Het interesseert me allemaal niet meer zo...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Mijn verjaardag, altijd super gezellig! Nu vond ik er niks aan! kon iedereen wel weg kijken!
    Kerstboom opzetten, het leukste om te doen, geniet ik altijd enorm van! Dit jaar heb ik besloten niks op te zetten, wellicht wil ik het helemaal niet vieren! Gewoon totaal geen zin in! Voornamelijk de drukte denk ik, het gevoel zoveel te 'moeten'. Ik herken mezelf bijna niet meer.. mijn vriendinnen vinden mij ook veranderd. Iets waar ik altijd naar uit zou kijken, interesseert me gewoon niet meer, laat me maar gewoon denk ik dan..
    De komst van de baby, ik had er veel zin in, maar zie er nu als een berg tegen op en ga mijn buik zo erg missen! Ik zou het liefst willen dat de baby voor altijd in mijn buik zou blijven, terwijl ik er voorheen zoveel zin in had!

Wat gebeurt er toch met me? Vorm van nesteldrang?

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hormonen, vermoeidheid, komt wel goed! Knuffel!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Komt goed, hier komt ook geen kerstboom en vier ik liefste helemaal niks, het is me allemaal te druk.
    Het zal er wel aan liggen dat het lichaam en geest zich voorbereiden op de bevalling, ze geven aan rust te willen voor de drukte.
    Geef er soms.gerust maar aan toe, die rust hebben we ook nodig ;)

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Voor kerst en oud en nieuw heeeel herkenbaar.
    Kerstkaarjes, boom opzetten, huis versieren, altijd super leuk om te doen. Nu mag mijn man alles doen, en anders maar niet..

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik had het ook hoor de laatste weken. Trok me echt terug en vond niks belangrijk meer. Wilde alles klaar hebben en het liefst het huis verzegelen tot na de bevalling.
    Hormonen denk ik.
    Laat het maar over je heen komen, komt wel weer goed:)

6. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ons zoontje is op Valentijnsdag geboren en net voor de kerst had ik verlof. Ik genoot van het alleen zijn met mn buik. Bewust die momenten meegemaakt en langzaamaan afscheid genomen van dat heerlijke gevoel.
    Idd ook geen kerstboom toen gedaan, was gewoon te druk met andere dingen.

Dus ik zou zeggen, lekker toegeven. Als jij geen zin hebt in feestjes ed doe je jet gewoon lekker niet. Jouw buik en jouw laatste weken zwangerschap!

7. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Zo herkenbaar en heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben (alhoewel het voor jullie natuurlijk heel vervelend is...). Ik heb precies hetzelfde! Doe heel erg mijn best om zo betrokken mogelijk te blijven bij iedereen maar vaak moet ik me er echt toe zetten om deze gesprekken te voeren. Feestjes, verjaardagen etc, gewoon geen zin meer in! Of het lezen van nieuws; blijf altijd op de hoogte van wat er zo'n beetje in de wereld gebeurt maar nu interesseert het me gewoon niet meer.. Kerst, wat er gegeten wordt etc, wat maakt mij het uit? Wil liefst gewoon lekker alleen zijn (moe moe moe) of alleen met mijn gezinnetje..

Moet zeggen dat ik hier ook een beetje van geschrokken ben maar wat ik hierboven lees; behoefte aan rust, voorbereiding op de bevalling etc, klinkt heel logisch.. Kan gewoon ook niet zoveel prikkels meer aan, hoofd zit snel vol en dat is echt niets voor mij! Dus fijn dat anderen dit herkennen, dan gaat het hopelijk straks ook weer over ;).

Succes!

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik herken het wel van mijn eerste zwangerschap.
    Nu helemaal niet eigenlijk mss komt het nog maar voor nu nee
    Boom komt vandaag naar beneden heerlijk het raam versieren heb er echt zin in!
    Kerst vieren met de familie ml een paar dagen thuis!
    Weet wel van de vorige dat het over gaat na de bevalling het zal vast een stukje hormonen zijn.

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wou alleen even zeggen: dikke knuffel voor jou.
    Zoals gezegd ben je niet de enige.. het hoort er zeker bij. Ik begin langzaamaan ook een beetje zo te worden. Heel gelaten zeg maar en dat ik eigenlijk met rust gelaten wil worden. Ik heb ook wel moeite met het idee dat de zwangerschap zometeen al weer om is.. ik zou het zo weer willen doen maar mijn situatie is er niet naar dat dat gaat gebeuren (niet in de nabije toekomst in ieder geval). Van de andere kant ben ik natuurlijk wél heel nieuwsgierig naar mijn ventje dus hij mag voor mij wel komen.. maar toch word ik verdrietig als ik denk dat mijn buik binnenkort weg is. Hormonen ;)

10. mappel

mappel Niet meer actief

aahh wat een lieve reacties allemaal!! ik dacht echt dat ik depressief aan het worden was!! Schijnbaar ben ik me onbewust aan het voorbereiden! Ik heb er trouwens wel moeite mee met wat anderen daarvan vinden. Gister vroeg mijn schoonvader wanneer er bij ons een kerstboom kwam, euuuhm... niet! Dit jaar slaan we over, nou dat vond hij.wel zo belachelijk! En wanneer we bij hun kerst komen vieren, euhm.... we zien wel, misschien vieren we het helemaal niet dit jaar... toen kreeg ik een hele preek, dat ik dan misschien wel zwanger mag zijn maar meniet zo aan moet stellen..

En mijn vriendinnetje gister, je viert oud en nieuw toch wel met mij he? want anders ga ik ff wat anders regelen, moet het nu wel een keer weten! Nou lieve schat, ik ben dan 38,5 week zwanger, de baby kan er dan al zijn, vind je het heel erg als ik het op dat moment even bekijk?

11. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

groot gelijk. luister naar jezelf en je lichaam. in mijn vorige zwangerschap heb ik het ook gehad.

12. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Haha, herkaanbaar hoor. Ik ben 37 weken zwanger. We hebben al wel de kerstboom gezet, ook beetje voor de gezelligheid omdat ik nu thuis.
    Ik denk dat ik straks ook mijn buik ga missen, gek keek er heel naar uit, maar nu vind het wel prima zo... ben aan de ene kant ook erg benieuwd hoe de kleine eruit ziet.
    Ben overdag ook dromerig, mijn vluchtkoffer moet ik nog gaan inpakken. Vind het thuis zijn wel allemaal prima, heb nog wel wat afspraakjes met vridinnetjes lopen, daar heb ik wel zin in. Maar verder geen zin in sociale activiteiten.

13. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ik herken het niet maar volgens mij is het wel heel normaal. T komt vast goed!

14. babyfantasy

3 aug 2011
    57
    0
    6
    zuid holland
    Ik ook, het liefst zou ik in mn bed kruipen en daar blijven tot mn bevalling,
    lijkt me heerlijk maar ja ik heb nog 2 kids dus dat gaat niet
    maar wij zijn al 3 weken de deur niet meer uit geweest,
    ja om de oudste naar school te brengen en boodschappen thats it
    Heb ook geen zin in kerst, oud en nieuw verjaardagen
    Komt echt door de hormonen en je lichaam wat zich voorbereid op de bevalling
    Succes komt goed

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik vind de sfeer met kerst wel gezellig maar een boom met die "troep" heb ik ook geen zin in. Ik ben juist klaar met mn buik en t ongemak ervan. Heeeerlijk als ik mijn eigen lijf weer terug heb.

16. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Lekker doen waar je zelf zin in hebt. En vooral niet doen waar je geen zin in hebt ;)
    Ik wil ook het liefst de hele dag in mn eentje met mn buik op de bank zitten, heerlijk! Kan me ook niet schelen wat andere daar van vinden.

Deel Deze Pagina