Wat voor vast eten met bijna 5 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door littleladybug, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Mijn zoontje is nu bijna 5 mnd en ik ben beghonnen met bijvoeding geven. Ik geef 's ochtends een klein beetje banaan. Wat voor groente en fruit mag allemaal wel en wat niet met deze leeftijd? En hoeveel en hoevaak per dag? Wat is "normale" voedingsschema op deze leeftijd?

Tja ik ben nog een leek op dit gebied, dus graag veel tips ;)

groetjes Susy

2. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    De groenten die je aan je baby kan geven zijn:
    - broccoli
    - bloemkool
    - wortels
    - courgettes
    - groene boontjes
    - ontpelde tomaten

Ik maak altijd alles vers. Toen ze nog heel klein was kocht ik bij de supermarkt vaak zo'n zak verse gemengde groente (Plus markt, Albert Hein). Daarin zitten worteltjes, groene boontjes, bloemkool en broccoli. Die kookte ik gezamelijk. Na het koken splitste ik de groenten. Daarbij wat aardappelen / rijst. Ik vries deze per portie in. Zo heb je verschillende maaltijden op voorraad. Na het opwarmen deed ik er wat water bij en een schepje melkpoeder. Dit maakt het wat zoeter en romiger. Hier altijd een succes geweest. Later voegde ik er ook nog tartaar, kipfilet of vis bij.

Succes...

Fruit:
    Op die leeftijd (4-5 maanden): Ik maakte meestal een mix van banaan, appel en peer. Dit bij elkaar en de staafmixer er op. Ook dit kun je weer per portie invriezen.

3. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik lees even mee. We willen binnenkort gaan beginnen met hapjes te gaan geven aan de kleine. We wachten nog even, maar ik wil me wel vast inlezen.

@laatje, even een vraag, de warme maaltijd, pureer je die ook met de staafmixer of alleen prakken?

Ik denk dat ik straks rond onze etenstijd Liam een warme hap ga geven; dat zijn toch zijn moeilijke uurtjes wat slapen betreft. Ik zit me alleen nog af te vragen hoe ik 's morgens het beste het fruithapje kan inpassen. Liam heeft om ca 8.45 uur zijn eerste fles (hij wordt meestal tussen 8.00 en 8.30 uur wakker) en gaat zo rond 10.30 weer naar bed. Dan meestal slaapt hij varieerend van 3 kwartier tot 2 uur. Wanneer kan ik dan het beste het fruithapje geven?

Deel Deze Pagina