twee stellen hebben inmiddels geadopteerd, een ander stel is het via de MMM toch nog gelukt, en weer een ander zit nog in de MMM zonder resultaat).

Ik weet van dichtbij hoe vreselijk het is en begrijp hoe wensen van anderen overkomen bij mensen waarbij het niet zomaar gaat.

Ik probeer mij zelf dan ook voor te bereiden, mede door deze stellen in de omgeving, dat er ook een kans is dat wij niet tot de gelukhebbers behoren.
    Maar daar kun je jezelf maar moeilijk op voorbereiden. Ik fantaseer er op los en soms ineens denk ik, oja. Want je hoopt natuurlijk dat het direct raak is, of tenminste binnen een half jaar.

Ik denk overigens dat er best veel mensen zijn die ooit de dromen hadden die ik heb, en probeerden te plannen zoals ik dat geprobeerd heb.

3. nootje1986

nootje1986 Actief lid

15 okt 2013
    117
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het zou kunnen dat ze dromen hadden, maar goed. Het is geloof ik niet mijn topic dit. Ik begrijp het niet zo goed. Ik geloof ook minder in plannen maar meer in het krijgen van kinderen en minder in het nemen van kinderen.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja dat vind ik altijd een lastig discussie, wanneer neemt iemand kinderen en wanneer krijgt iemand kinderen?

Zolang we het allemaal maar op de juiste manier bedoelen en rekening houden met elkaars gevoelens zit het wel goed.

Ieder mag er over denken gelukkig zoals hij/zij wil :)

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lastig hoor. Geen idee, het ideale moment is natuurlijk ook voor iedereen weer anders.

Ons ideale moment was tig jaren terug, maar helaas kwam er geen baby.
    De baby diende zich onverwacht nog aan, toen het privé helemaal niet zo lekker ging.
    Ik was halverwege een revalidatietraject, ons inkomen was drastisch ingesnoeid en ga zo maar door.
    Mijn zwangerschap was alles behalve een pretje (en dat had niets met warm weer te maken).
    En tijdens mijn zwangerschap, naast de zorgen om de gezondheid van ons kindje ook heel veel twijfels gehad of wij ons kindje wel alles konden bieden wat 't nodig had.
    Maar ons kindje heeft elke dag schone kleertjes, een lief kamertje en last but not least onbeperkte toegang tot overstelpende liefde:).

Ik weet dus niet of er een ideaal moment te "prikken" valt.
    Voor 't zelfde geld raak je zwanger en verandert je privé situatie gedurende je zwangerschap, dat kan ook nog gebeuren.
    Of ben je weliswaar zwanger als 't niet zo warm weer is, maar heb je weer andere dingetjes waar je last van hebt.

Misschien kun je proberen omdat allemaal een beetje te gaan loslaten?
    Ik hoop dat je een gezond kindje mag krijgen en een fijne zwangerschap mag hebben!

6. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hallo. Jr hebt nooit een ideale moment. in deze crisis ben je.nooit zeker. Ik zelf zit nog op school tot februari mijn vriend ook maar die doet werken leren dus die verdient geld. En ik heb ook een aantal uren vast per week. jou situatie daar in tegen is stabiel. Je hoeft je dus echt geen zorgen daarom te maken. Je kan nooit in de toekomst kijken hoe die gaat verlopen. Maar wat ik heb geleerd van een vriendin die het ook.niet breed heeft en al.een kind heeft. Je komt er wel. Je komt altijd wel op je.pootjes terecht.

Deel Deze Pagina