zwangerschapscholestase ervaringen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aims85, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aims85

    Aims85 Actief lid

    10 mei 2021
    179
    128
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik ben nadat ik vorige week enorme jeuk kreeg aan mijn voetzolen en handpalmen getest op cholestase. Helaas kwam de uitslag hiervan positief terug, mijn waarde zat op 35. Boven de 10 is verhoogd en boven de 40 is gevaarlijk voor de baby.
    Nou heb ik gister opnieuw bloed geprikt en hoop ik de uitslag morgenochtend te krijgen. Waarschijnlijk hoor ik dan ook gelijk of ze gaan inleiden, super spannend dus!

    Ik vroeg me af of er meer dames zijn die dit gehad hebben en zijn ingeleid met 37 weken?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Ja, 2x meegemaakt helaas. De eerste keer extreem vroeg en heftig ivm tweeling. De tweede keer rond 30 weken. Had medicijnen, acupunctuur en lette goed op met eten. Daardoor bleef het beter te doen en onder controle. Zou ingeleid worden met net 37 weken. Maar na het plaatsen van een ballonnetje kwamen de weeen vanzelf op gang. Is me op de ballon na dus erg mee gevallen. Moest wel blijven ter observatie vanwege de cholestase. Bij de eerste heeft het weken geduurd voor ik geen jeuk meer had. Maar de waarden waren dan ook torenhoog, over de 300. Bij de tweede was het gelijk over. Waarden boven de 60.
    Er zijn hier meer dames die dit hebben gehad. En elk verhaal zal net even anders zijn. Maar doe wat voor jou goed voelt. In theorie is je kindje af. Het kan een prima start hebben, het kan ook moeite hebben. Daarom beval je dan in het ziekenhuis. Ook voor controle na de bevalling. Men weet er nog vrij weinig over.
    Wens je een voorspoedige bevalling.
     
    Aims85 vindt dit leuk.
  3. Aims85

    Aims85 Actief lid

    10 mei 2021
    179
    128
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je verhaal! Wat heftig zo'n hoge waarde! Fijn dat de bevalling wel goed ging!

    Ik heb net te horen gekregen dat mijn waardes gezakt zijn naar 18. Goed nieuws dus! Ik wil niet tot 40 weken wachten omdat het me nog steeds niet helemaal lekker zit. Ze gaan volgende week met 38 weken inleiden dan hoop ik dat de baby net wat meer af is en mijn lichaam wat meer klaar voor de bevalling. Zou nog mooier zijn als het voor die tijd vanzelf op gang komt.. *fingers crossed*
     

Deel Deze Pagina