Tabletten of injecties ??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MC13, Aug 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MC13

MC13 Lid

Aug 1, 2016
    7
    0
    0
    Verpleegkundige thuiszorg
    Hallo Allemaal,

Weet niet of hier al een forum van is, maar heb deze iig niet gevonden...

In mei 2016 zijn wij begonnen met IUI behandelingen. De eerste 2 zijn niet gelukt en we zijn nu begonnen met de 3de ronde ;).
    Tijdens het eerste gesprek over de IUI werd ons verteld dat we de eerste 3 behandelingen tabletten zouden krijgen, en de laatste 3 zou ik moeten injecteren. Gevraagd wat de verschillen waren qua werking, maar volgens de arts had het alleen te maken met het financiƫle plaatje. Het hierbij dan ook maar gelaten en ben begonnen met chlomid.

Omdat we nu bij de 3de ronde zijn gekomen, kreeg ik alvast een afspraak voor een instructie om te leren injecteren. Volgens de arts waren de spuiten nogal duur en was dit wel nodig (Ondanks dat ik zelfs verpleegkundige ben)

Nu is mijn vraag of iemand deze ervaring ook heeft gehad? en of zij verschil heeft gemerkt.

Alvast bedankt voor het reageren..

Liefs MC;)

2. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

May 15, 2014
    1,062
    0
    36
    Noord Brabant
    raar verhaal, ik gebruik nu clomid zonder IUI en we gaan met IUI beginnen volgende ronde, maar de arts gaf bij mij aan dat er bij IUI altijd gebruik gemaakt wordt van spuiten (ze heeft t niet over het kostenplaatje gehad). Ze heeft volgens mij ook wel uitgelegd waarom maar dat ben ik even kwijt :D volgen mij met beter te doseren en zou beter bij t proces passen (dichter bij de bron ofzo :D)
    Mijn uitleg over het spuiten was overigens: hier heb je de pen, zo doe je dit, dit dit en dit, en zo zet je hem.
    Niet echt een uitgebreide uitleg ofzo :)
    heel veel succes!

3. MC13

MC13 Lid

Aug 1, 2016
    7
    0
    0
    Ik gebruik natuurlijk wel naast de chlomid 100mg de Pregnyl, dit injecteer ik wel hoor, dus helemaal zonder inecties is de behandeling niet:)

Maar ging mij er meer om, dat ik vanaf de volgende behandeling een ander medicijn krijg die ik moet injecteren ipv de chlomid tablet.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    ander medicijn kan een andere uitwerking hebben in je lijf, ook al is het doel hetzelfde. Sowieso tablet vorm en injecteren hebben een andere manier van opname door je lijf.

Sommige mensen reageren heel goed op Clomid, sommige helemaal niet en hebben baat bij Gonal F en weer andere hebben Menopur, omdat dat wel werkte, en de andere niet.

Ik heb zelf trouwens alleen Gonal F als stimulering gespoten :)

Kostenplaatje weet ik dat Gonal F bij onze kliniek duurder was dan ehh.. nouja, een ander stimuleringsmiddel. Maar dat andere moest je net als de pregnyl zelf klaar maken, en daar is van bekend veel meer bijwerkingen te geven. Ik heb dus gevraagd of ik daarom Gonal mocht (en aangezien ik bijna 4 weken dagelijks heb moet stimuleren, vond ik dat een goeie actie van mezelf!)

Oh en de instructie is gewoon protocol / verplicht. Ze leggen uit hoe het werkt, en dan is het klaar :)

5. MC13

MC13 Lid

Aug 1, 2016
    7
    0
    0
    @Pandavliegen Bedankt voor je reactie. Erg duidelijk geformuleerd. Omdat de eerste twee behandelingen niet hebben gewerkt en we nu bij de 3de behandeling zijn, ga je je soms afvragen waarom er dan van medicatie veranderd wordt (gewoon onzekerheid) Ik weet namelijk dat tabletten en injectie een andere opname hebben in het lichaam (ivm werk) maar als het over jezelf gaat wordt je toch wat onzeker en wil je graag meningen van anderen hebben.

Ik reageer naar mijn idee niet erg op de chlomid qua bijwerkingen, beetje hoofdpijn en opvliegers verder geen last. Naar wat ik soms in dit forum lees is dat bij anderen wel eens anders.
    Het zou mij benieuwen hoe mij lichaam op andere medicatie reageert, mocht dit nodig zijn :p
    Ook met de medicatie veranderen zou het wel gewoon een protocol kwestie zijn..

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ik verwacht van wel, aangezien alles protocol kwestie is hier ;).

En je onzekerheid snap ik ook hoor! Ik kan ook heel goed advies geven aan andere, en bij mezelf in een zelfde situatie dan gaan twijfelen ;).

Ik duim voor je dat deze ronde gewoon lukt!

Share This Page