het "ik mag hopen" topic!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door femke32, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

precies ik vindt de tijd rondom je ei errug leuk:p en het wachten is ook leuk eigenlijk maar mijn geduld is zoooooo slecht dat ik gek wordt van het wachten!!! Ach ja zolang het binnenkort maar raak is he!!;)

2. Alita

Alita Niet meer actief

@Melloncollie....wat leuk voor jullie dat jullie ook aan een tweede kindje beginnen nu!!! Spannend weer he, nou ben ik eens benieuwd of het nu weer zo snel gaat dan!!!
    Ik heb een topic geopend hier bij de clubjes "joehoe we gaan voor een tweede" mischien vindt je het leuk om mee te komen kletsen daar!!!

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dankjewel Cindy, wie weet kom ik af en toe eens even meekijken/kleppen.

Charlie007, ik heb het kolven maar 2 weken volgehouden. Mijn meisje was ook heel erg onrustig met slapen en aan de borst. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen, ook met tepelhoedjes en ingetrokken tepels zitten miepen en na een zeer teleurstellend bezoek aan een empathieloze lactatiekundige, heb ik mijn ideaal laten varen. Mijn bevalling begon overigens thuis, de weeën vond ik goed te doen maar Yelena lag in de kruinligging waardoor ik niet goed kon persen. Na 1 uur thuis persen, heb ik nog een uur in het ziekenhuis geperst voor ze er eindelijk was. Ook nog eens een vacuümpomp, hechtingen en 1,2 ltr bloedverlies. Je snapt: ik was behoorlijk down en out. ;) Maar een hele grote ervaring rijker en ik ben er van overtuigd dat het ditmaal anders zal gaan! Of de conceptie weer zo snel zal gaan weet ik niet, dat merk ik vanzelf wel. Overigens had ik bij Yelena ook erg sterk het gevoel dat ze een meisje zou zijn.

Tijdens mijn 1e zwangerschap is mijn oma overleden. Daarna mijn oom, tussendoor nog een oom van mijn vriend. We zijn ook verhuisd. Het was voor mij erg stressvol want ik was zo veel gevoeliger door de zwangerschap. Ik hoop dat we dit keer in emotioneel rustiger vaarwater blijven, maar dat is ook maar afwachten.

Ik moet zeggen dat ik met volle teugen van de voorpret kan genieten! Gewoon de simpele dingetjes als foliumzuur slikken en alvast 2 testen kopen. Weer eens mijn oude boeken doorbladeren en filosoferen over hoe het dit keer zou zijn als het ons allemaal gegund is natuurlijk.

Denken jullie dat je veel anders gaat doen? Ik wil alles dus zelf bewuster beleven, maar denk dat dit ook wel vanzelf gaat (als niet weer mijn halve familie besluit om uit het leven te stappen, pfff!). Ik wil mijn kindje sowieso na de geboorte weer dichtbij me hebben, maar dan in zo'n co-sleeper bedje wat je aan je bed klikt. En lekker in de draagdoek. En ik wil de borstvoeding weer een kans geven.
    Qua bevalling heb ik het wat minder voor het zeggen. Door het hevige bloedverlies de vorige keer, hebben ze nu liever dat ik in het ziekenhuis beval. Mijn vorige bevalling wilde ik graag in bad doen. Daar begon ik ook en ik vond het warme water heerlijk. Dus nu ben ik van plan om naar het kraamhotel te gaan waar ze ook baden hebben. Het is gekoppeld aan het ziekenhuis, dus bij complicaties kan ik daar zo naartoe. :)

Heel verhaal! :D
    Zijn jullie al veel rondes op weg?

4. Alita

Alita Niet meer actief

pff nee dat was een stresstijd dan he!!!
    Ik denk dat je er anders mee omgaat niet? Ik laat alles weer lekker op me afkomen maar ik verheug me weer ontzettend om straks hopelijk weer een baby in mijn buik te voelen dat vindt ik zooooo mooi!!!

Mijn bevalling was ook erg heftig maar zie er totaal niet tegenop ofzo...

Wij zitten nu in ronde 2, bij mijn dochter ben ik snel zwanger geraakt dus hoop dit nu ook weer eigenlijk maar je weet het nooit!!!

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hoe oud is je dochtertje nu? En ben je 24 jaar? Zo aan je naam af te leiden. ;) Ik ben zelf wel 24.

Ik voelde Yelena nooit heel veel, maar het was wel op z'n minst een fijn gevoel, zo'n kleintje die trappelt in je buik.

6. xnikkyx

xnikkyx Actief lid

11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    hey hey meiden!!
    Hier even een vraagje!!
    Ik was net naar de wc geweest en bij het afvegen kwam er een beetje bruin verlies mee!gewoon dun!:$
    Wie heeft hier ook last van gehad??Heb ik nog nooit gehad!!:(
    Moet ik me nou zorgen maken?
    misschien van mijn eisprong?
    Groetjes Nikky

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nikky, Misschien is het wel een innestelbloeding. Ik weet alleen niet precies wanneer je die zou kunnen krijgen, is het 5-7 dagen na de bevruchting?? Misschien weer iemand dat. Wanneer was je eisprong dan??

Melloncollie, we zitten nu in de eerste ronde. Bij onze eerste was het in 1 x raak. Ben benieuwd hoe het nu gaat...en of het goed blijft gaan als het goed gaat. Ben toch wat minder naief nu dan met de eerste. Toen zag ik de zwangerschapstest en ging er automatisch vanuit dat het allemaal goed zou gaan en dat deed het gelukkig ook maar nu zou ik toch een slag om de arm houden. Gek is dat. Niet dat ik negatief ingesteld ben of zo maar het blijft allemaal een wonder de hele conceptie en die eerste maanden in de buik als je weet dat alles gevormd wordt etc.

Charlie

8. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik was 24 toen ik hier kwam...nu ben ik 26..
    Mijn dochtertje is van september 1 jaar..

Moet zeggen dat mijn dochter geen druk kindje was in mijn buik. Meer een draaikont!!:D
    Ahh ik kan niet wachten tot ik weer zwanger ben ik vindt hett mooiste wat er bestaat zwanger zijn, kind op de wereld zetten (als ze er eenmaal is hahaha) lekker zo`n kleintje vasthouden ahhhhhhh.....

9. Alita

Alita Niet meer actief

@Nikky hmm je zou net je eisprong hebben gehad ergens dus ik vermoed van je ei!!!
    Maar een innesteling zou opzich wel kunnen maar dan heb je een vroeg ei gehad....want een ei nestelt zich na 5-7 dagen in ongeveer...

10. xnikkyx

xnikkyx Actief lid

11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    he meiden!!
    Nou ik heb woensdag nacht of donderdag mijn ei gehad!!In het ziekenhuis hadden ze namelijk gezien dat mijn ei op springen stond dus hebben we het meteen gedaan!Vrijdag avond bij afvegen verloor ik bruin en nu vanmorgen roze!!
    Nou ja gewoon afwachten

11. Alita

Alita Niet meer actief

Mmm ik denk dat het van je eisprong is meid...

12. Charlie007

Jeetje, wat zijn jullie jong! ha ha, misschien moet ik naar het 35+ clubje...:(

Oh ik vind het nu al spannend allemaal...en we hebben nog niet eens geklust voor de babe...ha ha.

Goede Sinterklaas allemaal :)

Charlie

13. Alita

Alita Niet meer actief

jong? 26 mmm nee niet oud maar ook niet zooooo jong hahaha...

14. Charlie007

Wel jong! Wou dat ik 26 was....veeeeeel meer energie voor al dit babe maken en opvoeden! Helaas kwam ik mijn vent pas tegen op mijn 32ste! Ha ha...dat zal ons niet stoppen want het is veel te leuk :)

C.

15. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha, ja ik wilde altijd graag voor mijn 30ste mama zijn en dat is gelukt nu hopen dat ik nog een keer mama mag worden voor mijn 30ste!!!

Dus jij had liever vroeger kinderen gekregen?

16. eeva

eeva Niet meer actief

Hé Charlie, ik hoor ook eigenlijk bij dat 35+ clubje, maar voel me er te jong voor, hi,hi.. Ook ik ben mijn partner pas tegengekomen (3 jaar geleden) als je de juiste partner vindt dan kan het opeens snel gaan.. we hebben nu al een 8 maanden oude zoon en hopen er op dat hij snel "grote broer" mag zijn! Ik heb juist super véél energie (niet minder dan 10 jaar geleden) en zou er nog wel 2 kinderen bij willen. Maar, gezien mijn leeftijd is eentje erbij verstandiger, en leuk voor mijn kleine jongen, een speelkameraadje! Ik ben niet bang dat het lang gaat duren, want was van mijn kleintje ook snel zwanger (2e ronde) daardoor voel ik me ook niet thuis bij dat 35+ groepje (je leest toch dat de meesten moeilijker zwanger raken). Ook al geef ik borstvoeding, ik heb er toch vertrouwen in dat mijn vruchtbaarheid weer snel op gang komt.

Maar, je bent zo jong als je je voelt en leeftijd is maar een getal! :)

Groetjes Eeva :D

17. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    @cindy24: Misschien dat het mijn eisprong was. Was dan wel een paar dagen later dan dat mijn ovu test aangaf.
    Eergisteren had ik s'avonds een heel iri steek aan mijn linkerkant (richting lies). Nou, ik wacht nu maar af. 9 dagen en dan kan ik testen. O man, wat duurt dat nog lang :). Hoop dat ik zo lang kan wachten. Was in mijn twee rondes hiervoor ook al eerder aan het testen.
    Ik hoop dat het dit keer lukt. Maar ja, wordt in maart 34, dus ik weet dat het langer kan duren om zwanger te raken.

Veel succes iedereen!!! Ik duim voor iedereen die in de komenden dagen mag testen.

18. Charlie007

Hi Eeva en Cindy,

Nee ik voel me niet zo oud hoor maar had wel liever eerder kinderen gehad. Mijn energie niveau is een beetje gezakt sinds een mega burnout in 2005 en ik heb er gewoon wat angsten en onzekerheden aan overgehouden. Ik zie vaak beren op de weg en denk dan bijvoorbeeld dat het met een tweede kindje onoverzichtelijk wordt en druk, nachten wakker weer en hoe ga ik de oudste in bad doen terwijl nummer 1 gevoed moet worden.....maar goed, ik denk dat de meeste moeders dat wel hebben als er meer kindjes komen en uiteindelijk komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht en is het natuurlijk super leuk 2 kleintjes! Mijn dochter is er ook echt aan toe. Ze is zooo wijs.

Als ik genoeg tijd voor mezelf neem dan gaat het allemaal prima. Gelukkig hebben we een fijne opa en oma die elke dinsdag oppassen, dan kan mama even de deur uit (ik werk niet). Plus dochterlief gaat lekker naar de peuterspeelzaal na de kerst.

En wat betreft het 35+ clubje, ik ben daar liever ook niet, maar ik ben me er wel van bewust dat het met een tweede kindje wel eens wat langer kan duren hoor dan met de eerste. Bij ons was het namelijk de eerste keer ook raak met ons dochtertje. Maar je hoort toch wel steeds vaker om je heen dat het de tweede keer niet zo snel gaat. Maar we blijven natuurlijk positief. Ik heb er ook wel een goed gevoel over dus, heb een regelmatige cyclus...behalve de laatste maand was die opeens 30 dagen. We zullen zien!

Veel succes dames! Spannende weken voor ons!

Groetjes Charlie

19. Alita

Alita Niet meer actief

@Evelynw...ja die pijn is een teken van je eisprong...spannend!!!
    Nu moet het nog raak zijn!!

En trouwens mijn schoonzus is 40 en was gelijk de tweede ronde zwanger!!!! Terwijl ze eigenlijk "voor het zingen de kerk uit hadden gedaan!!!" niet dat dat werkt maar ze wilden een ronde nog afwachten en het was al raak....

Dus leeftijd zegt niet alles dames!!!

Over hoe oud je je voelt, ik denk dat leeftijd maar een nummer is je bent zo oud als dat je je voelt niet? Er zijn ook meiden van 25 die zich voelen als 40 en er ook zo uitzien hahaha...

20. Charlie007

Ja dat laatste is zeker waar! En dat van je schoonzus geeft hoop!

C.

Deel Deze Pagina