Het " ik kan niet slapen" topic

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sorry dames, toch zomaar voor de laptop in slaap gesukkeld!

@Djonna: Ach nouja, ik ga er ook maar vanuit dat dit niet m'n
    hele leven door zal gaan. ;)
    @Leo85: Ja ik weet het, haha. Maarja, wat doe je eraan.. Toch maar gaan of eerst nog maar even volhouden? :p
    @moontje2008: Voor zover ik weet heeft verder niemand in m'n (naaste) familie het.. Maar kan zoiets er zomaar inkruipen dan? Ik zie dat altijd als iets wat aangeboren is, maar then again, ik weet er eigenlijk helemaal niets van..

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @Leo85: Heeft jouw slaapstoornis ook een naam? En wat voor onderzoeken heb je gehad? Wat goed dat je nu zonder medicatie slaapt, en dat je je beter voelt! Ik ben bezig met afbouwen... Heb vannacht weer mn hele dosis genomen voor 1 keertje om weer terug in mn ritme te komen (ging steeds later slapen en steeds later optaan) en nu ben ik zo duf! Dus ik snap wel dat je je beter voelt zonder medicatie. Het schijnt ook dat je met medicatie niet alle verschillende slaapfases hebt waardoor je du niet volledig uitrust.

Ik heb dus lekker geslapen vannacht. Ben nu al eentijdje op maar nog steeds het idee dat ik half slaap. Kunnen jullie me ff laten schrikken ofzo?

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Booh!

4. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0

Hahahaha! Ga dr van lachen dus wordt er wel een beetje wakker van!

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niet achter je kijken.. :D

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nieuwe ronde nieuwe kansen!

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha ik ga het niet zo laat maken vanavond hoop ik :D Zo eerst ff knuffelen met manlief ghehe, en dan hopelijk lekker slapen, helpt altijd goed :D

@2xtante: Ja het heeft een naam hoor hihi.. Het heet DSPS.. Delayed Sleep Phase Syndrome.. Wat erop neer komt dat mijn biologische klok het niet zo goed doet :D Zonder medicatie sliep ik eerder altijd vanaf 3 uur 's nachts, maar dan wel normale lengte v slaap, dus tot 12 uur 's middags ofzo.. Ik heb daar lang melatonine voor geslikt.. Zit tegenwoordig ook in de drogist-pilletjes, maar dan 0,1mg ofzo.. Ik slikte altijd 5mg tabletjes.. Melatonine is het hormoon waar je door gaat slapen, bij mij gaat de aanmaak niet goed, begint veel te laat.. Zit hier ook in de familie, bij mijn broertje is het ook aangetoond.. Opa ws. ook maar nooit getest..

Ik ben erop onderzocht toen ik 13 was ofzo, toen was het nog in de experimentele fase.. Heb toen ook aan een onderzoek meegedaan waarbij de ene helft placebo kreeg en de andere helft melatonine enzo.. Via neuroloog in het ziekenhuis.. Op zich altijd goed gewerkt bij mij, maar dus pas na stoppen erachter gekomen dat ik ook ineens niet meer chronisch vermoeid ben.. Was wel bekend dat dat vaker voorkwam bij mensen met de stoornis, maar blijkbaar komt het bij mij dus door het medicijn :p

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Succes dan he! En veel plezier met knuffelen!

9. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @leo85: wat een verhaal? Met uitzondering van melotonine is er dus verder niets aan te doen? Wat beroerd! Ik ken melatonine. Nam het eerst van de drogist 0,1 mg. Nam er 30 in, stikte daar zowat ik want ze gaan zo snel uit elkaar vallen maar het hielp niets. Later 2,5 mg op recept gekregen, hielp ook niets. Mocht toen 5mg nemen, nog niets :( alleen slaapmedicatie helpt en daar wil ik nu vanaf.

Maar wil nu gaan slapen, op hoop van zegen! Wat zou het fijn zijn als jet lukt! Truste allemaal!

10. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hoi meiden! Ik meld me aan. Ik ben echt niet in slaap-mood. Ik heb veel te veel aan mijn hoofd.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik meld me ook weer..

12. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Bah bah bah! Ik baal dat ik niet nu kan vertellen waar ik mee zit, en dat dan weer verwijderen later..

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Arual; volgens mij kan dat wel, maar moet je het dan binnen een uur ofzo weer verwijderen.
    Sorry dat ik even inbreek in jullie topic. :D

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Klinkt heel naar. :( Je mag PB-en als je er behoefte aan hebt om te vertellen zonder dat iedereen het kan lezen? Er is niet veel wat ik kan doen, maar luisteren kan altijd natuurlijk. ;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    laat ik me hier ook maar bij aansluiten... mijn zoontje wil de laatste tijd niet slapen s nachts. Als mijn man naar hem toe gaat is het geen probleem, speentje en klaar. Maar als ik er naar toe ga zit ik de halve nacht beneden. Helaas komt mijn man pas over een uur thuis uit zijn erk.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik zit ook weer beneden met een klaar wakker jochie :(

17. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    PB komt eraan.

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook weer eens klaar wakker.. Zodra ik bijna weer slaap schrik ik weer wakker en begint net malen weer van voren af aan.. Ben bijna te moe om te slapen.. Dus probeer hier wat afleiding te zoeken tot ik weer 'leeg' ben.. Arual, als je nog een luisterend oor (lezend oog) nodig hebt, stuur je maar hoor! En volgens mij kan je ook je bericht eventueel wijzigen later en je tekst weghalen? Sterkte iig! Liefs

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik ga proberen een douche te nemen.. Mijn wekker gaat alweer over vijf uurtjes, maar ja.. Te veel gevoelens, te veel gedachtes..

20. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Same here arual:(! Al weet ik natuurlijk niet wat voor gevoelens en gedachten je hebt, maar het klink niet leuk. Hier net een fikse ruzie met vriend achter de rug, en ik zie het echt even niet meer zitten. We begrijpen elkaar gewoon niet. Ga zo maar proberen te slapen als dat lukt tenminste.

Deel Deze Pagina